ماجرای تئاتر جنجالی بینوایان چیست؟ +اسامی بازیگران و حواشی

2

عادت قشنگی نیست که در فضای مجازی، از پشت پنجره خانه‌های لاکچری خودمان برای دولت و سایرین خط ‌و نشان بکشیم و به ‌وقتش در صف تقسیم غنایم و جنگ فقیر و غنی، بر گرده مردم سوار شویم.

کاش دست‌کم در دنیای هنر، ابزار هنری را تبدیل به کالای لوکس نمی‌کردند. نباید به بهانه نمایش‌های پُر از زرق‌وبرق که معلوم نیست هزینه آنها از کجا می‌آید و به کجا می‌رود، سرِ مردم را با تیغِ گیشه بُرید و بعد هم حق ‌و حقوق خانم‌ها و آقایان مدافع طبقه مستضعف را داد، تا خوش باشند و بر تعداد فالوورهایش بیفزایند، آن هم از جیب مردم بینوا.

نمایش و تئاتر مبتذل مرفه نشین تهران محمد صادق رنجکشان کیست لاکچری های تهران قیمت بلیط تئاتر چقدر است سلبریتی های ایرانی سلبریتی بیسواد دستمزد نجومی بازیگر سینما دستمزد بازیگران درآمد بازیگران حسین پارسایی کیست اخبار سلبریتی ها اخبار تئاتر

این نمایش‌های لاکچری حالا شده‌اند از این دست. در این اوضاع وخیم اقتصادی، با سرمایه‌های غیبی، سالن‌های پرتفاخر و دوستان از ما بهتران، یکی یکی از راه می‌رسند و بدون دردسر و زحمت می‌روند روی صحنه با قیمت‌هایی نجومی برای بلیت! انگار گوجه‌فرنگی یا دلار یا سکه است که نظارتی نداشته باشد و درهم فروش برود! بینوایان را چه کسی می‌سازد و فلسفه قصه بینوایان در این روزگار دردمند چیست که برای نشان دادن آن باید برویم در یک هتل مجلل و ژان والژان و کوزت و تناردیه و بازرس ژاور را برخلاف ذات قصه، لاکچری تماشا کنیم؟!

غم‌انگیز است که اقلیتی مرفه و بدون دردِ هنر، بیایند تا زندگی شما را به ‌نمایش بگذارند و به ‌خورد خودتان بدهند و یک آب هم رویش بخورند و در خفا به من و شما بخندند و بروند سراغ پروژه پول‌ساز بعدی‌شان. پول همه‌چیز را فتح کرده است. حالا نوبت سنگر مقدس تئاتر است. دیروز نوبت شبکه خانگی بود. روزِ قبل‌تر تلویزیون، قبل‌ترش سینما، یک روز آن‌ورتر کنسرت و موسیقی. شاید زمان آن فرا رسیده که هنرمندان متولی هنر شوند و هنر برای هنر شود و نه برای پشت‌پرده‌ها و اسرار مگویی که نمی‌توان نوشت و گفت…

نمایش و تئاتر مبتذل مرفه نشین تهران محمد صادق رنجکشان کیست لاکچری های تهران قیمت بلیط تئاتر چقدر است سلبریتی های ایرانی سلبریتی بیسواد دستمزد نجومی بازیگر سینما دستمزد بازیگران درآمد بازیگران حسین پارسایی کیست اخبار سلبریتی ها اخبار تئاتر

کارگردان: حسین پارسایی
بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه) پارسا پیروزفر، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، سحر دولتشاهی، هوتن شکیبا، اشکان خطیبی، امیرحسین فتحی
تهیه کننده: میثم احمدی، محمد قدس

رهبر ارکستر: بردیا کیارس
طراح صحنه: سیامک احصایی
طراح چهره پردازی: سارا اسکندری
طراح لباس و آکسسوار: شیما میرحمیدی
طراح حرکت: علی براتی
طراح صدا: بامداد افشار
طراح نور: مرتضی نجفی
ویدئو دیزاینر: فراز اسکندری
کامپیوتر گرافیک: کوروش دالوند
سرپرست بخش آوازی: هاسمیک کاراپتیان
رهبر گروه کر: میلاد عمرانلو
صدابردار: ارد انزابی پور
طراح گرافیک: استودیو مشق
سرمایه گذار: محمدصادق رنجکشان

نمایش و تئاتر مبتذل مرفه نشین تهران محمد صادق رنجکشان کیست لاکچری های تهران قیمت بلیط تئاتر چقدر است سلبریتی های ایرانی سلبریتی بیسواد دستمزد نجومی بازیگر سینما دستمزد بازیگران درآمد بازیگران حسین پارسایی کیست اخبار سلبریتی ها اخبار تئاتر

محمدصادق رنجکشان، رییس هیئت مدیره شرکت مسافرتی دلتابان است که از قضا مجری طرح نمایش «بینوایان» نیز شرکت دلتابان اعلام شده است.

***

خبرگزاری تسنیم نوشت:

بینوایان مرفه!

سال گذشته بود که نمایش موزیکال «اولیور توئیست» با بلیت‌های ۱۲۰ هزار تومانی و صحنه پر از سلبریتی‌اش از جمله نوید محمدزاده، مهناز افشار، هوتن شکیبا، آتیلا و ستاره پسیانی و… حاشیه‌های فراوانی را در تالار وحدت رقم زد؛ نمایشی به کارگردانی حسین پارسایی که رکورد قیمت بلیت در گیشه را شکست و بسیاری دلیل قیمت بالای آن را حضور پررنگ سلبریتی‌های پرهزینه می‌دانستند. یک سال از این ماجرا نگذشته است که این بار حسین پارسایی بنا دارد بعد از ایام محرم و صفر، نمایشی با اقتباس از رمان بینوایان را روی صحنه ببرد. مضمون این نمایش مشابه اولیور توئیست موزیکال بوده اما مکان اجرای آن به سالن «رویال هال» هتل مجلل اسپیناس پالاس منتقل شده است که با ۲۵۰۰ صندلی، شنیده‌ها از بلیت حدود ۲۰۰ هزار تومانی آن خبر می‌دهد.

در اینستاگرام پر از درد، در واقعیت غرق در پول!

کارگردان این نمایش یعنی حسین پارسایی، علاوه بر دبیری شورای سیاست‌گذاری تئاتر ایرانشهر، مسؤولیت مدیرکلی دفتر نمایش خانگی را نیز برعهده دارد، او علاوه بر این بتازگی مدیریت هنری سالن تهران «رویال هال» هتل اسپیناس را نیز برعهده گرفته است. وجه مشترک اقدامات وی در دوران مسؤولیتش، گسیل حداکثری محصولات هنری به سمت کالاهای تجاری بوده است؛ اتفاقی که نه‌تنها در شبکه خانگی و بسیاری از تئاتر‌های نازل شاهد بوده‌ایم، بلکه نمود عینی آن در آثار متاخر خود پارسایی به چشم می‌خورد. بی‌شک این اتفاق برای شخص «ویکتور هوگو» هم تراژدی و هم کمدی توأمان است که برای به صحنه کشاندن «بینوایان» بلیت‌های حدود ۲۰۰ هزار تومانی در سالن ۲۵۰۰ نفره هتل مجلل اسپیناس پالاس تدارک دیده شود، چرا که سوژه‌های رمان او و قشر مستضعف، برای رسیدن به هتل محل نمایش- در بالاترین نقطه شهر- هم بی‌شک دچار مشکل خواهند شد چه رسد به تهیه بلیت‌های نجومی حدود ۲۰۰ هزار تومانی که در بهترین حالت هزینه یک هفته خانواده کم‌درآمد را شامل می‌شود.

این اشک تمساح موزیکال، بیش از آنکه دغدغه هنر و مساله معیشت مردم را دنبال کند، به دنبال تجارتی خوش‌آب و رنگ است که کارگردان-تاجر این نمایش در عمده مسؤولیت‌ها و آثار خود آن را ثابت کرده است. از سوی دیگر مدیریت تازه وی بر این سالن نمایش، موجب شده بسیاری بر این عقیده باشند که بینوایان سرآغاز مسیر ساخت نمایش‌های لاکچری در اسپیناس پالاس و سایر تالارهای خصوصی باشد و پس از آن، این دومینو به احتمال با مدیریت پارسایی در سایر نقاط ادامه پیدا کند، هر چند بسیار امیدواریم عایدی کارگردان و اسپانسر‌های نمایش صرفا از طریق فروش هنر به دست بیاید، چرا که دیگر امری بدیهی است که عمده کالاهای تجاری هنری در پس خود به دنبال معافیت‌های مالیاتی در فعالیت‌های اقتصادی هستند و پدیده «پولشویی در هنر» این روزها اتفاق عجیبی در صنعت فرهنگ نیست.

شاید اگر بخواهیم از کارگردان و اسپانسرهای این نمایش بپرسیم که «بینوایان» دقیقا در کجای نمایش شما حس می‌شوند، اتفاقی بیهوده باشد اما این سوال بیشتر به سلبریتی‌هایی بازمی‌گردد که صفحه‌های مجازی‌شان پر از درد مردم و اعتراض به وضعیت اقتصادی و شعارهایی چون کنسرت رایگان است ولی وقتی مبلغ قراردادهای این نمایش نجومی به چشم برخی می‌خورد، «دنیای مجازی» را به یک سو می‌اندازند و سراغ «واقعیت» خودشان می‌روند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. حسن می گوید

    چرا الکی چرت و پرت به هم می بافین. همین شما ها هستین که آبروی هنر رو بردین…. بینوایان یه تاتر با کیفیت و کاملا حرفه ای و بسیار گسترده هستش ، شما اگر از هنر چیزی حالیتون بود هیچ وقت اجازه نمیدادین به خودتون که تاتر رو فقط به سالن های بی کیفیت ببرین و اجرا های کوچیک. جناب پارسایی کار بزرگی رو انجام دادن و آقای رنجکشان دمشون گزم که سرمایشون رو توی هنر گذاشتن.ده برابر هم دربیاره نوش جونش

  2. علی می گوید

    آقایان نمیتونن ببینن هنرمندا دستشون تو جیب خودشون باشه، چه اشکالی داره اگه پولدارای شهرمون پول بی‌شتری برای تئاتر هزینه کنن، احمقانه نیس اگه ما قشر متوسط نگران چطور خرج کردن پوله پولدارای جامعمون باشیم؟!