کاظم غریب آبادی ،معاون اول کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل شد

0

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در شصت و یکمین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد، برای یک سال به عنوان معاون اول و همچنین رئیس کمیته عمومی این کمیسیون انتخاب شد.

کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل که ۵۳ عضو داشته و درسال ۱۹۶۴ تأسیس شده است، به عنوان نهاد اصلی بین‌المللی در سیاست‌گذاری‌های حوزه مواد مخدر به شمار می رود.

این کمیسیون با تجزیه ‌و تحلیل وضعیت مواد مخدر در جهان، توصیه‌های خود درباره تمامی مسائل مرتبط با معضل مواد مخدر، مواد روان‌گردان و نیز پیش سازهای این مواد را به شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) ارائه می‌کند.

این کمیسیون همچنین اکوسوک را در اعمال نظارت عالیه بر اجرای کنوانسیون‌های سه‌گانه مواد مخدر و نیز تمامی قراردادهای بین‌المللی مرتبط با مواد مخدر یاری می‌ کند.

علاوه بر این، کمیسیون مواد مخدر بر مبنای توصیه‌های دریافتی از سازمان جهانی بهداشت، همه‌ ساله موادی را به‌عنوان مواد مخدر، روان‌گردان و یا پیش سازهای این مواد از جدول ضمیمه کنوانسیون‌های سه‌گانه مواد مخدر (کنوانسیون واحد مواد مخدر مصوب ۱۹۶۱، کنوانسیون مواد روان‌گردان مصوب ۱۹۷۱ و کنوانسیون منع ترانزیت غیرقانونی مواد مخدر و روان‌گردان مصوب ۱۹۸۸) حذف و یا به آن اضافه می‌ کند.

کاظم غریب آبادی کیست سفیر ایران کیست سازمان ملل اسامی سفیران ایران

کاظم غریب‌آبادی متولد ۱۳۵۳، دیپلمات ایرانی است که سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین می‌باشد. وی، پیش از این از دی ماه ۸۸ تا اسفند ۹۲ به عنوان سفیر ایران در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی مستقر در لاهه و از ۱۳۹۳ تا تیر ۱۳۹۷ نیز به عنوان معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضائی ستاد حقوق بشر و دبیر کمیته برجام شورایعالی امنیت ملی خدمت کردهاست.

غریب‌آبادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته «دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی» و دکتری حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی است، در زمان علی لاریجانی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و رئیس هیئت ایرانی در شانزدهمین کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بوده‌است. ضمناً وی همچنین استاد دانشگاه علوم قضایی نیز می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ