محکوم شدن پروانه سلحشوری با شکایت ناجا

0

«پروانه سلحشوری»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس که حاشیه‌های او مثل درخواست سفر به روسیه و غیره هنوز در خاطر افکار عمومی مانده است، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه دولتی ایران، به محکوم شدن خود پس از شکایت نیروی انتظامی در یک پروند اشاره کرده است.

«روزنامه ایران» در بخشی از گفت‌وگو از سلحشوری می‌پرسد:

«شما دفاعی از یکی از دخترانی که مورد برخورد گشت ارشاد قرار گرفته‌ بود داشتید و نیروی انتظامی از شما شکایت کرد. آن مسأله به کجا کشیده شد؟» و او پاسخ می‌دهد: من دو سالی که در فراکسیون زنان بودم هر چند شاید دست‌مان برای اقدام عملی بسته بود و نمی‌شد خیلی کار عملی انجام داد اما سعی می‌کردم که حداقل صدای مردم باشم، آن را بشنوم و ابراز کنم. بحث مسکو که می‌خواستم بروم در همین راستا بود. چند وقت پیش دختر خانمی توسط چند مأمور انتظامی کتک خورده بود که این فیلم آن هم پخش شد و این بازتاب بسیار منفی میان مردم داشت و باعث انزجار شدید شده بود. من به عنوان نماینده مردم و یک مسلمان فکر نمی‌کنم خدا هم بپذیرد که کسی را کتک بزنید و بگویید روسری بر سرت بگذار. ضربه‌ای که با این کار زده می‌شود خیلی بیشتر از ضربه خوردن توسط بی حجابی است.

خبرنگار ایران سپس از سلحشوری سؤال می‌کند: الآن سرانجام شکایت چه شده؟

که این نماینده اصلاح‌طلب در پاسخ می‌گوید: «گفته‌اند که مأموران نیروی انتظامی در راستای انجام وظایف خود این کار را کرده‌اند و من به عنوان نماینده مجلس حق اعتراض نداشته‌ام و نباید واکنش نشان می‌دادم.»

سلحشوری همچنین می‌افزاید: استنباطی می‌آوردند که این موضوع مدیریت شده بوده. خب ما چرا باید در دام این کارهای مدیریت شده بیفتیم؟ این اشتباه بود.

*خانم سلحشوری البته توضیح نداده‌اند که یک مأمور میدانی پلیس چطور در هنگام وقوع یک جرم و هنگامی که از سوی مجرم مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد؛ بایستی پی به مدیریت شدن این صحنه ببرد؟!

از طرفی در صحنه مورد اشاره اساساً عمل خلاف قانونی از سوی مأمور ناجا صورت نگرفته بود و او فقط به دفاع از خود در مقابل ضرب و شتم یک دختر هنجارشکن می‌پردازد.

ضمن اینکه مأمور ناجا در این صحنه به لحاظ قانونی اختیارات بیشتری هم داشت که البته از آنها استفاده نکرد.

سلحشوری همچنین به این نکته هم اشاره نکرده است که مأمور پلیس مورد اشاره او، در این صحنه و بر اثر ضرب و شتم فرد مجرم مجروح نیز می‌شود.

منبع : مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ