پایان تحریم آمریکا علیه بزرگترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم جهان

0

وزارت خزانه‌داری آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داد قصد دارد تا ۳۰ روز دیگر به تحریم‌ها علیه تولیدکننده آلومینیوم روسال و دو شرکت دیگر خاتمه دهد.

در این اطلاعیه آمده است دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری دریافته است سازماندهی و تغییرات مدیریت در شرکتهای روسال، JSC EuroSibEnergo  و En+ Group plc، امکان خروج آنها را از فهرست تحریم‌ها فراهم کرده است.

اما اولگ دریپاسکا، شهروند قدرتمند روسی همچنان تحت تحریم خواهد ماند و اموالش بلوکه هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکتها را به دلیل اینکه تحت مالکیت و کنترل اولگ دریپاسکا قرار داشتند، تحریم کرده بود.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا تهدید کرد این شرکتها همچنان زیرنظر خواهند بود و در صورتی که از مقررات تحریم تخلف کنند، با عواقب شدیدی مواجه خواهند شد.

براساس گزارش پلاتس، آمریکا در ششم آوریل هفت چهره روسی قدرتمند، ۱۲ شرکت تحت کنترل آنها و ۱۷ مقام ارشد روسیه را هدف تحریم قرار داد. اشخاص و شرکتهای تحت تحریم قادر به دسترسی به سیستم بانکی آمریکا نبوده و معامله با آنها ممنوع است.

تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت روسال، بازارهای جهانی را ملتهب کرده و به صعود چشمگیر قیمتها منجر شده بود. همچنین کارخانه‌های خودروسازی اروپایی در معرض خطر تعطیلی قرار گرفته بودند. دریپاسکا در روسال ۴۸ درصد سهم داشت و این شرکت را از طریق توافق سهامداری با سایرین از جمله شرکت گلنکور و ویکتور وکسلبرگ که وی نیز تحت تحریم است، کنترل می‌کرد.

روسال حدود ۶ درصد از آلومینیوم جهان را تولید می‌کند و معادن، کارخانه‌های ذوب و پالایشگاه‌هایی را در سراسر جهان از گینه تا ایرلند، روسیه و جامائیکا اداره می‌کند.

شرکت روسال در سال ۲۰۰۷ پس از ادغام شرکت آلومینیم روسیه، شرکت سوآل و دارایی‌های بخش تولید آلومینای شرکت سوئیسی گلنکور راه‌اندازی شد. شرکت روسال در ۱۹ کشور دارای فعالیت بوده و شمار کارکنان آن بیش از ۷۲،۰۰۰ نفر می‌باشد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر مسکو قرار دارد و مرکز مالی و دفتر بین‌المللی آن نیز، در نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا مستقر می‌باشد. سهام شرکت روسال، در بازارهای بورس مسکو، بورس یورونکست و بورس هنگ کنگ دادوستد می‌شود.

میلیاردرهای روس شرکت روسال ثروتمندان روسیه تحریم های جدید بزرگترین های جهان بزرگترین شرکت جهان اسامی میلیاردرهای جهان اخبار روسیه آلگ دریپاسکا کیست

آلِگ ولادیمیروویچ دریپاسکا، Oleg Deripaska (متولد ۲ ژانویه ۱۹۶۸) کارآفرین، صنعتگر و مدیر ارشد اجرایی روس است، که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت روسال و رییس هیئت مدیره بیسیک المنت کمپانی فعالیت می‌نماید. وی از سهامداران اصلی شرکت‌های روس‌نفت و نوریلسک نیکل نیز می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ