حقوق کارمندان شهرداری تهران چقدر است؟

0

به گفته اعضای شورای شهر تهران، از بودجه ۱۷ هزار میلیاردی شهرداری تهران، ۱۰ هزار میلیاردتومان صرف حقوق و دستمزد ۶۶هزار نیروی شهرداری تهران می‌شود.

فائزه مومنی؛ اگر به اظهار نظرهای برخی ار مدیران شهری و اعضای شورای شهر دقت کنید همه‌شان درمیان شوخی و جدی می‌گویند شهرداری تهران همین که ماهانه حقوق و دستمزد کارمندهایش را می‌دهد، خدا را شکر می‌کند!

برخی از آن‌ها می‌گویند از بودجه ۱۷هزار و ۵۰۰میلیاردی شهرداری تهران، ۱۰هزار میلیارد تومان صرف حقوق می‌شود، حقوق ۶۸هزار نیرو که مردادماه امسال، ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی  شهرداری تهران گفته که به ۶۶هزار نیرو کاهش پیدا کرده‌اند.

نیروی‌هایی که به گفته او برخی‌شان که حدود ۲هزار و۷۲۴نفر می‌شدند بدون اینکه کارت بزنند، حقوق می‌گرفتند، اما حالا این عده به ۲۱۶نفر کاهش پیدا کرده‌اند که از این تعداد ۲۱۳دارای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص بوده که در صورت تایید کمیسیون پزشکی از ثبت تردد معاف می‌شوند.

تعداد ۲۶نفر از این بیماران ناتوانی‌های گفتاری، شنیداری، معلولیت و …داشتند که مانع از ثبت تردد نبوده و در سیستم الزام به ثبت حضور و غیاب شده‌اند. ۶۳نفر مدارک لازم را ارسال نکرده و۱۲۴نفر ارسال کرده‌اند که در کمیسیون پزشکی شکت شهر سالم در حال بررسی هستند.

جوابیه ۸۶نفر از «۱۲۴نفر» به شهرداری ارسال شده که از این تعداد فقط ۶نفر مجاز به عدم ثبت تردد هستند!

جالب است بدانید در آبان‌ماه سال ۹۶تعداد ۲۰هزار و ۶۳۴ماموریت روزانه در سیستم تردد ثبت شده است که بالغ بر ۱۵۱نفر ۳۰روز در ماموریت اداری بوده‌اند!

تمام این نیروهای پرحاشیه، که حتی برخی از اعضای شورای شهر تهران از بهره‌وری بسیار پایین تعداد زیادی از آن‌ها خبر می‌دهند، نزدیک به ۶۰۰میلیارد تومان ماهانه( به گفته مجید فراهانی، عضو شورای شهر) حقوق می‌گیرند و این یعنی، بودجه و عوارض شهر تهران بیشتر از آنکه صرف فعالیت‌های عمرانی و خدمت به شهروندان شود، صرف حقوق و دستمزد ۶۶هزار نیرو می‌شود که به گفته برخی کارشناسان، شهرداری تهران با ۱۳هزار نیرو هم اداره می‌شود  و نیازی به این تراکم شدید  و بودجه‌خواری هنگفت نیست!

منبع : اقتصادآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ