مقصد بعدی یونس دلفی کجاست؟

0

لیگ برتر به آخرین روزهای نیم فصل اول خود نزدیک شده و تیم ها منتظر رسیدن تعطیلات زمستانی هستند تا در نقل و انتقالات بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند. یکی از مهره های کلیدی بازار زمستانی امسال مهاجم جوان تیم استقلال خوزستان و تیم ملی امید است. یونس دلفی در گفت و گویی شرایط فردی و تیمی و برنامه هایش برای ترنسفر شدن به دیگر تیم ها را شرح داد.

اول فصل را از دست دادم، حالا دارم روی فرم می آیم

من اول فصل را خوب شروع نکردم چون پنج بازی ابتدایی فصل را به دلیل حضور در جاکارتا همراه تیم امید از دست دادم. رسیدن به ترکیب اصلی و ثابت شدن به مربی فرآیند زمان بری است. به غیر از این بازی ها، من ۲ دیدار را به خاطر حضور در هلند و تمرینات آیندهوون از دست دادم. ۷ بازی باقی می ماند که در یکی از آنها هم مصدوم بودم. نتیجه اینکه ۶ بازی تا کنون در خدمت استقلال خوزستان بوده ام. از موقعی که فهمیدم نمی توانم در ابتدای فصل به آیندهوون بروم، ذهنم آسوده تر شد. به همین دلیل از زمان بازی با نفت مسجد سلیمان راحت تر بازی می کنم. ماجرای آیندهوون این بود که آقای سلطانی نگذاشت من سال گذشته به هلند بروم و کارهایم را انجام بدهم. اگر این اتفاق افتاده بود، کار به اینجا نمی کشید. من فکر می کردم اول فصل به هلند می روم، اما آقای سلطانی به دلیل اینکه نتوانست مدیر برنامه من بشود، اجازه رفتن مرا با اختیارات مدیرعاملی اش صادر نکرد. آن زمان کار ما تمام شده بود، اما نمی دانم که چرا او نگذاشت من بروم. جای تاسف دارد برای مسئولان باشگاه ما. اما به هر حال این اتفاق رخ داد و حکمتی حتما در آن بوده است. حالا باید منتظر نیم فصل یا شاید هم آخر فصل باشم. پیشنهاد های اروپایی زیادی دارم، ولی آیندهوون از بقیه بهتر بود و در لیگ قهرمانان هم می دانید که با بارسا و اینتر و تاتنهام همگروه است. خلاصه از بازی نفت به بعد، راحت تر بازی می کنم چون فهمیدم اول فصل لژیونر شدنم ممکن نیست. خدا را شکر به فرم خوبی رسیده ام و در بازی آخر با سایپا هم مثل بقیه عملکرد خوبی داشتم. شاید مردم بگویند یونس دلفی پارسال کجاست که هشت گل زده بود. مردم نمی دانند که من چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته ام و ۸ بازی را از دست داده ام. اگر در اس خوزستان ماندنی باشم، حتما سعی می کنم عملکرد خیلی خوبی را به نمایش بگذارم و گل های بیشتری بزنم.

یونس دلفی کجاست نقل و انتقالات نیم فصل فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ بیوگرافی یونس دلفی بازیکنان استقلال اهواز (خوزستان) اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال اهواز (خوزستان) Younes Delfi

از رفتن یزدی ناراحت بودم و از آمدن پورموسوی خوشحال

نمی شود گفت که نتایج ما خوب بوده است. فصل را با شرایط خوبی شروع کردیم و با چند نتیجه مناسب نگاه ها را به خودمان جلب کردیم. پرسپولیس را متوقف کردیم و ذوب آهن پرستاره را شکست دادیم. بعد از آن اما افت کردیم و خود بچه ها هم شوکه هستند که چطور این اتفاقات افتاد. نمی دانیم مشکل کجا است. هم کادر خوبی داشتیم، هم بازیکنان جوان و باتجربه ای در تیم ما حضور داشتند. خیلی تیم خوبی بودیم اما نمی دانم چه شد. بعد از آن مشکلات کسر ۶ امتیاز اضافه شد. پس از این هم برکناری آقای داریوش یزدی رسید. باید بگویم که آقای یزدی واقعا یک جنتلمن است و شخصیت بزرگی دارد. او همیشه حق را به حقدار می داد و فرقی برایش نداشت که جوان ها بهتر بازی می کنند یا باتجربه ها. هرکس حقش بود در تیم بازی می کرد. امیدوارم هرجای فوتبال هستند، موفق باشند. کادر خیلی خوبی هم داشتند که متشکل از آقایان کمایی، چراغی و بوستانی بود. در حال حاضر ما فقط آقای بوستانی را در اختیار داریم. قبل از بازی استقلال اتفاقات عجیبی افتاد. شب قبل بازی مربی برکنار شد و آقای پورموسوی آمد. او مربی بسیار آشنایی برای من است و اولین کسی بود که در لیگ برتر در سن ۱۵، ۱۶ سالگی به من بازی داد. هم خوشحال بودم که آقای پورموسوی آمد و هم ناراحت بودم از رفتن آقای یزدی. آن اتفاقات شب قبل از بازی روی روحیه تیم اثر گذاشت. اما باز هم ما هم قسم شدیم برای آبروی خودمان و مردم شهرمان بجنگیم. من امیدوارم با همین تلاش برای ماندن در لیگ ادامه بدهیم.

در خانه از همه تیم ها برد می خواهیم، حتی سپاهان

قرار است یک جلسه آنالیز تیم سپاهان را در روزهای آتی داشته باشیم. قطعا سپاهان تیم خیلی قوی ای است اما ما حتما برای ۳ امتیاز می رویم. تصمیم گرفته ایم هر بازی که در زمین خودمان است، برای برد برویم. مشخص است که قطعا به ۳ امتیاز نیاز داریم تا به روزهای خوب برسیم. با احترامی که برای تیم های آقای قلعه نویی قائل هستم، این بازی هم مستثنی نخواهد بود. البته این را می دانیم که سپاهان هم تیم قدرتمندی است.

بوستانی سبک بازی قلعه نویی را می شناسد

مسلما این موضوع به تیم ضربه می زند. یک مربی مدیریت خاصی برای خودش دارد. الان ما آقای بوستانی و آقا ایمان مبعلی را داریم که هر دو باتجربه هستند. آقای بوستانی سال ها با امیر قلعه نویی کار کرده و می داند که تیم های او چطور بازی می کنند. او با ما هم رفیق است و به ما کمک می کند که در کنار ایمان مبعلی روحیه ما را بالا ببرد. تیم ما الان واقعا خودمانی است و همه دارند کمک می کنند. آقا ایمان هم تجربیات بازیگری خود را در اختیار ما می گذارد و شایستگی این را دارد که به زودی به جرگه مربیان اضافه شود.

به اروپا می روم، شک نکنید

من قطعا به اروپا می روم. اگر امسال نشد، سال بعد. اما این مسئله قطعی است. چون من هدفم در اروپا قرار دارد و آنچه که می خواهم، در ایران به دست نمی آید. ماجرا با آیندهوون به اینجا رسید که الان کارها در اختیار آقای سعادتی است و پیگیر است که اگر توافق دو جانبه حاصل شد، یا در نیم فصل یا در آخر فصل به این تیم بروم. اگر هم نشد، به سایر پیشنهادهای اروپایی می رسم. باشگاه پی اس وی چند بار به ما فرصت داد که به هلند برویم اما مدیر عامل وقت کمی روی دنده لج افتاده بود و نگذاشت. من اجازه ندادم که او مدیر برنامه هایم باشد و این اتفاقات در ادامه رخ داد. قطعا اگر توافق می کردند و واقعا می گذاشتند من بروم، بودجه خوبی به باشگاه تزریق می شد و شاید با پرداخت بدهی ها اصلا ۶ امتیاز هم کسر نمی شد. اما این سهل انگاری ها موضوع را تغییر داد. نباید یک فرد هم به دنبال مدیر عاملی باشد و هم مدیر برنامه بودن. این برای فوتبال ما زشت است.

پیشنهاد استقلال را می دانم، پرسپولیس را شنیده ام

من اول فصل از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشتم. هر دو تیم با من صحبت کرده بودند اما من با اس خوزستان قرارداد داشتم و بعد از اینکه کار ما با آیندهوون طول کشید، فکر خاصی نکردم. برای نیم فصل هم شنیده ام که پرسپولیس پیشنهادی داده است اما تماس با من نگرفته اند. استقلال اما قطعا می دانم که پیشنهاد داده است. در این باره من نمی توانم زود تصمیم بگیرم. قطعا اولویتم بیرون از ایران است. اگر شرایط طوری شد که نتوانستم به خارج بروم، باید دوباره با مدیر برنامه هایم جلسه بگذارم و تصمیم بگیریم. اگر برای آخر فصل با آیندهوون توافق قطعی کنیم، من نیم فصل جایی نمی روم. اگر هم برای لژیونر شدن در نیم فصل با تیمی توافق کنم، که باز تکلیف مشخص است. اما در غیر این صورت چیزی قطعی نیست و ممکن است در اس خوزستان بمانم، یا اینکه به تیم دیگری در ایران بروم.

منبع: ورزش سه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ