چگونه باکو را در یک روز بگردیم؟

0

آذربایجان پس از برگزاری مسابقات یورو ویژن در سال ۲۰۱۱، به کشوری مهم و شناخته‌شده در اروپا تبدیل شد. پس از تسهیل مراحل گرفتن ویزا به این کشور حوزه قفقاز، سفر به آذربایجان از همیشه آسان‌تر شده است.

 

اگر شما به باکو سفر کنید و تنها ۲۴ ساعت فرصت برای بازدید داشته باشید، قطعا نخواهید توانست تا از تمامی جاذبه‌های این شهر دیدن کنید. این کار واقعا دشوار است. به‌خصوص که بازدید از جاذبه‌هایی نظیر منطقه قبوستان، معبد آتشگاه و تماشای کوه یانار داغ تنها به یک روز زمان نیاز دارد. برای رزرو هتل خارجی از خدمات فلایتیو استفاده کنید. همچنین برای خرید بلیط قطار برای مقاصد داخلی فلایتیو آماده خدمت رسانی است.

باکو شهری اسرارآمیز است. شهر قدیمی باکو، محلی برای تماشای استحکامات قرون‌وسطایی به شمار می‌آید. اکثر مردم برای قرن‌ها و تا زمان کشف نفت در نیمه دوم قرن نوزدهم، در پشت دیوارهای این شهر زندگی می‌کردند. پس از این اتفاق شخصیت‌های مهم نفتی و نجیب زادگان با استفاده از پول حاصل از این طلای سیاه، معماران برتر اروپایی را برای ساخت شهری قدیمی به خدمت گرفتند. باکوی مدرن امروزی علاوه بر داشتن شهر قدیمی، دارای آسمان‌خراش‌های مهم نظیر برج‌های آتش و ساختمان زیبای «مرکز فرهنگی حیدر علی­اف» است.

 

فلایتیو شما را به دیدن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی باکو برای یک روز می‌برد. این شهر تحت تاثیر فرهنگ اسلامی قرار داشته و به مدت تقریبا ۲۰۰ سال تحت حکمرانی روس‌ها بوده است. باکو امروزه دچار یک تحول اساسی شده است.

رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی توریستی باکو آذربایجان (باکو – نخجوان)

صبح کجا بریم؟

اکثر جاذبه‌های پرطرفدار باکو در نزدیکی شهر قدیمی واقع شده‌اند. این مرکز تاریخی با قدمت ۶ قرن دارای جاذبه‌هایی نظیر برج دوشیزه، کاخ شیروان شاه، مساجد، حمام‌ها و تنها موزه مینیاتوری کتاب دنیا است. کوچه‌های این منطقه پیچ‌درپیچ بوده و به خیابان‌های سنگ‌فرش منتهی می‌شود. خودتان را در میان ساختمان‌های تاریخی این منطقه غرق کرده و از بین دیوارهای مستحکم اطراف شهر عبور کنید. در این ناحیه می‌توان به سراغ فرش‌فروشی‌های سنتی رفت و سوغاتی مناسبی تهیه کرد. برای دیدار از منطقه قدیمی شهر باکو دو تا سه ساعت زمان بگذارید. در این اطراف کافه‌های فراوانی برای نوشیدن یک فنجان قهوه وجود دارد. برای خرید بلیط هواپیما باکو از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

 

بعدازظهر کجا بریم؟

پس از خروج از شهر قدیمی باکو از طرف شمال شرقی، به موزه ادبیات آذربایجان، موزه نظامی، می‌رسیم. مجسمه نظامی، شاعر ایرانی، در خارج از این موزه واقع شده است. نمای بیرونی ساختمان موزه دارای ۶ مجسمه بزرگ از شعرای مشهور است و اینجا را به مکانی جذاب برای تماشا در باکو تبدیل می‌کند. پس از موزه به طرف میدان فواره رفته و از خیابان نظامی دیدن کنید. این خیابان مخصوص عابران پیاده بوده و خودروها حق ورود به آن را ندارند. در اطراف این خیابان می‌توان از فروشگاه‌ها نیز خرید کرد.

اگر به دنبال تجربه معماری قرن نوزدهمی باکو هستید، به سراغ ساختمان‌های قدیمی با چهره‌هایی متفاوت در خیابان نظامی بروید. در این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی به چشم می‌خورد که مناسب صرف وعده نهار هستند.

پس از صرف نهار به طرف جنوب و دریای مازندران و بلوار باکو راه بیفتید. این تفرجگاه در حدود ۳.۵ کیلومتر طول داشته و در امتداد دریا قرار دارد. به هنگام پیاده‌روی در بلوار باکو از مناظر اطراف لذت برده و سوار بر چرخ‌وفلک باکو موسوم به «چشم باکو» شوید. می‌توان در اطراف ساحل برخی از بهترین کافه‌های شهر با منظره‌ای رو به دریا را پیدا کرد.

 

عصر کجا بریم؟

سوار بر تله‌کابین باکو شده و به طرف شعله دائمی و خیابان شهدا حرکت کنید. این منطقه در جوار یک صخره بزرگ بنا شده است. از این ارتفاع می‌توان به‌خوبی برج‌های آتش و دیگر جاذبه‌های تاریخی شهر نظیر منطقه قدیمی باکو را تماشا کرد. یک کافه نیز در این ناحیه وجود دارد که برای اندکی استراحت مناسب است.

در خیابان شهدا حرکت کرده و به قربانیان «ژانویه سیاه» در سال ۱۹۹۰ ادای احترام کنید. در آن زمان صدها نفر براثر حمله سربازان شوروی به تظاهرکنندگان کشته و زخمی شدند.

پس از ادای احترام به شهدای آذربایجان به طرف برج‌های آتش و شهر قدیمی حرکت کنید. برخی از بهترین کافه‌ها در این منطقه قرار دارند. حالا با یک تاکسی به بلوار باکو بازگشته و خود را آماده یک سفر دریایی با قایق کنید. این گشت دریایی در حدود یک ساعت به طول انجامیده و هزینه آن چند دلار بیشتر نمی‌شود.

انتشار دهنده : تسمینو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ