قیمت خودرو با چند شرط افزایش می‌یابد

0

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه در روزهای آینده نرخ‌های جدید خودروها اعلام می‌شود،گفت: در این زمینه سناریوهای مختلفی از سوی دولت و خودروسازان تدوین شده که در روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در گروه خودروسازی سایپا قرار بر این است خودروهای به مانند تیبا و پراید و در گروه خودرو سازی ایران‌خودرو، گروه خودروهای به مانند سمند و پژو با سه شرط افزایش قیمت داشته باشیم، ادامه داد: شرط اول این است که محاسبه دقیقی از افزایش هزینه‌ها و قطعات از سوی دستگاه‌های نظارتی انجام شود و به یک عدد قطعی در این زمینه برسند.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: شرط دوم این است تمامی افزایش هزینه‌ها به دوش مصرف‌کنندگان نباشد بلکه خودروسازان باید از طریق افزایش بهره‌وری بخشی از قیمت‌ها را جبران کنند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در مجلس اضافه کرد: شرط سوم این است که خودروسازان برای افرادی که سوداگر نیستند و خودروها را برای مصرف خود  می‌خواهند شرایط فروش اقساطی با سود کم و بلند مدت را فراهم کنند.

فولادگر با بیان اینکه با این ۳ شرط افرایش قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: قرار بر این  است قیمت خودروهای رقابتی نیز از طریق حاشیه بازار تعیین شود اما شرط این افزایش قیمت خودروهای رقابتی نیز این است که توزیع‌ و فروش نقدی آنها مستمر باشد تا قیمت حاشیه‌ بازار نیز کاهش پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ