تخلف دولت روحانی در پرداخت مطالبات گندمکاران

0

علی‌ محمد شاعری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکنون موفق عمل نکرده است، گفت: دولت در حدود ۹ و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده اما بهای آن را به طور کامل به کشاورزان پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه دولت در حدود ۶۷ درصد از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده و ۳۳ درصد آن باقی مانده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی گندم‌کاران را پرداخت نکرده است؛ طبق اطلاعاتی که داریم تسویه حساب آنها تا مهر و آبان زمان می‌برد که این مسئله باعث دلسردی کشاورزان می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه برنامه ششم توسعه دولت موظف است بهای گندم کشاورزان را به روز پرداخت کند و در صورت استنکاف از قانون باید جریمه دیرکرد آن را بپردازد، ادامه داد: بنابراین اقدام دولت در تاخیر پرداخت مطالبات گندمکاران خلاف قانون است.

شاعری با بیان اینکه از دولت انتظار داریم تا زمان کشت پائیزه بدهی خود به گندمکاران را بپردازد، اظهار داشت:کشاورزان چشمشان به وزیر و وزارت جهاد کشاورزی است؛ البته در این زمینه شورای اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه هم باید وزیر را کمک کنند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس با تاکید بر اینکه تاخیر دولت در پرداخت بهای گندم کشاورزان باعث بی‌انگیزگی کشاورزان می‌شود، تاکید کرد: اقدام دولت سبب می‌شود کشاورزان زمین خود را تغییر کاربری دهند و یا تغییر شغل دهند که این مسئله باعث لطمه خوردن به کفایی در حوزه گندم و وابستگی به واردات می‌شود.
منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ