کلاهبرداری بزرگ بیت کوین در توییتر با نقاب ایلان ماسک

0

چندین حساب کاربری تایید شده در توییتر هک شده و نام آن‌ها به ایلان ماسک، مدیر تسلا، تغییر داده شد. یکی از این هکرها با سوء استفاده از حساب کاربری هک شده، نزدیک به ۱۷۰ هزار دلار از کاربران کلاهبرداری کرد.

این کلاهبرداران پس از در اختیار گرفتن کنترل حساب‌های تایید شده، نام پروفایل و تصویر آن را به مدیر معروف تسلا تغییر دادند. این کلاهبرداران توییت‌هایی را در ادامه کامنت‌هایی که توسط ایلان ماسک واقعی ایجاد شده بود، برای جلب اعتماد افراد در راستای اهداف شوم خود منتشر کردند. در برخی از این توییت‌ها اشاره شده بود که ایلان ماسک در صدد انجام بزرگترین اهدای ارزهای دیجیتال تاریخ برای افرادی است که از بیت کوین استفاده می‌کنند. در ادامه نیز لینکی برای شرکت کردن افراد در این اهدای کوین رایگان تعبیه شده بود.

هکرهای معروف هک کردن توئیتر هک شدن اکانت توییتر قیمت بیت کوین شگرد کلاهبرداری سایت بیت کوین روش هک کردن خرید و فروش بیت کوین توییتر افراد معروف توئیت های جالب بیوگرافی ایلان ماسک بیت کوین بهترین هکر کیست اخبار هک اخبار کلاهبرداری اخبار تکنولوژی آموزش توییتر

برای اینکه توییتر متوجه این موضوع نشود و حساب‌های هک شده را به طور خودکار نشانه‌گذاری نکند ، کلاهبرداران تنها نام یکی از این اکانت‌ها را تغییر دادند، بطوری که در نگاهی گذرا با حساب توییتری تایید شده (دارای تیک آبی) ایلان ماسک روبرو می‌شدیم.

بر اساس گزارش‌ها، هکرها کنترل چندین حساب مختلف از جمله شرکت فیلم‌سازی پتی و سیاستمدار آمریکایی فرانک پالون را در اختیار گرفتند.

لاچلان مارکی، گزارشگر دیلی بیست (Daily Beast)، خبر داد که به گفته منابعش از کمپین پالون، این حساب توییتری هک شده است. هرچند هیچ انگیزه سیاسی پشت این اقدام نبوده و تنها یک کلاهبرداری بیت کوینی بوده است.

هکرهای معروف هک کردن توئیتر هک شدن اکانت توییتر قیمت بیت کوین شگرد کلاهبرداری سایت بیت کوین روش هک کردن خرید و فروش بیت کوین توییتر افراد معروف توئیت های جالب بیوگرافی ایلان ماسک بیت کوین بهترین هکر کیست اخبار هک اخبار کلاهبرداری اخبار تکنولوژی آموزش توییتر

این گزارشگر متعاقباً افزود که یکی از کیف‌ پول‌های استفاده شده در این کلاهبرداری نزدیک به ۱۵۸,۲۵۶ دلار دریافت کرده است؛ البته جای تعجب دارد که هنوز هم عده‌ای به آن بیت کوین ارسال می‌کنند. در زمان نگارش این خبر تعداد بیت کوین‌های این کیف پول به ۲۶٫۳۸ عدد (معادل ۱۶۸,۹۳۰ دلار) رسیده است.

شرکت فیلم‌سازی پتی اعلام کرد که کنترل حساب خود را بازپس گرفته و توییت‌های ایلان ماسک تقلبی را از حساب خود پاک کرده است. برخی حساب‌های توییتری اشخاص برجسته در فضای ارزهای دیجیتال و فناوری نیز طی این وقایع به طرز مشابهی تغییر چهره دادند.

در ماه آوریل، پاول دوروف ،موسس و مدیرعامل تلگرام، طی هشداری به دنبال‌کنندگان خود اعلام کرد که این برنامه پیام‌رسان به دلیل افزایش دمای سرورهایش از دسترس خارج شده است. این توییت دوروف توجهات را به سوی کلاهبرداران تقلبی که خود را به جای مدیر تلگرام جا زده و برای قدردانی از حمایت کاربران وعده اهدای ارزهای دیجیتال رایگان می‌دادند، جلب کرد.

در ماه ژانویه نیز توییتر با جمعی از سازندگان تقلبی لایت کوین مواجه شد که خود را به جای سازنده اصلی لایت کوین، چارلی لی، جا زده و سعی داشتند کاربران را با اهدای رایگان لایت کوین گول بزنند. این کلاهبرداران از نام‌های مشابه حساب توییتری چارلی استفاده می‌کردند.

در ماه سپتامبر ایلان ماسک در توییتی از جکسون پالمر ،خالق دوج کوین (DOGE)، خواسته بود که او را در مبارزه با کلاهبرداران آزاردهنده ارزهای دیجیتال در توییتر کمک کند. پالمر به سرعت به این درخواست جواب داده و از او برای ادامه دادن صحبت‌ها در پیام خصوصی‌شان دعوت کرده بود. در ادامه سازنده دوج کوین اعلام داشت که برای ایلان ماسک اسکریپتی نوشته که ظاهراً مشکل او را برطرف کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ