بازداشت عضو شورای شهر نیشابور به خاطر توهین به مقدسات

0

دادگستری خراسان رضوی از بازداشت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور ‘در پی توهین به مقدسات و عزاداریهای حسینی’ خبر داد.

دادگستری خراسان رضوی روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی انتشار خبر توهین یکی از اعضای شورای شهر نیشابور نسبت به مقدسات و عزاداران حسینی که موجی از اعتراضات عمومی را به دنبال داشت، دستور لازم توسط رئیس کل دادگستری استان خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و همچنین دادستان عمومی و انقلاب نیشابور مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به این موضوع صادر شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر این اساس و در پاسخ به درخواست هیاتهای عزاداری، علما، روحانیت و اقشار جامعه و در راستای اجرای وظایف شرعی و قانونی پس از صدور دستور قضایی، فرد هتاک مورد تعقیب قرار گرفت و صبح امروز با صدور قرار قانونی بازداشت شد.

همچنین در اطلاعیه دادگستری خراسان رضوی نوشته شده است: پرونده مذکور در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و اقدامات بعدی پس از سیر مراحل قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

عضو بازداشت شده شورای اسلامی شهر نیشابور ۲۵ شهریور در یک پست اینستاگرامی در واکنش نسبت به ویدیویی از یک مداحی نسبت به محتوای آن مطالبی را طرح کرده بود که منجر به اعتراض جمعی از شهروندان نیشابوری شد.

شورای اسلامی شهر نیشابور ۹ نفر عضو دارد. مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

***

خبرگزاری فارس در ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ نوشت :

ماجرا این بود که مهرداد عضو شورای اسلامی شهر نیشابور که در قسمت نظرات این پست مداحی، جمله‌ای نوشت که دل عزاداران حسینی را لرزاند.

مهرداد که خود را در اینستاگرامش کارشناسی ارشد علوم سیاسی، عضو شورای اسلامی شهر نیشابور، مدیرمسئول هفته‌نامه خیام‌نامه و اصلاح‌طلب معرفی کرده در ذیل این پست نوشت:‌ ” اگر حسین نبود. چطور این‌گونه مردم را تحمیق می‌کردید؟”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ