بازدهی سود ۲۱۴ درصدی اعتلاء البرز در سال ۹۲

0

روز چهارشنبه در بازار دوم فرابورس شاهد عرضه اولیه دو شرکت کی بی سی و سرمایه گذاری اعتلا البرز خواهیم بود. شرکت کی‌بی‌سی به‌عنوان نودمین نماد معاملاتی فرابورس و فعال در گروه مواد و محصولات دارویی است که ۱۸ میلیون سهم خود را توسط شرکت داروسازی سبحان عرضه می کند. همچنین سرمایه‌گذاری اعتلا البرز نیز نود و یکمین نماد معاملاتی فرابورس است و در گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی فعالیت می‌کند که ۶ میلیون سهم خود را توسط شرکت سرمایه گذاری البرز روی میز فروش قرار می دهد.

محمدعلی شیرازی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز با ذکر این مطلب گفت: اقدامات عرضه اولیه این ۲ شرکت همزمان انجام شده و آماده عرضه اولیه و کشف قیمت هستند.

وی درباره فعالیت شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز و تغییر تقریبا ۵۰درصدی پرتفوی خود به سمت سایر گروه ها افزود: تا ابتدای سال ۹۲ عمده تمرکز شرکت بر روی صنعت دارو بود اما با به وجود آمدن بحث ورود به بورس برای جذاب تر شدن سهام، هیات مدیره تصمیم گرفت ۵۰درصد پرتفوی خود را در بخش دارو و باقی را در بخش های همچون فلزات اساسی، شرکتهای چند رشته ای صنعتی، واسطه گریهای مالی، پست و مخابرات حرکت دهد.

شیرازی ادامه داد: هیات مدیره تصمیم دارد این برنامه را ادامه دهد و شرایط فعلی را حفظ کند تا به سود بیشتری دست یابد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز درمورد بازدهی سود شرکت اظهار داشت: زمانی که حجم فروش شرکت افزایش یافت سود بیشتری نیز شناسایی شد و همچنان با حفظ میزان فروش شرایط بدین صورت باقی می ماند، اما به دلیل میزان سرمایه شرکت و کوچک بودن پرتفوی، EPS پایینی برای شرکت پیش بینی شد و از ابتدای سال جاری بازدهی سود به ۲۱۴ درصد رسید.

وی درباره عرضه شرکت کی بی سی نیز گفت: این شرکت داروهای وارداتی را با نرخ ارز مرجع وارد کرده است و مکانیزم تعیین سود آن نیز توسط وزارت بهداشت با تعیین حاشیه سود مشخص شده و قیمت گذاری می شوند.

شیرازی در رابطه با تشدید تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران گفت: این شرکت مشکلات چندانی با تحریم ها نداشت، تنها معضل اصلی نقل و انتقالات پول بود.

وی در تشریح برنامه های سال ۹۳ شرکت کی بی سی افزود: هدف شرکت کی بی سی جذب نمایندگی شرکت های خارجی فعال در این حوزه است. همچنین در نظر دارد تمرکز خود را بر واردات مواد اولیه بیشتر کند و در بلند مدت سایت تولیدی خود را در کشور راه اندازی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ