بازیگران سریال خاک سرخ +ساعت پخش و تکرار

0

سریال تلویزیونی «خاک سرخ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، که با موضوع دفاع مقدس ساخته شده، از یکشنبه اول مهرماه مهمان خانه آی‌فیلمی‌ها می‌شود.

این مجموعه محصول سال ۱۳۸۱ است و در خلاصه داستان آن آمده است: دختری به نام لیلا در سال‌های قبل از انقلاب از خانواده‌اش جدا شده و اکنون در پی حوادثی در جستجوی کشف هویت خویش است و…

فیلم و سریال آی فیلم فیلم ابراهیم حاتمی کیا جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال خاک سرخ اخبار فیلم و سریال

بازیگران نقش لیلا و لعیا و لیالی در خاک سرخ

پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، لاله اسکندری، بهناز جعفری، علی بوریان، محمد مختاری و امیر آقایی بازیگران اصلی این سریال هستند.

زمان پخش و تکرار سریال خاک سرخ

سریال «خاک سرخ»، از یکشنبه اول مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه آی‌فیلم پخش و در ساعت‌های ۴:۰۰ و ۱۲:۰۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.

آهنگ سریال خاک سرخ

آلبوم موسیقی خاک سرخ دارای ۱۲ قطعه است. موسیقی‌های متن ساخته شده برای این سریال توسط محمدرضا علیقلی ساخته شده است.

فیلم و سریال آی فیلم فیلم ابراهیم حاتمی کیا جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال خاک سرخ اخبار فیلم و سریال

تنها نام ابراهیم حاتمی کیا کافی است تا تماشاگر، مشتاق دیدن سکانس های دیدنی و شنیدن دیالوگ های زنده این سریال بشود. فیلمسازی که ریسمان هنر ذاتی خویش را با مروارید عشق به مردم آراسته است و با خوش سلیقگی خدادادی اش این موهبت قابل ستایشش را بر تارک تصویر می نشاند تا مخاطب را دوباره به پای آکواریوم مغناطیس بنشاند. مخاطبی که تمامی فرمول های از زمان عقب مانده مجموعه های دیگر تلویزیونی ، او را دلزده کرده اند. فیلمنامه بسیار روان ، با ریزه کاری های فنی و دقیق از مسعود بهبهانی نیا به همراه بازنویسی موشکافانه حاتمی کیا، بستر مناسبی را برای دمیدن روحی تازه در کالبد فضای قصه ایجاد می کند. بازیگر نقش لیلا (لاله اسکندری ) در شب عروسی خود با سعید (حبیب رضایی ) در پی شنیدن حرف های عطایی (حسین شیدایی ) گویی دوباره متولد می شود و روح بزرگتری را در تن واقعیت خویش حس می کند.

عطایی به اومی گوید که پدرش نمرده و در بیمارستان بستری است . لیلاوسعید به اتفاق عطایی به دنبال یافتن ردی از پدر می گردند که به گمان خیلی از آدمهای قصه ، او سالها پیش مرده است . از سوی دیگر ایرج محجوب (پرویز پرستویی ) پدر لیلا که پس از ۱۷ سال حبس آزاد شده ، به شوق دیدن همسرش لیالی (مهتاب کرامتی ) به همراه دخترش لعیا (بهناز جعفری ) با قطار به خرمشهر بازمی گردند.

فیلم و سریال آی فیلم فیلم ابراهیم حاتمی کیا جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال خاک سرخ اخبار فیلم و سریال

لاله اسکندری – بازیگر نقش اصلی «خاک سرخ» – هم با بازی در این سریال، اولین حضور جدی‌اش در تلویزیون را تجربه کرد.

این بازیگر سال‌ها بعد، با اشاره به حضورش در سریال «خاک سرخ» به عنوان بازیگر نقش اصلی، به ایسنا یادآور شده است: «خاک سرخ» اولین حضور جدی من در تلویزیون بود به همین دلیل خاطرات خیلی زیادی از این مجموعه دارم، اما در عین حال دوران خیلی سختی بود، چرا که حدود هشت ماه کار تصویر انجام دادیم و حدود سه ماه تمرین داشتیم و روی هم رفته من حدود یک سال درگیر این پروژه بودم ولی در کل «خاک سرخ» برایم تجربه‌های خوبی داشت؛ به سبب اینکه قبل از این سریال، در دو نقش کوتاه در فیلم‌های سینمایی بازی کرده بودم که ناگهان وارد یک مجموعه با شخصیت‌های زیاد و لوکیشن‌های متنوع شدم و طبیعی است که کار دشواری بود ضمن اینکه گروهی که با آن‌ها کار می‌کردیم افراد با تجربه‌ای بودند.

لاله اسکندری در ادامه اینگونه گفته است: در سریال «خاک سرخ» بازیگرانی مثل آقای پرویز پرستویی و خانم‌ها مهتاب کرامتی و بهناز جعفری از جمله بازیگران با تجربه بودند و من در میان آن‌ها تنها بازیگری بودم که تجربه جدی نداشتم. از آنجایی هم که آقای حاتمی‌کیا اصولا خیلی سختگیر بودند، همیشه سعی می‌کردم خودم را به بچه‌ها برسانم و اصلا به این فکر نمی‌کردم که من تجربه اولم است و دیگران تجربه دهمشان است؛ چرا که متعقد بودم این فاصله‌ها را باید خودم طی کنم به همین خاطر طی مدتی که با پروژه «خاک سرخ» همراه بودم، خیلی برایم سخت بود؛ چرا که مثل یک سرباز عمل می‌کردم و هر روز ساعت ۴:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شدیم و کار تصویربرداری را تا ۱۲ شب انجام می‌دادیم.

اسکندری با بیان اینکه عشقی که در دل عوامل «خاک سرخ» بود، سختی‌ها را آسان می‌کرد، خاطرنشان کرده است: پروژه «خاک سرخ» شرایط سختی داشت ولی به خاطر عشق و علاقه‌ای که همه عوامل در کنار هم داشتند سختی کار خیلی احساس نمی‌شد. در کل یک بازیگر زمانی که در برخی از کارها سختی می‌کشد اما وقتی بعد از پخش نتیجه‌اش را می‌بیند قدر کار را می‌داند و خیالش راحت می‌شود.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ