بازیگران سریال شوق پرواز +ساعت پخش و تکرار

0

سریال تلویزیونی «شوق پرواز» ساخته مرحوم یدالله صمدی به روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود.

سریال «شوق پرواز» با هنرمندی شهاب حسینی در سال ١٣٩٠ ساخته شد که زندگی سرلشکر عباس بابایی از دوران کودکی تا زمان شهادت را به تصویر می‌کشد و روایتگر رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این خلبان مجاهد و با ایمان است.

فیلمهای یدالله صمدی فیلم و سریال آی فیلم جدول پخش آی فیلم بازیگران شوق پرواز اخبار فیلم و سریال

شهید عباس بابایی پس از تکمیل تحصیلاتش در آمریکا، به ایران باز می‌گردد و پس از مدتی به پایگاه هوایی اصفهان منتقل می‌شود. او در زمان حیات خود، خدمات شایانی را در نیروی هوایی کشور در طول جنگ تحمیلی انجام داد و در بازگشت از یک عملیات به شهادت ‌رسید.

این سریال از شهریور ماه سال ۱۳۹۰ تا بهمن همان سال و در قالب ۲۴ قسمت به روی آنتن رفت. کارگردان این مجموعه بر عهده یدالله صمدی بود. بازی شخصیت سرلشکر خلبان بابایی را شهاب حسینی بر عهده داشت.

فیلمهای یدالله صمدی فیلم و سریال آی فیلم جدول پخش آی فیلم بازیگران شوق پرواز اخبار فیلم و سریال

مراحل ساخت

پروژه سریال از سال ۱۳۷۴ و با کسب اجازه از دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و دستور همکاری ارتش داده شد. مرحله پیش‌تولید سریال از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و بخشهایی از فیلم که مربوط به دوران کودکی سرهنگ شهید بابایی در شهر قزوین بود هم فیلمبرداری شد.

کارگردانی سریال در این دوره بر عهده حسین قاسمی جامی و نویسندگی ۳ تن از نویسندگان ارتش گذاشته شده بود که به علت اختلاف نظرهای بوجود آمده بین عوامل تولید در همین ابتدا متوقف شد.

ولی پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله مجدداً از ۱۳۸۶ کلید خورد. در این دوره نویسندگی فیلم‌نامه کار مشترک ارتش، بنیاد امور ایثارگران و جانبازان و خانواده عباس بابایی بود. با ورود یدالله صمدی به عنوان کارگردان، تصویربرداری سریال از خرداد ۱۳۸۸ آغاز شد.

ملیحه حکمت، همسر عباس بابایی با دیدن فیلم «دل‌شکسته» تحت تاثیر بازی شهاب حسینی قرار گرفت و وی را برای ایفای نقش همسرش در سریال پیشنهاد داد که با موافقت سایر عوامل تهیه روبرو شد.

مکانهای فیلمبرداری

مکان‌های فیلمبرداری سریال در قزوین، تهران ودزفول (پایگاه چهارم شکاری) و پایگاه هوایی هشتم شکاری (شهید بابایی) (اصفهان) بوده است.

فیلمهای یدالله صمدی فیلم و سریال آی فیلم جدول پخش آی فیلم بازیگران شوق پرواز اخبار فیلم و سریال

بازیگران سریال شوق پرواز

شهاب حسینی
شهرام حقیقت دوست
افسانه بایگان
الهام حمیدی
اکبر عبدی
فرهاد قائمیان
عبدالرضا اکبری
عباس امیری
مهران رجبی
مینا جعفرزاده
مهدی فقیه
اتابک نادری
محسن افشانی
آنا برزینا
زهره حمیدی
بهزاد رحیم خانی
سیدعلی صالحی
بهناز سلیمانی
کوروش تهامی
مختار سایقی
حسن جوهرچی
حسین بابایی
سلما بابایی
ستاره اسکندری
اکرم محمدی

ساعت پخش و تکرار

سریال «شوق پرواز»، از شنبه ۱۴ مهر ماه هر شب به جز پنجشنبه ها ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه آی‌فیلم پخش و در ساعت‌های ۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ