بیوگرافی شاهین بالیجانی (فوتبالیست) +عکس

0

شاهین بالیجانی shahin balijani (متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۰) ۲۷ سال سن دارد. این مهاجم ۱۹۶ سانتی متری تیم های قره باغ، اینتر باکو و خزرلنکران آذربایجان که طی دو فصل و نیم گذشته لیگ این کشور ۳۲ گل در ۶۰ بازی به ثمر رسانده است.

او  در تمرینات استقلال تهران شرکت کرد تا در صورت تایید شفر به عضویت این تیم در بیاید.

بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی شاهین بالیجانی بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی اسامی لژیونرهای ایران shahin balijani

فوتبال خود را از کدام تیم شروع کردید؟

من فوتبالم را از تیم ذوب آهن اردبیل شروع کردم و چندین سال در این تیم مشغول بازی کردن بودم.از ذوب آهن به تیم امید سایپا تهران رفتم و با توجه به پیشرفتی که داشتم توانستم به تیم بزرگسالان سایپا برسم و در لیگ برتر هم به میدان بروم.

آیا شما در تیم پرسپولیس هم عضویت داشتید؟

بله من بعد از تیم سایپا به عضویت تیم امید پرسپولیس تهران درآمدم ولی در زمان عضویت من در این تیم با ناملایمتی هایی مواجه شدم وعلیرغم توانایی های فوتبالی م نتوانستم برای تیم بزرگسال پرسپولیس به میدان بروم.

در تیم های تبریزی هم سابقه عضویت دارید؟

بله من افتخار این را دارم که در باشگاه منظم و مدرن گسترش فولاد هم عضویت داشتم.من مدتی در تیم امید گسترش بازی کردم و بعد از مدتی با صلاحدید کادر فنی و در راس آنها آقای محمد ضیائی به تیم اصلی پیوستم و برایشان به میدان رفتم.از تبریز خاطرات خوبی دارم و یکی از دوران موفق من می باشد ودر مدتی که آنجا بودم آقایان بهمن خطیبی،حسن آذرنیا ،انگین فیرات و  محمد ضیائی به من خیلی کمک کردند تا بتوانم سطح فوتبالم را ارتقا بخشم.

بعد از باشگاه گسترش فولاد راهی کدام باشگاه شدید؟

من بعد از گسترش فولاد، برای گذراندن خدمت مقدس سربازی راهی مقاومت تهران شدم و دو سال نیز در عضویت این تیم بودم که در مدت زمان حضور خود در این باشگاه توانستم گل های زیادی را به ثمر برسانم.

چطور شد که لژیونر شدید؟

وقتی که در باشگاه مقاومت بودم و حتی قبل از آن زمان حضورم در گسترش فولاد،استعدادیاب های باشگاه قره باغ باکو که الان در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند،بازی های من را دنبال می کردند و قرار بود که از گسترش فولاد مستقیما به قره باغ بپیوندم ولی نداشتن کارت پایان خدمت سربازی مانع از آن شد که به تیم آذربایجانی قره باغ بپیوندم و برای همین هم فورا برای گذراندن خدمت سربازی به مقاومت رفتم.مسولان باشگاه قره باغ در زمان عضویتم در باشگاه مقاومت من را باز زیرنظر داشتند و بعد از اتمام سربازی با این مسولان وارد مذاکره شدیم و در نهایت به عضویت این باشگاه که در آن زمان در لیگ اروپا حضور داشت،پیوستم.

بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی شاهین بالیجانی بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی اسامی لژیونرهای ایران shahin balijani

شرایط در قره باغ چطور بود؟

زمانیکه به قره باغ پیوستم مربی که من را به تیم آورده بود اخراج شد و شرایط چندان برای من مساعد نبود و با مشاوره هایی که گرفتم تصمیم گرفتم تا دوباره به فوتبال داخلی برگردم.که در این بین تیم فولاد یزد را انتخاب کردم و در ترکیب این تیم توانستم موثر واقع بشم و به یکی از بازیکنان اصلی تیم بدل گردم.

آیا از حضور در فولاد یزد راضی بودید؟

بله من از حضور در شهر یزد خوشحال بودم و آرامش خاصی در این تیم داشتم.بعد از اتمام زمان قرارداد خود در این باشگاه،دوباره به لیگ برتر برگشتم و به عضویت باشگاه ملوان بندرانزلی درآمدم تا صفحه جدیدی در زندگی فوتبالی من رقم بخورد.

می توانید در مورد امکانات باشگاه اروپایی و آذربایجانی  و تفاوت هایشان با امکانات باشگاه های داخلی توضیح دهید؟

ببینید اینجا همه چیز سر جای خود قراردارد و مربیان و مسولان باشگاه بر روی نظم و انضباط بازیکنان خیلی حساس هستند.از زمانی که قرارداد خود را با این تیم ها امضا می کنید باشگاه می تواند  تمام مسائل زندگی شما را کنترل بکند.از وقت خواب گرفته تا نوع غذایی که می خوریم.

امکانات باشگاه های آذربایجانی بمراتب بهتر از باشگاه های داخلی است و این باشگاه ها توجه ویژه ای به بازیکنان جوان خود دارند مثلا وقتی که در اینتر باکو بودم این تیم یک مربی مخصوص فقط برای من استخدام کرده بودند که واقعا به پیشرفت فوتبالم کمک زیادی کرد.

چطور شد دوباره به فوتبال آذربایجان برگشتید؟

بعد اینکه توانستم در ملوان خودم را نشان بدم پیشنهاداتی از تیم های داخلی داشتم ولی بخاطر اینکه می خواستم فوتبالم را در خارج از کشور ادامه دهم و همچنین مسولان باشگاه اینتر باکو هم شدیدا دنبال من بودند،به این تیم پرافتخار آذربایجانی پیوستم.

الان در کدام تیم هستید؟

الان در تیم خزر لنکران که سابقه حضور در لیگ اروپا را را دارد حضور دارم و شماره ۱۰ این باشگاه را به من داده اند.که امیدوارم بتوانم بازی های خوبی که در اینتر داشتم را در اینجا نیز تکرار کنم.

مصاحبه: منوچهرمحمدیان / فرتاک ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ