دپوی ۱۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی در گل گهر سیرجان

0

ناصر تقی زاده مدیر عامل گلگهر گفت: روزانه ۱۳هزار تن آهن اسفنجی در شرکت گلکهر تولید می شود ‌وبه دلیل تقاضای اندک در داخل با دپوی ۱۰۰هزار تنی از این محصول روبرو هستیم و بزودی مجوز صادرات را خواهیم کرد.

وی افزود:طی ۶ماه اول سال جاری بالغ بر ۱۴میلیون تن محصول در شرکت گلگهر تولید شد و پیشبینی می شود در صورت عدم قطع برق مجموع تولیدات امسال به ۲۸میلیون تن برسد.

تقی زاده خاطر نشان کرد:کارخانه جدید آهن اسفنجی گلگهر به ظرفیت ۱.۸میلیون تن به بهره برداری رسید و پیشبینی می شود واحد ذوب یک میلیون تنی این شرکت در سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر عامل گلگهر افزود:مذاکرات با اوبر اتریش برای ساخت ورق ۳میلیون تنی ادامه دارد ‌در صورت عدم نتیجه زانو نخواهیم زد ‌واین طرح را تحت هر شرایطی اجرا خواهیم کرد.

وی گفت:طرح انتقال آب خلیج فارس به طور قطع در ۶ماه ۹۸راه اندازی خواهد شد ونگرانی در این خصوص نخواهیم داشت.

وی درمورد انتقاد اخیر فولاد هرمزگان مبنی بر کمبود گندله در داخل خاطر نشان کرد:هم اکنون ۶۰هزار دپوی گندله در مجتمع گلگهر وجود دارد و فولاد سازان نباید کم کاری های خود را در حمل مواد با مقصر قرار دادن دیگران توجیه کنند.

تقی زاد افزود:متاسفانه به دلیل اعتصاب کامیون داران انتقال گندله به فولاد هرمزگان با مشکل روبرو شده است .و اینکه این فولاد ساز نمی تواند گندله را حمل کند مشکل شرکت گلکهر نیست. ناوگان حمل گلگهر کاملا اختصاصی است اما با این توصیف در اختیار فولاد سازان قرار داده ایم.

وی تصریح کرد:شرکت گلگهر توانسته است ۱۲۱درصد تعهدات خود به فولاد هرمزگان را از ابتدای سال جاری عملیاتی کند و کم لطفی است که شرکت گلکهر را مقصر و این موضوع را رسانه ای کنند.

تقی زاده افزود:طلب گلگهر از فولاد هرمزگان به ۴۰۰میلیارد تومان رسیده است با این شرایط تحت هیچ شرایطی عرضه گندله را به این شرکت کاهش نداده ایم.

وی گفت:پیشنهاد می کنیم شرکت فولاد هرمزگان بجای جو سازی توان حمل ‌ونقل خود را افزایش دهد و گلکهر آمادگی روزانه ۲۰هزار تن محصول را دارد.

تقی زاده در پایان افزود:اگر شرکت فولاد هرمزگان در خرید گندله از گلگهر مشکل دارد پیشنهاد می کنیم محصول خود را از سایر تولید کنند گان گندله در کشور خریداری کند.

منبع: معدن ۲۴

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ