جدول تعدیل درآمدی برخی نمادهای بورسی

0

در مطلب پیش رو خلاصه ای از اطلاعیه های تعدیل درآمدی شرکت ها ارائه می گردد:

سود شرکتها درآمد بورس بازان تحلیل کالسیمین (فاسمین)

سود شرکتها درآمد بورس بازان تحلیل کالسیمین (فاسمین)

 سود شرکتها درآمد بورس بازان تحلیل کالسیمین (فاسمین)

*سبحان: افزایش فروش ناشی از افزایش مقداری در اثر افزایش ظرفیت می باشد و افزایش در سایر هزینه های عملیاتی ناشی از سربار جذب نشده می باشد و افزایش در هزینه مالی ناشی از افزایش خرید به دلیل تولید مقداری بیشتر که به طبع آن نقدینگی بیشتری را می طلبد و افزایش فروش اتفاق افتاده در سال ۹۳ عمدتا مربوط به افزایش مقداری فروش بوده و همچنین ترکیب سبد فروش محصول نیز با تغییرات برآورد شده است و ۴۲ درصد از افزایش فروش ناشی از افزایش مقداری و بهینه نمودن ترکیب سبد محصول می باشد و هیچگونه افزایش نرخ فروش دیده نشده است.

*خوساز: تعدیل سود پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۲ بر اساس عملکرد ۹ ماهه به دلیل کاهش برنامه تولید ایران خودرو و به تبع آن کاهش تولید شرکت محورسازان بوده است. همچنین آثار فروش ساختمان به دلیل زمانبر بودن مسائل اداری در پیش بینی سال ۹۲ محاسبه نشده است.

*سبجنو: با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه افزایش در نرخ حامل های انرژی با ۳۰ درصد افزایش نرخ از ابتدای تیرماه ۱۳۹۳ لحاظ گردیده است.

*پتایر: با توجه به تغییر در برنامه تولید شرکت تولیدی ایران تایر که منجر به توقف تولید و فروش تایرهای بایاس گردید و همچنین کاهش میزان تولید تایرهای سیمی ناشی از فرایند اصلاح ساختار تولید و با توجه به عملیات واقعی منتهی به ۱۳۹۲،۱۲،۱۵ پیش بینی می شود سود هر سهم تولیدی ایران تایر در سال مالی منتهی به ۱۳۹۲،۱۲،۲۹ از مبلغ ۸۸ ریال به مبلغ (۱۳۶) ریال کاهش یابد.

*فاسمین: شرکت در خصوص دلایل کاهش مقدار پیش بینی فروش کنستانتره روی خام در سال ۹۳ نسبت به سال مالی قبل اعلام نموده است، با توجه به راه اندازی واحد ۵۰۰۰ تنی شمش روی در شرکت که عمدتا از اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ با ظرفیت کامل وارد مدار تولید شده لذا سیاست کلی شرکت تبدیل کنستانتره روی خام به شمش روی می باشد که در نتیجه ارزش افزوده بالاتر عاید شرکت می گردد.

همچنین در خصوص دلایل کاهش نرخ پیش بینی فروش شمش روی در سال ۹۳ نسبت به سال مالی قبل اعلام نموده است، نرخ فروش شمش روی بر مبنای LME در هزار دلار بر اساس سیاستهای شرکت مادر و نرخ تسعیر ۲۶۵۰۰ ریال بر مبنای سیاست های دولت بوده که در تمامی شرکت های گروه به صورت یکسان محاسبه گردیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ