کسانی که مشمول بسته حمایتی نشده اند از کجا پیگیری کنند؟

15

دولت با توجه به شرایط اقتصادی کشور تصمیم گرفت حمایت‌هایی را از بخشی از  اقشار جامعه داشته باشد که در این بین اعلام شد به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همچنین بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و کارگران و البته بخشی از کارمندان نیز تسهیلاتی را در قالب بسته‌های حمایتی اعطا کند.

در همین رابطه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۹ آبان ۹۷ با اشاره به اینکه بسته‌های حمایتی در این دوره در ۳ نوبت به افراد واجد شرایط تخصیص داده خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده نیمی از جمعیت کشور بسته حمایتی دریافت خواهند کرد.

وی در این‌باره توضیح داد: در مرحله نخست افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین افراد پشت نوبت این بسته‌ها را دریافت خواهند کرد و در گام بعدی و مرحله دوم کارمندان دولت از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم، بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شده از سوی دولت نیز هر مرحله به طور متوسط حدود ۲۰۰ تومان ارزش داشته است که این تسهیلات به صورت ریالی در کارت‌های یارانه افراد شارژ شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد بسته حمایتی خود را دریافت کنند.

با گذشت حدود یک ماه از اجرای این طرح، بخشی از خانواده‌ها از جمله بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و کارمندان هنوز نتوانسته‌اند بسته‌های حمایتی خود را دریافت کنند و در انتظار این بسته‌ها هستند که در همین رابطه انوشیروان محسنی بندپی سرپرست تأمین اجتماعی تصریح کرد: بخش اول بسته‌های حمایتی که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بوده به اتمام رسیده و همچنین کارکنان دولت که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند بسته‌های حمایتی خود را دریافت کرده‌اند و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران نیز طی هفته آینده این بسته‌ها را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعتبار مورد نیاز برای بسته حمایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی با حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان اختصاص داده و بسته حمایتی مستمری‌بگیران را نیز پرداخت خواهیم کرد و اعتبار این موضوع پیش‌بینی شده است و چنانچه همزمان با حقوق آنها باشد به طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان به حقوق مستمری‌بگیران اضافه خواهد شد و اگر زودتر از حقوق پرداخت شود این بسته به صورت جداگانه به حسابشان واریز خواهد شد.

تسنیم می گوید در حالی مسئولان مربوطه در حوزه رفاهی در دولت تدبیر و امید از توزیع بسته‌های حمایتی به گروه‌های مورد نظر اشاره کرده‌اند که هنوز تا این لحظه بخشی از مددجویان دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و همچنین بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند بسته‌های حمایتی خود را دریافت کنند.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نیز حاکی از آن است که معترضین به فرآیند توزیع بسته‌های حمایتی نیز می‌توانند با مراجعه به سایت بهزیستی اعتراض خود را در این سامانه ثبت و ضبط و در نهایت پیگیری کنند.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 15 )
  1. حسین شاهین ساز می گوید

    سلام.چرا به بنده که سه ساله بیکارم سبد کالا تعلوق نگرفته مگه من جزه این ملت نیستم

  2. Morteza می گوید

    من ۵ساله بیکار شدم و هیچ جا نه کار دائم نه بیمه ای ندارم.
    مگه جزو آدما این کشور حساب نمیشم یا چون زور ندارم باید حقم از این سبد کالا داده نشه.
    فریاد رسی نیست…
    پیگیری کنید تورو خدا

    1. majid می گوید

      به من سه بار بسته دادن
      حتما دیدن شما نیازی نداری دوست عزیز

      1. علی می گوید

        جنابعالی پول داری بیمه پرداخت میکنی سه بار بسته دادنت ما توان پرداخت حق بیمه نداریم بیمه نیستیم، با وجود واجد شرایط بودن هیچی نگرفتیم.

    2. محمد می گوید

      بایدبریم بمیریم برادر

  3. اراد می گوید

    واقعا عدالت رو معنا کردین حضرات

  4. حسین مظفری فر می گوید

    سلام من مستاجرم وسبد کالا بهم داده نشده چرا ؟این بد عدالتیست

  5. بهار می گوید

    بسته حمایتی برای حمایت پولدارهاست ..نه اقشار بیکار و بی پول .بایست به میزان مساوی به همه یارانه بگیران میدادن

  6. هادی می گوید

    سلام صاحب کار من پولش از پارو بالا میره بسته حمایتی دادن بهش ولی من که کارگرم بهم ندادن چرا ناحق میکنید والا مام شاگرد مردم هستیم بیشتر احتیاج داریم

  7. رضا می گوید

    … تو دهن این دولت من که بیکارم وبیمه ندارم به من ندادن ولی اون که بیمه داره بهش داده شده … فقط به فکر خودشون هستن

  8. علیرضا می گوید

    نصف مردم ایران نه کار دارن یعنی کار نیست که بیمه باشن عضو نه کمیته امدادن نه بهزیستی نه باز نشسته چرا نباید بسته به اونا تعلق بگیره اتفاقا اینا نیازمندتر از اینایی هستن که بهشون این بسته تعلق گرفته این حکومت عدل علی نیست به امام زمان

  9. حیدر می گوید

    من یه کارگر قرار مستقیم هستم نود و نه درصد همکارام که حقوقشان بیشتر از من بوده سبد کالا شاملشون شده و دریافت کردن موندم به کجا مراجعه کنم درصورتی که از کددستوری که جهت ثبت نام اعلام شده بود هم ثبت نام کردم ولی هیچ پیامکی نیامد موندم به کجا مراجعه کنم

  10. زهره می گوید

    همسره بنده در عسلویه کلر میکرد الان ۲ ساله که بیکاره پولی نداشتیم که حق بیمه پرداخت کنیم دو تا بچه دارم تا حالا هیچ سبد حمایتی دریافت نکردم باید چکار کنم این شب عیدی.بابا اونی که بیمه رد میشه براش ی اب باریکه داره ما چکار کنیم.کسی جوابگو نیست.به کجا باید اعلام کنیم که پاسخی دریافت کنیم.خدا به فریادمون برسسسس

  11. عالی می گوید

    خاک بر سر این مملکت که برای دو ریال پول سبد کالا التماس کنیم که اونم به ما ندن
    حق ما چرا نیست چون پدل نداریم بیمه بدیم
    باید بریذ بمیرید با این مملکت داریتون ..حیف از اون خاکی که قراره توش دفن بشیذ

  12. محمدرضا می گوید

    باسلام عجب عدالتیست خدایا/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ۳سال واندیست پدرم سکته مغزی نوع پاره گی وخونریزی کرده وکارگرازادبود باماه ۱۷۰۰۰۰۰تا۱۸۰۰۰۰۰مستعجر.تاحالا ریالی کمک هزینه یاسبد کالا دریافت نکردیم اماکسانی رامیشناسیم میلیونرندسبد کالاهم بمشان تعلق گرفته ومیگیره…..عجب عدالت علی ع واریست خدایا……برتوفیقاتشان بیفزا.