جزییات عرضه اولیه سهام “داوه” شرکت داروسازی آوه سینا

0

عرضه اولیه تعداد ۳۵ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت داروسازی آوه سینا (سهامی عام) به عنوان هشتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی “داوه“، روز دو‌شنبه (۲۳ مهرماه) در بازار دوم فرابورس ایران انجام می‌شود.

در این عرضه اولیه به هر سهامدار حقوقی و حقیقی حداکثر ۷۰۰ سهم اختصاص داده شده و در دامنه سفارش نیز مبلغ ۳۰۰۰ تا ۳۳۰۰ ریال تعیین شده است.

مدیر این عرضه نیز شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن و متعهد خرید در این عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه امین بوده و سقف تعهد خرید آن حداکثر ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه عنوان شده است.

این گزارش می‌افزاید: شرکت داروسازی آوه سینا در روز ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در فرابورس پذیرش و با نماد “داوه” بعنوان صدو یکمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس در گروه مواد و محصولات دارویی و زیرگروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی در مرداد سال جاری درج نماد شده است.

این گزارش می‌افزاید: شرکت آوه سینا در سال ۸۲ تاسیس شده و فعالیت تولید را از سال ۸۴ آغاز و در سال ۸۹ از طرح توسعه بهره برداری کرده است. کارخانه این شرکت در ساوه واقع شده و تعداد ۱۳۰نفر هم در شرکت مادر مشغول به فعالیت هستند.

همچنین در حال حاضر سرمایه اسمی این شرکت ۳۵ میلیارد تومان است و در وضعیت فعلی نیز تولیدات این شرکت شامل ۱۰ نوع کپسول و ۴۱ نوع قرص است.

خشایار کریمیان و خانواده اش ، سهامدار عمده و مالک شرکت داروسازی آوه سینا هستند.

افزون بر این در حالی صنعت داروسازی در کشور سابقه ۷۵ ساله دارد که ۱۴۵ شرکت در این حوزه دارای پروانه تاسیس جهت تولید محصول نهایی مشغول فعالیت هستند و علاوه بر این تعداد ۵۰ شرکت تولید کننده مواد اولیه دارویی و ۲۰۶ شرکت نیز وارد کننده محسوب می شوند.

بر این اساس شرکت آوه سینا در میان ۱۴۵ شرکت دارویی از لحاظ تولید عددی دارای رتبه ۳۹ و از نظر ریالی رتبه شرکت ۴۸ است. همچنین سه محصول شرکت شامل دفریپرون، پنتوپرازول و آسیکلوویر به ترتیب دارای رتبه اول، دوم و سوم تولید در بازار هستند و پیش بینی می شود با ورود داروهای ضدسرطان به بازار رتبه ریالی شرکت به ۱۰ بین ۱۴۵ شرکت حاضر ارتقا پیداکند.

شایان ذکر است از ابتدای امسال تا پیش از این، عرضه اولیه تعداد ۱۸۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با کشف قیمت هر سهم ۶۵۰۰ ریال در ۱۳ خرداد در بورس، عرضه اولیه تعداد ۱۳۰میلیون سهم معادل ۱۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی غدیر با کشف قیمت هر سهم ۱۷۰۰ ریال در روز ۱۳ تیرماه در فرابورس، عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور با کشف قیمت هر سهم ۱۵۲۴ ریال در روز ۱۹ تیرماه در فرابورس، عرضه اولیه تعداد ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی پارس با کشف قیمت هر سهم ۲۴ هزار ریال در ۲۰ تیرماه در بور، تعداد ۳۵میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت کشت و دام قیام اصفهان با کشف قیمت هر سهم ۱۷۰۰ ریال در ۲۶ تیرماه در فرابورس ایران، تعداد ۱۵میلیون و ۶ هزار و ۴۵۰ سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت عطرین نخ قم با کشف قیمت هر سهم ۴۹۱۴ ریال در روز ۲۰ شهریور ماه در فرابورس ایران و تعداد ۴۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با کشف قیمت هر سهم ۱۷۰۰ریال در روز ۳۱شهریور ماه در فرابورس ایران انجام شده است.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ