اسامی ۳ دلال و کار چاق کن ادارات منتشر شد

0

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به پرونده‌های تشکیل داده شده به دلیل کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: موضوع  تخلفات فضای مجازی نیز از جمله جرم‌های است که همواره مورد توجه قوه قضائیه قرار دارد.

وی افزود: یکی از این پرونده‌ها مهمی که در حال حاضر از سوی دادگستری فارس در حال رسیدگی است، کلاهبرداری اینترنتی و فیشینگ به مبلغ ۲ میلیارد تومان است که متهمان ساکن استان دیگری بودند و شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

القاصی مهر بیان کرد: این افراد با راه‌اندازی نرم افزار تحت عنوان صیغه‌یابی با استفاده از کارت بانکی افراد عضو این نرم‌افزار از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به برخی از پرونده‌های مفاسد اداری، دلالی و کار چاق‌کنی گغت: در طی هفت سال گذشته تاکنون یک هزار و ۹۰۸ نفر دستگیر، محاکمه و متناسب با جرم مجازات شدند یا پرونده آنان در حال بررسی است.

القاصی مهر با اشاره به اسامی این افراد گفت: صفی‌الدین عبداللهی به ۴ سال حبس و بازگرداندن ۸ میلیارد ریال اموال مردمی؛ سید کاظم حسینی به ۱۶ ماه سال حبس تعزیری و جریمه نقدی و بازگرداندن وجوه اخذ شده از افراد؛ بهنام آدابی‌نیا به ۱۰ سال و ۶ ماه حبس جزای نقدی و بازگرداندن اموال شاکیان محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه این احکام در سال‌های مختلفی صادر و قطعی شده است تاکید کرد که این افراد همه به واسطه دلالی، ادعای غیرواقعی مبنی بر نفوذ در اداره‌ها و دستگاه‌های مختلف نظیر دادسراها از مردم کلاهبرداری می‌کردند.

منبع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ