سایت ها و روزنامه‌ های اصلاح طلب و حامی‌ دولت روحانی +عکس

1

بیش از ۳۰ روزنامه سراسری حامی دولت بخش اصلی صفحه اول خود را به تیتر و عکس سخنرانی روحانی در اختتامیه جشنواره مطبوعات اختصاص دادند.

جدای از ده‌ها روزنامه حامی دولت روحانی، خبرگزاری های ایرنا (دولتی و وابسته به وزارت ارشاد)، ایسنا (وابسته به جهاد دانشگاهی)، ایلنا (خانه کارگر)، شبستان (وزارت ارشاد)، موج، آنا (دانشگاه آزاد)، پانا (آموزش و پرورش) و ایانا (وزارت جهاد) نیز حامی دولت هستند.

همچنین ده‌ها سایت خبری از جمله سایت های تیک نیوز، جماران، عصر ایران، انتخاب، انصاف نیوز، خبرآنلاین، روزگار نو، خردادنیوز، روز نو، آفتاب، پارسینه، نواندیش، ایران خبر، صدای ایران، دیپلماسی ایرانی، جمهوریت، فرارو، فریادگر، اعتدال، شبکه ایران، سفیر، بهار و… هم در زمره سایت های حامی دولت روحانی به شمار می روند. علاوه بر این تعدادی از رسانه های بیگانه هم از برخی اقدامات و سیاستهای دولت روحانی حمایت می کنند.

بر اساس این گزارش، رسانه های حامی دولت عموماً وابسته به اصلاح طلبان، کارگزاران، خانواده هاشمی، نهادهای دولتی و… هستند.

گفتنی است دکتر روحانی صبح دیروز در اختتامیه جشنواره مطبوعات با بیان اینکه جز یکی دو رسانه که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند بقیه مطبوعات عمرشان چند ساله است، گفته بود: پس چرا این نهال پرثمر نمی‌شود و چرا بخش مطبوعات و جراید ما استقلال پیدا نمی‌کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت یکی از وظایف خود را ایجاد تعادل و توازن در عرصه مطبوعات می‌داند، اظهار داشته بود: چرا برخی امروز آزاد آزادند و برخی از این آزادی سهم اندکی دارند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرده بود: منتقدان و مخالفان این دولت آزادند و آزاد خواهند بود اما بگذارید به همان اندازه همراهان و دوستان دولت نیز آزاد باشند.

نگاهی به فهرست عریض و طویل رسانه های حامی دولت نشان می دهد که قوه مجریه “اعتدال” سهم حداکثری در جامعه اطلاعاتی و رسانه ای کشور دارد.

روزنامه‌های اصلاح طلب ایران

روزنامه شرق‏
ابتکار (روزنامه)
اعتماد (روزنامه)
اعتماد ملی (روزنامه)
اندیشه نو
ایران فردا
آرمان امروز
آرمان ملی (روزنامه چاپ تهران)
آزاد (روزنامه)
آسمان (روزنامه)
آفتاب یزد
آینده نو
بهار (روزنامه)
توس (روزنامه)
جامعه (روزنامه)
جمهوریت (روزنامه چاپ تهران)
جهان اسلام (روزنامه)
حیات نو
خرداد (روزنامه)
خیام‌نامه
روزگار (روزنامه)
روژهه‌لات
زن (روزنامه)
سلام (روزنامه)
شرق (روزنامه)
شهروند (روزنامه)
صبح امروز
صدای عدالت
عصر آزادگان
قانون (روزنامه چاپ تهران)
کارگزاران (روزنامه)
کلمه سبز
گلستان ایران
مردم امروز
مردم‌سالاری (روزنامه)
مغرب (روزنامه)
نوروز (روزنامه)
نوسازی (روزنامه)
نوید اصفهان
نشاط (روزنامه)
همبستگی (روزنامه)
هم‌میهن
یاس نو

منبع: جهان نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. دردمند می گوید

    بسمه تعالی
    درددل یک سردفتر ازدواج شرمنده خانواده
    ریاست محترم قوه قضائیه
    ریاست محترم سازمان ثبت اسناد واملاک کشور
    ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور
    کمیسیون اصل۹۰مجلس شورای اسلامی
    وتمام مسئولین ودست اندرکاران کشور
    متاسفانه سازمان ثبت اسناد واملاک کشور دریک اقدام نسنجیده درچندسال اخیر بطور گسترده اقدام به صدور ابلاغ سردفتری ازدواج وطلاق بین کارمندان دولت . وکلا ی دادگستری . کارشناسان رسمی دادگستری . کارکنان دانشگاههای کشور . نمایندگان مجلس شورای اسلامی ودر کل به آنهائیکه شغل دائمی ورسمی داشتند نموده است.
    وحتی به این اکتفا نکردمثلا ” کسیکه در تهران مشاغل مهم دولتی دارد و ساکن تهران است دفتر ازدواج در یکی از استانهای کشور وشهرهای دوردست داد کسیکه دراستان فارس مشغول کار دولتی است در استان آذربایجان به او ابلاغ سردفتری داد. واین شغل شریف را که مهمترازقانونش مسائل شرعی درپی دارد . لوث نمود وآنها نیز یا دفاتر را به اشخاص دیگر با مبالغ بسیاز گزاف اجاره داده اند ومستاجر باهرطرفندی که شده مجبوراست هم اجاره اورا بپردازد وهم خود درآمدی داشته باشد یا به یک منشی سپرده اند که حداقل درشهرهای دورافتاده ماهی ۱۰میلیون تومان از آنجا درآمد دارند.
    درشهرها با توصیه نمایندگان یا اشخاص با نفوذ به مسئولین ادارات واشخاص ذینفوذ ابلاغ سردفتری داده اند. که اصلا فرصت حضور دردفترخانه را ندارند واشخاص غیر صلاحیت دار دفترشان را اداره می کند
    درحالیکه این کار برخلاف نص صریح قانون است وقبلا” نیز اعمال میشد اگر کسی در اداره ای مشغول بکاربود . باید ازکارش استعفا میداد وعلاوه برآن منتخبان سردفتری به سازمان ثبت تعهد ثبتی میدادند که به هیچ شغل دیگری مشغول نباشند . ولی درادامه این قانون زیر پا گذاشته شد
    با این وصف چون اشخاص مذکور وارداین شغل شدند ومردم نیز بخاطر اشتهار آنها به دفاتر آۀنها مراجعه می کنند و حتی گاها” چون نیازی ندارند واز حقوق خود امورات زندگیشان میگذرد وبرای جذب مشتری بیشتر، به نصف تعرفه وقایع را ثبت می کنندو دلالی بسیار زشت و زننده ای دراین شغل شریف که دربین مردم از جایگاه والایی برخورداربودبوجود آورده اند که آبرویی برای سردفتران ارزشی ، نگذاشته است. واین اشخاص چون ذینفوذ هستند حتی با استفاده از موقعیت خود سردفتران اصلی را که شغلشان صرفا” این کاربوده وامورات زندگیشان از این طریق تامین میشود تهدید وحتی آنهائیکه دربین مردم صاحب احترام هستند منفصل می کنند.
    این انصاف نیست یک نفر بازنشسته که حقوق مکفی می گیرد بعدازبازنشستگی سردفتر ازدواج و طلاق شده ودرآمد زیادی نیز از این راه بدست آورد . بسیاری از سردفتران شریف بخاطر جو حاکم براین شغل دفاتر خودرا بسته اند واکثر سردفتران نیز بخاطر حضور این صاحبان قدرت نمی توانند هزینه زندگی خودرا تامین کنند .
    خدا شاهد است اگر بجای این اشخاص و اینکار خلاف قانون به جوانان تحصیلکرده بیکار رشته حقوق یا طلاب حوزه های علمیه ابلاغ میدادند ناراحت نمی شدیم چون دراین اوضاع نابسامان اقتصادی باید همدیگر را کمک کنیم
    امیدوارم باانتشاراین نامه دردمندانه شاید مسئولین که درخواب غفلت فرو رفته اند بیدارشده وبخاطر دنیای دیگران عاقبت خودرا نسوزانند
    بااحترام – یک سزدفتر دردمند شرمنده خانواده