آغاز جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذر ماه ۹۷

0

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: اجرای مرحله جدید اعمال قانون درباره خودرو‌هایی که فاقد برگه معاینه فنی ندارند در حال انجام است.

وی افزود: آخرین زمان برای دریافت برگه معاینه فنی سوم آذر ماه است و بعد از این زمان در صورت رویت خودرو بدون برگه معاینه فنی توسط دوربین‌های پلیس اعمال قانون خواهند شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه تمامی خودرو‌ها باید برگه معاینه فنی را از مراکز رسمی و مجاز دریافت کنند, گفت: خودرو‌های سنگین شبها در پایتخت تردد می‌کنند نیز شامل دریافت برگه معاینه فنی هستند.

***

سیدنواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اجرای فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: این طرح با کمی تأخیر  و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد:  طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ۱۲۴۰ دوربین در سطح شهر تهران از مبادی ورودی و همچنین محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک کار ثبت خودروهایی را که فاقد معاینه فنی هستند انجام می‌دهند.

حسینی‌منش در پاسخ به این پرسش که آیا دوربین‌های اشاره‌شده فعال هستند یا خیر، گفت: تمام این دوربین‌ها در روزهای اخیر تست شدند وخودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران ادامه داد: مراکز معاینه فنی در روزهای گذشته به حالت عادی بازگشتند و دیگر خبری از صف‌های طولانی نیست علاوه بر اینکه به‌زودی دو مرکز دوخطه در شهر ری و چیتگر و ۵ مرکز سیار یک‌خطه راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: از تمامی رانندگان درخواست می‌شود که هرچه زودتر به یکی از مراکز معاینه در سطح شهر تهران مراجعه کنند و نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند و در غیر این صورت توسط پلیس جریمه خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ