علائم ایدز (HIV) در زنان چیست؟

0

بیش از یک میلیون نفر از مردم آمریکا به اچ آی وی (ویروس ایدز) آلوده هستند که تقریبا ۱۵ درصد از آنان از بیماری خود اطلاع ندارند.

با در نظر گرفتن اهمیت تشخیص به موقع بیماری ایدز، آگاهی داشتن از علائم مرتبط با این ویروس ضرورت و اهمیت جدی پیدا می‌کند.

بنابر گزارش جدید سایت تخصصی مدیکال دیلی، از جمله علائم آلوده شدن به HIV در زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علائم مشابه با بیماری آنفلوآنزا

در مدت چند هفته پس از آلوده شدن به HIV، علائم اولیه خود را همانند نشانه‌های آنفلوآنزا بروز می‌دهند که از آن جمله می‌توان به سردرد، احساس خستگی، گلو درد و تب پایین اشاره کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که تب با تعریق شبانه همراه شود.

تغییر در پوست

یکی از شایع‌ترین تغییرات مشاهده شده در افراد آلوده شده به HIV ظاهر شدن جوش‌های پوستی است. در برخی از موارد بیمار با بروز ضایعه‌ای روی برخی بخش‌های پوست از جمله اطراف دهان روبرو می‌شود.

کاهش بی‌دلیل وزن 

از دست دادن وزن به این معنی است که سیستم ایمنی در حال تحلیل رفتن است. بنابراین، معمولا این نشانه در مراحل پیشرفته‌تر بیماری ظاهر می‌شود. همچنین در برخی موارد ممکن است کاهش وزن به استفراغ و اسهال نسبت داده شود که با مراحل اولیه آلوده شدن به HIV در ۳۰ تا ۶۰ درصد مبتلایان همراه است.

تغییرات مربوط به قاعدگی 

بررسی‌ها نشان می‌دهد زنان آلوده به  HIV بیشتر مستعد قاعدگی‌های نامنظم هستند.

عفونت‌های مخمری 

درحالیکه احتمال عفونت مخمری در تمامی زنان وجود دارد این خطر در زنان آلوده به HIV مثبت بیشتر است چرا که ویروس، تعادل طبیعی باکتری‌های موجود در بدن را مختل می‌سازد. در حالت کلی در مبتلایان به بیماری ایدز، بدن در برابر انواع عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌شود زیرا سیستم ایمنی در حال مقابله با HIV است و توانایی طبیعی بدن برای مقابله با دیگر عفونت‌ها نیز مختل می‌شود.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ