تامین کاتالیست EHP پتروشیمی غدیر با مشکل رو به رو شد

0

پتروشیمی غدیر اعلام کرد به دلیل محدودیت های بین المللی، تامین کاتالیست مورد نیاز شرکت با مشکلاتی همراه بوده و به همین دلیل شرکت در شهریور ظرفیت تولیدی خود را کاهش داده تا پس از تامین موجودی مورد نیاز که در حال انجام می باشد به سقف ظرفیت تولیدی برسد.

واردات کاتالیست مواد اولیه کارخانجات محصولات پتروشیمی بندر امام محصولات پتروشیمی اروند کاتالیست پی وی سی زنجیره PVC تحلیل پتروشیمی غدیر (شغدیر) پتروشیمی های تولید کننده pvc بورس نیوز اخبار مهم بورس اخبار صنعت پتروشیمی اخبار پتروشیمی غدیر (شغدیر) اخبار پتروشیمی بندر امام اخبار پتروشیمی اروند اخبار پتروشیمی

امین بیانک در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در این خصوص اظهار داشت: کاتالیست EHP  کاتالیست تولید PVC  بوده که تا کنون از فرانسه تامین می‌شده اما اخیرا فرانسه اعلام کرده که این کاتالیست را به ما نمی‌فروشد. کشورهای سازنده‌ی زیادی برای این کاتالیست در دنیا و آسیا وجود دارد که تنها مشکل موجود بحث انتقال پول و شرایط نگه‌داری و انتقال آن  به شرکت  ما بوده است.

وی افزود: کاتالیست EHP  قابل ذخیره نبوده و دارای تاریخ انقضای سه ماه است و اگر بعد از سه ماه از آن استفاده نشود از بین می‌رود؛ جایگاه حمل و نگه‌داری این کاتالیست خاص بوده که انتقال آن را دشوار کرده است.

مدیر عامل پتروشیمی غدیر با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی بیان کرد: شایعات مربوط به تولید PVC  که در فضای مجازی منتشر شده یک شینطت رسانه‌ای بوده و با هدف خاصی دنبال می‌شود و از این طریق تحلیلات غلطی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

وی گفت: پتروشیمی غدیر پس از انجام تعمیرات مجددا وارد مدار تولید PVC  شده و هم اکنون در حال تولید PVC هستیم، دغدغه تامین کاتالیست EHP را داریم اما به راحتی می‌توانیم آن را از بازار جهانی تامین‌ کنیم. صنعت پتروشیمی هم‌اکنون برای تولید مسیر ما سختر از اینم تحریم بوده اما این به این معنا نبوده که ما در دوران پسا تحریم فلج شویم؛ صنعت پتروشیمی در دوران پسا تحریم زیرکانه و هوشمندانه مشکلات خود را حل می‌کند.

حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در این خصوص اظهار داشت: پتروشیمی بندرامام در خصوص تولید PVC  و تامین کاتالیست EHP مشکل خاصی نداشته و هم‌اکنون در حال تولید PVC هستیم.

نقی قاسمیان عزیزی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در این خصوص اظهار داشت: کاتالیست EHP مربوط به تولید PVC  در پتروشیمی اروند برای یک ماه آینده موجود بوده و تا یک ماه دیگر مقدار قابل توجهی کاتالیست خریداری شده به دست ما خواهد رسید، بعد از آن نیز از یک کشور آسیایی اروپایی این کاتالیست را تامین خواهیم کرد.

سه پتروشیمی غدیر، بندرامام و اروند از تولیدکنندگان عمده و برتر PVC در جهان و خاورمیانه بوده که PVC مورد نیاز ایران و کشورهای جهان را تولید می‌کنند در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر در این پتروشیمی‌ها در حال فعالیت هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ