بیوگرافی ابراهیم جمیلی مالک شرکت زرین معدن آسیا +عکس

5

«ابراهیم جمیلی» متولد ۱۳۳۵ زنجان است.

زنجان به عنوان قطب صنعت سرب و روی کشور سال‌ها است میزبان سهامداران شرکت‌های فعال در این صنعت است و شاید این سهامداران بهتر از هر کسی، جمیلی را بشناسند.

نیکوکاران سهامداران زرین معدن آسیا (فزرین) چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین افراد ایران ثروت ابراهیم جمیلی تاریخچه شرکت های ایرانی پولدارهای ایران پولدار شدن در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بیوگرافی ابراهیم جمیلی بنیاد نیکوکاری جمیلی اسامی موسسات خیریه اسامی خیرین اسامی ثروتمندان ایران اخبار زنجان

ابراهیم جمیلی، سال‌ها در کرسی هیات مدیره چند شرکت فعال این صنعت حضور داشت .

جمیلی برای معرفی خود نیز با مطبوعات شروع می‌کند: «پدرم روزنامه‌خوان بود و خانواده ما با مطبوعات پیوندی قوی داشت به گونه‌ای که زمانی نمایندگی توزیع روزنامه‌ها را در زنجان داشتیم.

آن روزها همه بچه‌ها در تابستان، کار می‌کردند و کلاس تابستانی وجود نداشت و من نیز باوجود اینکه نیاز مالی نداشتم و در خانواده‌ای متوسط زندگی می‌کردم، تابستان‌ها کار می‌کردم.

در دوران دبیرستان علاقه زیادی به خبرنگاری داشتم و وارد این حرفه شدم اما ورود من به حوزه تجارت پس از انقلاب بود. نخستین بار سال ۵۹ با تاسیس شرکت نمایندگی پخش مواد غذایی و بهداشتی در استان زنجان وارد بازار شدم. پس از آزادسازی واردات با شناسنامه، از سال ۶۲ با تاسیس دفتر در تهران فعالیت در حوزه خارج از کشور را آغاز کردم.

جمیلی، همواره به قومیت خود افتخار می‌کند اگرچه گاه خود این موضوع را دستمایه شوخی با دوستان می‌کند. مثلا می‌گوید: «بارزترین خصلت من، ترک بودنمه.»

«واردات را از ترکیه آغاز کردم زیرا در این کشور مشکل زبان نداشتم. آن زمان مرحوم برادر بزرگم در زنجان لابراتوار عکاسی داشت بنابراین یکسری لوازم مورد نیاز عکاسی را وارد کشور کردیم و توانستیم نمایندگی چند شرکت بزرگ را بگیریم و پس از آن نیز وسایل و لوازم دیگری را وارد کردیم.»

پس از گسترش شرکت‌های تعاونی، در سال ۷۵، جمیلی با همکاری دیگران «اتاق تعاون» را تاسیس کردند و او به عنوان یکی از موسسان به عضویت نخستین هیات مدیره اتاق تعاون درآمد و پس از ۶ ماه و به دنبال انتشار اصلاحیه قانون اتاق‌های بازرگانی، به دلیل علاقه و تعصبی که به زادگاه خود داشت، به زنجان بازگشت و با کمک استاندار وقت، سازمان بازرگانی و جمعی از تولیدکنندگان و تجار، اتاق بازرگانی زنجان را بنیان نهاد.

او در این باره می‌گوید: «آن زمان، قزوین و تاکستان تابع زنجان بودند و من که رییس هیات موسس اتاق بازرگانی زنجان بودم، پس از برپایی انتخابات به عنوان اولین رییس اتاق بازرگانی زنجان برگزیده و از اتاق تعاون خارج شدم. اتاق زنجان با کمک دوستان به یکی از فعال‌ترین اتاق‌های کشور تبدیل شد و به دلیل ارتباطی که از طریق تجارت خارجی داشتم، توانستیم زنجیره تجارت خارجی را در زنجان شکل بدهیم. پس از آن با همکاری استانداری و ادارات بازرگانی و صنایع زنجان، گمرک زنجان افتتاح شد و به دنبال آن کار ثبت سفارشات و گشایش اعتبار از طریق بانک‌ها صورت گرفت. از سوی دیگر اداره استاندارد که در قزوین بود به زنجان منتقل شد و چرخه صنعت و تجارت در زنجان با همکاری همه شکل گرفت و الان شاهدیم که استان زنجان با وجود جدا شدن قزوین و تاکستان، فعالیت خوبی در صادرات غیرنفتی دارد.»

جمیلی پس از این اقدامات در سال ۷۶ وارد عرصه تولید شد و با همکاری اتاق زنجان در راه‌اندازی چند شرکت تولیدی بزرگ از جمله توسعه معادن روی و سیمان زنجان موثر واقع شد.

«به اتفاق چند تن از دوستان، مشارکت در نمایشگاه‌های خارجی را سرلوحه قرار دادیم و در این راستا، در نمایشگاه‌های ظهران عربستان، مصر، اردن، ترکیه، رومانی و… شرکت کردیم. همزمان از طریق اتاق بازرگانی ایران، به تقویت اتاق‌های شهرستان‌ها پرداخته و با همکاری چند تن از دوستان، «شورای روسای اتاق‌های کشور» را بنا نهادیم.

جمیلی دو دوره به عضویت هیات رییسه اتاق ایران درآمد و در این مدت تلاش کرد اتاق‌های شهرستان‌ها را به عنوان شاخه‌های قوی اتاق ایران، مطرح کند که در این زمینه موفقیت‌های بسیاری کسب شده است.

او همزمان به هیات مدیره شرکت توسعه معادن روی رفت و با همکاری یک تیم منسجم، نتایج درخشانی را در این شرکت به بار آورد.

جمیلی از سال ۸۱ تا ۸۶ به عنوان رییس هیات مدیره شرکت کالسیمین به فعالیت خود ادامه داد. حاصل فعالیت جمیلی و همکارانش در صنعت سرب و روی در مدت یادشده، افزایش قیمت چشمگیر سهام و سود شرکت‌های این گروه را به دنبال داشت. به دنبال توسعه شرکت‌های فعال در این صنعت و افزایش تولید کارخانجات، نیاز آنها به کنسانتره افزایش یافت و برخی از آنها را با مشکل مواجه ساخت.

جمیلی در این باره می‌گوید: «یک کارخانه متروکه تولید کنسانتره در زنجان وجود داشت که هیچ کس حاضر نبود حتی آن را اقساطی بخرد اما ما آن را خریدیم و اکنون پس از ۸ سال تبدیل به بزرگ‌ترین کارخانه تولید کنسانتره سرب و روی کشور شده است: “زرین معدن آسیا” ارتقای راندمان و استفاده صحیح از پسماندها و راه‌اندازی پایلوت تولید نیکل در شرکت کالسیمین و تاسیس شرکت «تولید سرب و روی البرز ایرانیان» که تولیدکننده اکسید روی و اکسید کادمیوم بود و نیز برای نخستین بار، تولید “زاماک” در کشور از اقداماتی بود که در دوره حضور او در کالسیمین انجام شد.

جمیلی براساس این اعتقاد که «معدن می‌تواند جایگزین نفت باشد» با همکاری گروهی از متخصصان و مدیران ارشد صنعتی و مالی، هلدینگ خاورمیانه را تشکیل داد و به عنوان اولین مدیرعامل این شرکت انتخاب شد.

او سپس شرکت سیمان خمسه، دومین تولیدکننده سیمان در زنجان را تاسیس و راه‌اندازی کرد و به دنبال آن اقدام به راه‌اندازی شرکت تولید شمش سرب از کنسانتره کرد.

راه‌اندازی واحد فلوتاسیون سولفوره و تولید ۴۴ درصد از ظرفیت تولید کنسانتره مورد نیاز این صنعت نیز از دیگر تلاش‌هایی است که توسط او و همکارانش به ثمر رسیده است.

نیکوکاران سهامداران زرین معدن آسیا (فزرین) چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین افراد ایران ثروت ابراهیم جمیلی تاریخچه شرکت های ایرانی پولدارهای ایران پولدار شدن در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بیوگرافی ابراهیم جمیلی بنیاد نیکوکاری جمیلی اسامی موسسات خیریه اسامی خیرین اسامی ثروتمندان ایران اخبار زنجان

جمیلی سپس با همکاری دانشگاه‌ها، یک شرکت دانش بنیان تاسیس کرد که تاکنون ۱۸ اختراع را به ثبت رسانده است. او با تلاش و همکاری گروهی دیگر از متخصصان، اولین معدن پتاس کشور را به بهره‌برداری رساند و موجب شد ایران جزو تولیدکنندگان پتاس قرار بگیرد.

از سوی دیگر تحقیقاتی در زمینه فسفات انجام شد که به نتایج خوبی رسیده و باعث می‌شود کشور با استفاده از این دو محصول، در زمینه تولید کودهای شیمیایی به موفقیت‌های بیشتری نایل شود. البته این موضوع به همکاری و حمایت بانک‌ها نیاز دارد که در این صورت ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان پتاس و فسفات، جایگاه مناسبی خواهد یافت.

جمیلی درباره فعالیت خود در حوزه تولید می‌گوید: «خوشبختانه در چند سال اخیر توانسته‌ایم چند کارخانه جدید وارد مدار تولید کنیم و خدا را شاکرم که همه این کارخانجات در خدمت سهامداران و صنعت کشور هستند.»

فعالیت جمیلی تنها به حوزه تجارت، صنعت و معدن ختم نمی‌شود. از دیدگاه او هر فرد وظایف اجتماعی و انسانی دیگری نیز دارد که باید به آنها عمل کند. در این راستا او یک بنیاد نیکوکاری تاسیس کرد که دارای دو ویژگی است. نخست اینکه کلیه هزینه‌های آن از سوی هیات امنا تامین می‌شود و هیچ گونه کمک نقدی یا غیرنقدی دریافت نمی‌کند و دیگر اینکه خدمات این بنیاد به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش تعلق می‌گیرد. در حال حاضر ۷۵۰ نفر از مقطع ابتدایی تا دکتری تحت پوشش این بنیاد هستند. همچنین این بنیاد در زمینه مدرسه‌سازی و خوابگاه‌سازی مشارکت می‌کند تا از این طریق امکان تحصیل را برای آنها که از این امکانات بی‌بهره‌اند، فراهم کند.

او درباره جایگاه صنعت سرب و روی در کشور می‌گوید: «این صنعت در ۱۵ سال گذشته رشد خوبی داشته و در حال حاضر ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن در سال را دارا است که تنها یک‌پنجم این میزان در داخل مصرف می‌شود و بقیه آن باید صادر شود البته کمبود مواد اولیه در این صنعت، مشکل اساسی است. نکته دیگر اینکه با وجود اقدامات زیادی که در این صنعت شده، سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه، شناخت کافی از این صنعت ندارند که امیدواریم این موضوع نیز با همکاری رسانه‌ها برطرف شود.

جمیلی بر این اعتقاد است که این صنعت به دلیل خصوصی بودن، از سوی دولت با بی‌مهری روبه‌رو شده و به دلیل وابستگی به معادن انگوران و مهدی‌آباد، رشد این صنعت با تلاش‌های انجام شده همخوانی ندارد و ما نتوانسته‌ایم مزیت‌های خود را در تولید و قیمت تمام‌شده در دنیا به اثبات برسانیم.

جمیلی در حال حاضر رییس هیات مدیره شرکت «زرین معدن آسیا» است که در فرابورس حضور موثری دارد. تنها شرکتی که توانمندی فلوتاسیون اکسید روی از خاک‌های کم‌عیار و تبدیل آن به کنسانتره را دارا است. او هنوز هم بر مواضع خود درخصوص سهامداران پایبند است و می‌گوید: «ما در تصمیم‌های خود به نظر سهامداران خرد توجه می‌کنیم و در طول ۴۰ سال کار، آموخته‌ایم که باید در بازار و در میان سهامداران اعتبار داشته باشیم.»

از جمیلی درباره علایق شخصی‌اش می‌پرسیم، پاسخ می‌دهد: «ایجاد اشتغال، بزرگ‌ترین علاقه و دلخوشی من است و رسیدن به تکنولوژی برتر دومین هدفی است که دنبال می‌کنم. همچنین از اینکه می‌توانم به کسانی که مشتاق تحصیل‌اند اما امکان آن را ندارند، کمک کنم، لذت می‌برم و لذتی بالاتر از آن نمی‌شناسم.» جمیلی گفتنی‌های بسیاری دارد که در این مقال نمی‌گنجد و فرصتی دیگر را می‌طلبد. برای او و همه کارآفرینان برتر کشورمان، موفقیت آرزو داریم.

تاریخچه شرکت شرکت زرین معدن آسیا

شرکت زرین معدن آسیا (سهامی عام) در سال ۱۳۸۳ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کنسانتره سرب و روی در خاورمیانه آغاز به کار نمود.

این شرکت تنها شرکت فرآوری کشور می باشد که موفق به تولید کنسانتره روی پرعیار از خاکهای کم عیار و باطله معدن انگوران به روش فلوتاسیون روی اکسیده گردیده است . همچنین شرکت موفق به فرآوری خاک مخلوط سولفوره معدن انگوران و معادن متفرقه گردیده است به نحوی که چهار محصول  روی اکسیده ، روی سولفوره ، سرب اکسیده  ، سرب سولفوره را تولید می نماید .

ظرفیت اسمی سالیانه کارخانه برای کنسانتره روی اکسیده با عیار ۲۵-۴۰ درصد ۲۶۵۰۰۰ تن و برای کنسانتره سرب اکسیده و سولفوره ۵۶-۶۰ درصد در حدود ۳۶۰۰۰ تن می باشد.تولیدات شرکت در قیاس با سایر تولید کنندگان از کیفیت بالاتری برخوردار است.

کارخانه با آخرین تکنولوژی و ماشین آلات روز دنیا،ساخت کشور سوئد جهت تولید کنسانتره تجهیز گردیده است.این شرکت در زمینه های فنی، روابط نزدیکی با شرکت های بین المللی چینی،آلمانی،ایتالیایی و نروژی دارد.

شرکت زرین معدن آسیا توانسته با بکارگیری فناوری مدرن و راه اندازی بخش تحقیق و توسعه و اخذ گواهی های مربوط از وزارت صنایع و معادن گام های موثری در زمینه پیاده سازی بهترین روش تولید بر مبنای سیستم های پیشرفته بردارد.

ارتباط بسیار نزدیک کارشناسان و مهندسان مجموعه با مراکز علمی دانشگاهی، منتج به اخذ چهار فقره گواهی ثبت اختراع و رعایت کلیه نکات زیست محیطی و در عین حال کلیه اصول ایمنی شده و جوایز معتبری را در سطح استان به ارمغان آورده است.

شرکت زرین معدن آسیا در زمینه صادرات از سال ۱۳۸۸ به عنوان صادر کننده نمونه استان زنجان شناخته شده و ضمن حضور همزمان در بازارهای بین المللی و داخلی،رشد سالیانه ۳۰ درصدی را در صادرات تجربه کرده است.

هم اکنون سرمایه خود را از ۶۰۰۰۰۰۰۰ سهم یکهزار ریالی به ۱۸۰۰۰۰۰۰۰ سهم یکهزار ریالی افزایش داده و شرکت عضو سازمان بورس اوراق بهادار بوده و سهام در فرابورس قابل خرید و فروش می باشد.

بخش تجاری ما در صادرات کالاهای ذیل فعال است:

شمش روی،کنسانتره سرب اکسیده،کنسانتره روی سولفوره

مقصد اصلی کالاهای ما عبارت اند از:

چین،هند،پاکستان،امارات متحده عربی،کره جنوبی،ترکیه،کویت،سریلانکا و کشور های آفریقایی

نیکوکاران سهامداران زرین معدن آسیا (فزرین) چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین افراد ایران ثروت ابراهیم جمیلی تاریخچه شرکت های ایرانی پولدارهای ایران پولدار شدن در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بیوگرافی ابراهیم جمیلی بنیاد نیکوکاری جمیلی اسامی موسسات خیریه اسامی خیرین اسامی ثروتمندان ایران اخبار زنجان

سهامداران حاضر در جلسه مجمع عمومی (تیرماه ۹۷) :

سهامدار تعداد سهام درصد
آقای شهرام کدخدایی ۱۷۳۲۰۰ ۰.۰۶ %
خانم لیلا فتحی ۲۶۷۱۷۱ ۰.۰۹ %
شرکت توسعه تجارت امید ایرانیان (سهامی خاص) ۵۹۹۹۹۹ ۰.۲ %
شرکت تولید و توسعه سرب ایرانیان (سهامی خاص) ۷۴۹۹۹۹ ۰.۲۵ %
آقای جهانگیر جمیلی ۲۵۰۰۰۰۰ ۰.۸۳ %
آقای رضا جمیلی ۲۵۰۰۰۰۰ ۰.۸۳ %
بنیاد نیکوکاری جمیلی (موسسه خیریه) ۱۲۳۸۱۲۶۴ ۴.۱۳ %
شرکت بین المللی تحقیقات صنعت و معدن آیرما (سهامی خاص) ۱۴۰۰۰۰۰۰ ۴.۶۷ %
شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران (سهامی خاص ) ۲۸۲۸۸۸۵۵ ۹.۴۳ %
آقای مصطفی فیروزی نیاکی ۳۲۱۶۱۰۸۹ ۱۰.۷۲ %
شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان (سهامی خاص ) ۴۳۴۹۹۹۹۸ ۱۴.۵ %
آقای ابراهیم جمیلی ۶۶۰۰۰۰۰۰ ۲۲ %
جمع ۲۰۳۵۸۸۴۴۶ ۶۷.۸۶ %

سهامداران شزکت معدنی کیمیای زنجان گستران

سهامدار تعداد سهام درصد
شرکت توسعه تجارت امید ایرانیان ( سهامی خاص ) ۵۰۰۰ ۰ %
شرکت ذوب گران رنگین فلز ( سهامی خاص ) ۲۰۰۰۰ ۰.۰۲ %
شرکت زرین معدن آسیا ( سهامی عام ) ۲۰۲۷۲۱۳ ۱.۷۶ %
آقای رضا جمیلی ۹۲۰۰۰۰۰ ۷.۹۹ %
بنیاد نیکوکاری جمیلی ( موسسه ) ۱۲۱۸۰۰۰۰ ۱۰.۵۷ %
آقای ابراهیم جمیلی ۱۴۰۰۰۰۰۰ ۱۲.۱۵ %
شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان ( سهامی خاص ) ۵۰۰۰۰۰۰۰ ۴۳.۴ %
جمع ۸۷۶۱۳۲۱۴ ۷۶.۰۵ %

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان (سهامی خاص) شماره ثبت ۲۱۹۱ شناسه ملی ۱۰۴۶۰۰۵۵۴۰۹ متعلق به ابراهیم جمیلی است.

آگهی تغییرات شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان شرکت سهامی خاص به شماره ثبت ۴۶۷۳۴۰ و شناسه ملی ۱۰۴۶۰۰۵۵۴۰۹

به استناد صورتجلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مورخ ۴/۱۲/۱۳۹۵ تصمیمات ذیل اتخاذ شد: اعضاء هیئت مدیره به مدت دو سال به شرح زیر انتخاب شدند: ابراهیم جمیلی با کدملی ۴۲۸۴۱۵۹۸۲۸ جهانگیر جمیلی با کدملی ۴۲۸۰۹۴۴۳۹۳ رضا جمیلی با کدملی ۴۲۸۴۴۷۵۷۶۲ شمسی جمیلی با کدملی ۴۲۸۴۱۱۰۳۳۰ الناز جمیلی با کدملی ۴۲۷۰۰۸۳۶۶۲ تصویب شد.

نیکوکاران سهامداران زرین معدن آسیا (فزرین) چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین افراد ایران ثروت ابراهیم جمیلی تاریخچه شرکت های ایرانی پولدارهای ایران پولدار شدن در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بیوگرافی ابراهیم جمیلی بنیاد نیکوکاری جمیلی اسامی موسسات خیریه اسامی خیرین اسامی ثروتمندان ایران اخبار زنجان

عکس ابراهیم جمیلی و شادی جمیلی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. دل چرکین می گوید

    به همه ی چیزهایی که در رابطه با آقای جمیلی گفتید،بد دهنی و توهین به پرسنل از طرف شخص آقای جمیلی را هم اضافه بفرمایید.

    1. حسن می گوید

      من۱۸ساله تو شرکت پر افتخار زرین معدن اسیا کار میکنم کاملا تکذیب میکنم این حرکته جناب جمیلی رو(توهین وبدهنی رو)من تقریبا از اوایل خرداد ۸۴ تو شرکت مشغوله بکار هستم با ایشون زیاد برخورد داشتیم چنین موردی ما ندیدیم.حتی در سال۸۷ که وضعیت روی خراب شد وکل شرکت‌ها شهرک صنعتی تعطیل شدن خود ایشون دنبال کارهای بیمه بیکاری ما رو پیگیری کردن. من به شخصه از زحمات ایشون وهمچنین مدیر عامل محترم تشکر میکنم

    2. دلخور می گوید

      دقیقا درسته، خود من حدود ۸سال در مجموعه آقای جمیلی زحمت کشیدم ولی دلیل اصلی جدا شدنم از شرکت، بد دهنی و بی ادبی شخص آقای جمیلی میباشد..

  2. هادی می گوید

    این سلام وخسته نباشید از طرف همه پرسنل شرکت خاورمیانه را بپذیرید آقای ابراهیم جمیلی این پیام در ساعت ۱۴ :۴۱ فرستاده شد به طرف شرکت میرویم با سرویس آقای بدری با تشگر

  3. رضا می گوید

    کاش واقیتهای پشت پرده و اینکه این همه ثروت و از کجا اورد رو مینوشتید با بیت المال هرکسی میتونه پول دار شه.مهم اینه که با پول خودت و زحمت خودت به جایی برسی.نه دلار هفتصد تومنی دولتی و ….