زمان پرداخت سود سهام شرکت گل گهر (کگل)

0

زمانبندی پرداخت سود سهام شرکت گل گهر (کگل) در سال ۹۸ به شرح زیر است.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (سهامی عام) برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام سال مالی ۱۳۹۷ را تعیین کرد.

لازم به ذکر است، سود سهامداران پس از تصویب مجمع عمومی مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۹، پرداخت خواهد شد.

همچنین، سهامداران حقیقی از دی ماه سال جاری و سهامداران حقوقی طی مهلت قانونی می‌توانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

زمانبندی پرداخت سود دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹

وضعیت شرکت گل گهر (کگل) مجمع گل گهر (کگل) سود سهام گل گهر (کگل) سود سهام شرکتهای بورسی سهامداران گل گهر (کگل) زمانبندی پرداخت سود نقدی شرکت ها تحلیل گل گهر (کگل) پرسود ترین شرکت بورس نیوز بزرگترین شرکتهای ایران برترین شرکتهای بورس اخبار مهم بورس اخبار مجامع بورسی اخبار شرکتهای بورسی اخبار شرکت گل گهر اخبار سنگ آهن

خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر – نماد: کگل

زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :

خلاصه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت براساس آگهی منتشره در سامانه کدال در تاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۰ در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راُس ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۹ درمحل  سالن غدیر مرکز همایش های وزارت کشور واقع در تهران میدان جهاد ابتدای بزرگراه شهید گمنام نبش کوچه پنجم   برگزار گردید و در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم گیری نمود

شرکت «معدنی و صنعتی گلگهر» سال ۹۷ را با رشد ۱۰۹درصدی در سودآوری به پایان رساند و با سود ۱۲۱۶ ریالی به ازای هر سهم به استقبال مجمع سالانه رفت.

با افزایش ۷۰درصدی، درآمدهای عملیاتی به رقم ۹۵۸۴۲ میلیارد ریال نزدیک شد و ۱۴۲۶ میلیارد ریال درآمد از محل های مختلف شناسایی شد.

در کنار این موارد، ۸۴۶۳ میلیارد ریال درآمد متفرقه عاید «کگل» شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور ۹۶/۱۴درصد از سهامداران برگزار شد.

ملارحمان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این مچمع اظهار کرد: رتبه نخست کشور در تولید مواد اولیه فولاد توسط شرکت گل‌گهر به ثبت رسیده است.

وی همچنین ادامه داد: کسب سود ۱۰۹ درصدی در سال ۹۷ نیز یکی از موفقیت این شرکت به شمار می‌آید.

میزان سود قابل تخصیص برای هر سهم ۱۰۸۰ ریال تصویب شد.

 

***

گزارش مجمع شرکت گل گهر در سال ۱۳۹۷

سود سهام سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ پس از برگزاری مجمع شرکت در تیرماه ۹۷ مبلغ ۶۵۰ ریال تعیین شد.

وضعیت شرکت گل گهر (کگل) مجمع گل گهر (کگل) سود سهام گل گهر (کگل) سود سهام شرکتهای بورسی سهامداران گل گهر (کگل) زمانبندی پرداخت سود نقدی شرکت ها تحلیل گل گهر (کگل) پرسود ترین شرکت بورس نیوز بزرگترین شرکتهای ایران برترین شرکتهای بورس اخبار مهم بورس اخبار مجامع بورسی اخبار شرکتهای بورسی اخبار شرکت گل گهر اخبار سنگ آهن

مجمع عمومی عادی سالانه دوره منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با حضور اکثر سهامداران این شرکت (۶۳/ ۹۱‌درصد) در محل سالن غدیر مرکز همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه که ریاست آن بر عهده میرعلی یاری بود، مرتضی علی‌اکبری و ناصر آخوندی نظارت کردند. همچنین ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سمت دبیری جلسه را بر عهده داشت.مدیرعامل شرکت در جلسه مجمع گزارش هیات‌مدیره را به استماع حاضران رساند و به پرسش‌های سهامداران در این زمینه پاسخ کامل داد. از سوی دیگر حسابرس و بازرس قانونی شرکت گزارش خود را قرائت کرد. زمانی مدیرمالی شرکت در خصوص بندهای حسابرس توضیحاتی داد.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که تا سه سال گذشته سرانه تولیدش به ازای هر نفر ۱۵ هزار تن بود و اکنون به ۳۰ هزار تن به ازای هر نفر رسیده است، توانست برای عملکرد سال مالی ۹۶ معادل ۲۳ هزار و ۸۵۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال سود قابل تخصیص اعلام کند. این شرکت در مجمع عملکرد سال ۹۶ تقسیم ۶۵۰ ریال سود به ازای هر سهم را میان صاحبان سهام خود تصویب کرد.

ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل این شرکت در جلسه مجمع ضمن اعلام خبر فوق به حاضران جلسه گفت: ارزش سهام شرکت در بورس اوراق بهادار با ۱۷۷ درصد رشد همراه بوده است.وی با اشاره به این مطلب که هنوز به قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن در سال ۹۲ نرسیده‌ایم، تصریح کرد: هر سال به طور مرکب ۲۰ درصد افزایش هزینه داریم این در حالی است که قیمت محصولات ما با افزایش روبه‌روست.

وی در این باره ادامه داد: اگرچه به لحاظ تولید و فروش  جلو هستیم و گزارش سه ماه نخست امسال شرکت نشان از رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، اما درخصوص تامین سنگ با کمبود روبه‌رو هستیم. در حال حاضر از گهرزمین سنگ موردنیاز خود را تامین می‌کنیم.

تقی‌زاده با اشاره به این مطلب که هیچ یک از مدیران شرکت در کار کم‌فروشی نکرده و آنچه در توان داشته‌اند برای رشد و توسعه گل‌گهر در طبق اخلاص گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: در کویر مرکزی اکتشافات جدیدی را شروع کردیم که در این زمینه می‌توان گفت خبرهای خوشی در راه است.

وی بر این باور است که با مجموعه‌ فعالیت‌های انجام‌شده از نظر زیرساختی در منطقه گل‌گهر، تولید این شرکت تداوم دارد و هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد.وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر مقابله با بحران تحریم‌های پیش‌رو خاطرنشان کرد: راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها داریم ولی مهم‌ترین نکته در این شرایط باور داشتن توانمندی‌های خودمان است.

وی درباره برنامه صادرات گل‌گهر در جلسه مجمع تاکید کرد: گل‌گهر برای تامین بازار داخل ساخته شده است و حتی اگر یک تن کنسانتره یا گندله در داخل کشور نیاز باشد، صادرات آن خلاف منافع  ملی تلقی می‌شود، پس بنابراین در شرایطی که نیاز داخلی تامین نشده صادرات  نخواهیم کرد.

تقی‌زاده از ورود دو شرکت جهان فولاد سیرجان و گهرزمین به بورس خبر داد و اظهار کرد: اطلاعات مالی هر دو شرکت تکمیل شده و آماده عرضه در بازار سهام هستند. مدیرعامل معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به طرح انتقال آب از بندرعباس به منطقه گل‌گهر و پیشرفت چشمگیر این پروژه یادآور شد: خط لوله‌های انتقال آب در این مسیر جانمایی شده و این پروژه در مراحل پایانی خود به سر می‌برد.

وی از افزایش تولید «کگل» در سه ماه نخست امسال خبر داد و افزود: سه ماه نخست سال ۹۷ معادل هفت میلیون و ۳۵۲  هزار تن تولید داشتیم. این در حالی است که تولید در مدت مشابه سال قبل ۵ میلیون و ۶۸۴ هزار تن بود.

تقی‌زاده ضمن اشاره به این مطلب که در برنامه افزایش تولید به ۲۹ میلیون سالانه را در دستور کار داریم، اظهار کرد: رکورد تولید از سوی گل‌گهر به گونه‌ای بود که از ۵/ ۱۹ میلیون تن در سال ۹۵ به بیش از ۵/ ۲۴ میلیون تن در سال ۹۶ رسید.

وی گفت: در پروژه احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی شهید کاظمی سیرجان (گهران) بلوک یک در شرکت گهر انرژی سیرجان به گونه‌ای است که واحدهای یک و دو گازی این نیروگاه در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

تقی‌زاده به سهم ۳۷ درصدی گل‌گهر در تولید کنسانتره سنگ‌آهن و سهم ۳۵ درصدی این شرکت در تولید گندله اشاره و تصریح کرد: معادل ۱۳ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۷۶۱ تن کنسانتره سنگ‌آهن و به میزان ۱۱ میلیون و ۹ هزار و ۶۹۲ تن گندله در سال ۹۶ تولید و رکورد بی‌نظیری را برای گل‌گهر به ثبت رساند. بدین ترتیب در میان مجتمع‌های معدنی و فولادی تولید کنسانتره سنگ‌آهن معادل ۳۶۸ میلیون تن و تولید گندله معادل ۱۷/ ۳۱ میلیون تن بوده است.

وی یادآور شد: برنامه گل‌گهر دستیابی به تولید ۲۴ میلیون تن کنسانتره و ۲۱ میلیون تن  گندله در منطقه تا سال ۹۸ است. با این برنامه استراتژیک در تلاش هستیم تا سهم ملی و منطقه‌ای خود را در تولید کنسانتره، گندله و فولاد به میزان ۵ میلیون تن افزایش دهیم.

تقی‌زاده همچنین از تشکیل کنسرسیومی متشکل از مبارکه، چادرملو و گل‌گهر خبر داد و افزود: این سه شرکت با مشارکت یکدیگر بناست تا یک طرح تولید فولاد ۱۰ میلیون تنی را در چابهار احداث کنند. این پروژه در دست مطالعات نخست است و پس از امکان‌سنجی به زودی کلید خواهد خورد.

میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم سال ۹۶

* بهره‌برداری از کارخانه کنسانتره خط ۷ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال

* اجرای پروژه احداث کارخانه بریکت سرد آهن به روش کوره تونلی – شرکت سرمایه‌گذاری گل‌گهر /   گهر عمران /  نظم آوران با پیشرفت ۸۱ درصد

* اجرای پروژه احداث کارخانه بریکت سرد آهن به روش کوره تونلی – کاوند نهان زمین با پیشرفت ۳۰ درصد

* احداث مجتمع صنعتی ذوب و ریخته‌گری فولاد به ظرفیت یک‌میلیون تن شمش فولادی در شرکت جهان فولاد سیرجان

* احداث کارخانه ۸۵۰/ ۱ میلیون تنی آهن اسفنجی (کوثر) در فاز دوم و برنامه‌ریزی جهت بهره‌برداری از کارخانه مذکور در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با کسب پیشرفت ۲۲/ ۹۱ درصد

* انجام Early Work پروژه احداث کارخانه فولادسازی و نورد خط یک شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر

* ادامه عملیات اجرایی کارخانه تولید بریکت سرد به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با پیشرفت  ۳۰ درصد

* ادامه عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره خط ۳ شرکت سنگ‌آهن گهرزمین با پیشرفت ۵/ ۱۷ درصد

* ادامه عملیات اجرایی احداث کارخانه گندله‌سازی شرکت گهرزمین با پیشرفت ۱۹/ ۷۲ درصد

* کسب پیشرفت ۲۴/ ۸۳ درصدی در پروژه احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی شهید کاظمی سیرجان (گهران) ، بلوک یک شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار جمعا ۵۰۰ مگاوات در شرکت گهر انرژی سیرجان به گونه‌ای که واحدهای یک و دو گازی این نیروگاه در سال ۱۳۹۵  تحویل موقت شد و در مرحله بهره‌برداری است و پیشرفت ۲۷/ ۷۶ درصدی احداث پست ۲۳۰/ ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه

* ادامه اجرای عملیات فاز اول طرح انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب کشور در قطعات اول تا سوم در شرکت انتقال آب خلیج‌فارس، با پیشرفت ۷۳/ ۵۵ درصدی پروژه (تامین و اجرای قطعه اول) و پیشرفت ۶۶/ ۲۰ درصدی پروژه احداث مجتمع آب شیرین کن بندرعباس (فاز صفر و ۱)

* اجرای پروژه اصلاح و راه‌اندازی نوار نقاله و تاورهای موجود کارخانه گندله‌سازی شماره یک گل‌گهر با پیشرفت ۸۳/ ۹۳ درصد

* اجرای پروژه احداث نوار نقاله ۶ کیلومتری انتقال گندله به واحدهای فولادسازی با پیشرفت ۳۲/ ۹۳ درصد

* اجرای پروژه مهندسی، تامین کالا و تجهیزات به صورت توام، نظارت بر نصب و راه‌اندازی و آموزش پرسنل کارفرما واحد آبگیری و فیلتراسیون باطله با پیشرفت ۳۹/ ۹۳ درصد

* اجرای پروژه احداث و تامین تجهیزات اصلی خارجی واحد خردایش ۲ و ناحیه انبار خطی سنگ‌آهن شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با پیشرفت ۵۹/ ۳۸ درصد

* اجرای پروژه سیستم انتقال سنگ‌آهن شکسته شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با پیشرفت ۱۸/ ۸۲ درصد

* خرید و نصب تجهیزات استکر و ریکلایمر جهت انبار خطی سنگ‌آهن شکسته شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

* اجرای پروژه ارتقای سیستم کنترل کارخانه تغلیظ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با پیشرفت ۹۰ درصد

* اجرای پروژه احداث Taolimgs HR Thickener با پیشرفت ۵۶/ ۹۹ درصد

* اجرای پروژه نوار نقاله ۱۵۰۰ متری انتقال کنسانتره از پایل شمالی به گندله‌سازی شماره یک گل‌گهر با پیشرفت ۲۰/ ۹۵ درصد

* اجرای طرح گسترش پایل شمالی کنسانتره گل‌گهر با پیشرفت ۴۵/ ۶۲ درصد

* اجرای پروژه احداث پایل دوم سنگ‌آهن شکسته و نصب ریکلایمر شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با پیشرفت ۲۲ درصد

* اجرای پروژه احداث ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال باطله کارخانه‌های فرآوری و برگشت آب شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با پیشرفت ۱۷/ ۹۸ درصد

* اجرای پروژه تحلیل فاصله تکنولوژی و بهینه‌سازی تکنولوژی فرآیندهای تولیدی با مشارکت METSO گل‌گهر با پیشرفت ۴۰ درصد

* اجرای پروژه تدوین طرح جامع گل‌گهر و بررسی تکنولوژی‌ها با مشارکت شرکت HTACH کانادا – گل‌گهر با پیشرفت ۶۰ درصد.

برنامه‌های آینده شرکت

هیات‌مدیره شرکت بر آن است تا در راستای نیل به توسعه و پیشرفت روزافزون و اعتلای میهن، با رهنمودها و حمایت‌های سهامداران محترم، ضمن حفظ و ارتقای ارزش‌های بنیادی شرکت، به استراتژی‌های هدف‌گذاری شده به شرح زیر دست یابد:

* تکمیل زنجیره ارزش گل‌گهر با اجرای طرح‌های توسعه مصوب در شرکت‌های تابعه

* کاهش قیمت تمام شده محصولات در راستای افزایش سودآوری و بازده حقوق صاحبان سهام

* بهره‌برداری کارآمد از حداکثر ظرفیت خطوط تولید

* تسریع در تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز طرح‌های توسعه

* حضور فعال در بازارهای صادراتی با تمرکز بر فروش محصولات مازاد بر نیاز داخل

* بهینه‌سازی خطوط تولید با هدف افزایش ظرفیت با تمرکز بر محصول استراتژیک.

سهامداران حاضر در جلسه مجمع عمومی :

سهامدار تعداد سهام درصد
سرمایه گذاری سپه ۵۴۲۴۴۱۷۰۰ ۱.۸۱ %
شرکت فولاد مبارکه ۳۰۳۲۰۴۱۳۷۹ ۱۰.۱۱ %
سایر سهامداران ۶۰۰۹۸۵۱۱۶۵ ۲۰.۰۳ %
شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ۶۶۰۸۰۲۰۳۰۷ ۲۲.۰۳ %
شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید ۱۱۲۹۷۳۵۹۰۶۹ ۳۷.۶۶ %
جمع ۲۷۴۸۹۷۱۳۶۲۰ ۹۱.۶۳ %

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ