آشنایی با یک بیماری قلبی کشنده

0

مسعود اسلامی در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران، گفت: یکی از بیماری های قلبی که برای مردم ناشناخته بوده و عوارض کشنده دارد، التهاب عضله قلب است و در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده نشود، می تواند کشنده باشد.

وی با اشاره به این موضوع که این بیماری منشا ویروسی دارد، گفت: این عارضه می تواند در اثر سرماخوردگی که یک بیماری ویروسی است، فرد را مبتلا کند همچنین ویروس این بیماری می تواند از طریق سرماخوردگی وارد عضله قلب شده و منجر به تخریب عضلات قلب شود و یکی از عوارض این بیماری، کاهش قدرت انقباضی قلب و ایجاد عارضه است.

دبیر علمی بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق با اشاره به شیوع این عارضه در فصول بهار و پاییز، گفت: چون سرماخوردگی در این فصول شایع تر است، این عارضه نیز بیشتر شیوع دارد.

اسلامی تاکید کرد: توصیه ما به فرد سرما خورده، استراحت و دوری از فعالیت های ورزشی است زیرا فعالیت سنگین باعث آسیب به عضله قلب شده و منجر به بروز نارسایی قلبی می شود. همچنین در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود، امکان درمان دارویی وجود دارد.

به گفته اسلامی، عارضه التهاب عضله قلب، در هر رده سنی می تواند فرد را مبتلا کند که داروهای ضد التهابی و ضد ویروسی، برای درمان این عارضه استفاده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ