مهم‌ترین مشاغل بیماری‌زا و خطر آفرین

0
ضربات، جراحت‌ها و استنشاق دود ممکن است جدی‌ترین تهدیدها برای سلامت آتش‌نشان‌ها باشند اما این افراد هفت برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سکته قلبی هستند زیرا فشارهای جسمانی و روانی روی کارکنان این شغل بسیار بالاتر است.

در سراسر جهان شغل‌های متفاوتی وجود دارند که اساسا خطرناک هستند و علاوه بر آن‌ که سلامت افراد شاغل در آن حرفه را به خطر می‌اندازند می‌توانند حتی منجر به بروز حوادث مرگبار شوند.

 فاکس نیوز در مقاله جدیدی در این زمینه منتشر کرد: در حالی‌ که برخی مشاغل همچون تعمیر تیرهای برق و یا چوب‌بُری در گروه شغل‌های پرخطر قرار می‌گیرند و به خودی خود خطرناک هستند برخی حرفه‌های دیگر وجود دارند که ممکن است در ظاهر جان افراد را تهدید نکنند اما سلامت آنها به طور جدی به خطر بیاندازند که برخی از آنها عبارتند از:

کشاورزان

اگرچه نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها در بین کشاورزان پایین‌ است اما این افراد به دلیل آن‌ که در معرض مواد شیمیای خطرناکی همچون آفت‌کش‌ها، دود ماشین‌های کشاورزی و کودهای شیمیایی هستند، بیشتر با خطر ابتلا به سرطان پوست، لب، معده، مغز و پروستات مواجه‌اند.

کارگران ساختمان

سقوط اشیاء و دستگاه‌ها تنها خطرات موجود در کارگاه‌های ساختمانی نیستند. طبق گزارش انجمن ریه آمریکا حدود ۱.۳ میلیون کارگر ساختمانی در این کشور در معرض «آزبست» قرار دارند. رشته‌های ظریف آزبست با گذشت زمان در ریه‌ها جمع می‌شوند که می‌تواند بیماری ناشی از آزبست را در فرد بوجود آورند. به گفته پزشکان از زمانی که فرد در معرض این ماده شیمیایی قرار می‌گیرد تا هنگام بروز بیماری در بدن، حدود ۴۰ سال طول می‌کشد به همین دلیل لازم است برای پیشگیری و تشخیص به موقع در مورد انجام آزمایشات سرطان ریه با پزشک مشورت شود.

آتش‌نشان‌ها

ضربات، جراحت‌ها و استنشاق دود ممکن است جدی‌ترین تهدیدها برای سلامت آتش‌نشان‌ها باشند اما این افراد هفت برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سکته قلبی هستند زیرا فشارهای جسمانی و روانی روی کارکنان این شغل بسیار بالاتر است.

خلبان‌ها

متخصصان دانشگاه ایسلند در مطالعات خود دریافته‌اند که خلبان‌ها ۲۵ برابر بیش از معمول در معرض ابتلا به ملانوما بدخیم که مرگبارترین نوع سرطان پوست است، قرار دارند.

کارمندان

آزمایش‌های متخصصان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان می‌دهد انجام کارهای نشستنی و کم‌تحرک با افزایش ۸۲ درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی مرتبط است. علاوه بر این، انجام بیش از حد کارهای نشستنی موجب تغییرات غیرعادی در نحوه سوخت‌وساز چربی‌ها و گلوکز می‌شود و متابولیسم طبیعی بدن را مختل می‌سازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ