انبار احتکار ۵۰۰۰ خودروی در سلفچگان متعلق به کیست؟

0

چند روز قبل عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران اعلام کرده بود: تنها در یک مبارزه با این مهم، در سلفچگان سه هزار و پانصد خودروی وارداتی که مربوط به یک شرکت است، توقیف شده است. این شرکت متعلق به چند برادر است و مجموع خودروهای توقیفی این شرکت در سلفچگان به ۵ هزار خودرو می رسد و تخلف آنان در قالب یک پرونده در حال پیگیری است.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس نیز از کشف و شناسایی بیش از ۵ هزار خودرو با ثبت سفارشات غیر قانونی در گمرک سلفچکان توسط دستگاه های امنیتی خبر داد.

وی در همین‌زمینه ادامه داد: در این پرونده بیش از ۵ هزار خودروی خارجی لوکس یکی از خانواده های بزرگ وارد کنندگان خودرو توقیف شده است.

تصاویر احتمالی از این سه انبار را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مافیای خودرو مافیای اصلاح طلب سوابق امیر خجسته سلطان واردات خودرو روزنامه سازندگی اسامی واردکنندگان خودرو اخبار سلفچگان اخبار خودرو اخبار بازار خودرو احتکار کنندگان کالا احتکار خودرو

مافیای خودرو مافیای اصلاح طلب سوابق امیر خجسته سلطان واردات خودرو روزنامه سازندگی اسامی واردکنندگان خودرو اخبار سلفچگان اخبار خودرو اخبار بازار خودرو احتکار کنندگان کالا احتکار خودرو

مافیای خودرو مافیای اصلاح طلب سوابق امیر خجسته سلطان واردات خودرو روزنامه سازندگی اسامی واردکنندگان خودرو اخبار سلفچگان اخبار خودرو اخبار بازار خودرو احتکار کنندگان کالا احتکار خودرو

روزنامه سازندگی در شماره امروز خود با تطهیر این خانواده متهم به احتکار نوشت: فرزندان قدیمی‌ترین تاجر چای ایران بزرگترین وارد کننده خودروی ایران به شمار می‌آیند و سلفچگان هم مطلوب‌ترین منطقه (نزدیک به) تهران برای دپوی ماشین است.

این ۵ برادر به همراه پدرشان سابقه بیش از ۸ دهه حضور در تجارت و کسب و کار ایران را دارند، به‌خصوص بنیان‌گذار این گروه صنعتی در دسته تجاری‌ای جای می‌گیرد که کسب‌وکار خود را از دست‌فروشی آغاز کرده بود. در حال حاضر این گروه شرکت‌هایی در اختیار دارد که در کشورهای دیگر مانند ترکمنستان نیز فعالیت می‌کنند و حتی در یک دوره زمانی به عنوان شرکت برتر نیز انتخاب شده بودند. باقی‌ماندگان آنها در ایران چندین مجموعه بزرگ بیمارستانی خیریه را راه‌اندازی کرده‌اند و کارخانه‌های آن‌ها در زمینه چای و برنج فعال است و دفتر آن‌ها در غربی‌ترین نقطه تهران قرار گرفته است. این گروه پس از حضور بیش از ۶ دهه در تجارت به سمت واردات خودرو حرکت کرد و پس از توافق با چندین گروه نماینده در کشور‌های حاشیه خلیج فارس به مهم‌ترین مجموعه وارداتی خودروی ایران تبدیل شد. در حال حاضر سهم اصلی بازار خودرو‌های کره‌ای در اختیار این خاندان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ