عارف: مگر تخلف تحصیلی «فریدون» موضوع اصلی کشور است؟

0

محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس در اولین اظهارنظرش پیرامون پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور گفت: “مگر این موضوع، مسئله اصلی کشور است؟”

موضوع تحصیل حسین فریدون برادر حسن روحانی در مقطع دکتری از آنجا جنجال‌برانگیز شد که سال ۹۳ به شکل توصیه‌ای و با فشار به رئیس دانشگاه، در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شد.

در سال ۹۵  مجلس کمیته‌ای سه نفره (سید محمدجواد ابطحی، کارن خانلری و محمد قمی) را مامور بررسی وضعیت دکتری فریدون کرد. این کمیته در نهایت اعلام کرد تخلف تحصیلی برادر رئیس‌جمهور محرز شده و وی به شکل توصیه ای در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرده است.

حسین فریدون به تازگی به صورت مخفیانه از رساله دکترای خود در دانشگاه شهید بهشتی دفاع کرد.

با ریاست محمدرضا عارف بر کمیسیون آموزش، پرونده تحصیلی وی مسکوت ماند و وی پس از حضور در جایگاه ریاست این کمیسیون حدود ۱۰۰ روز است که هیچ اظهار نظری در این باره نکرد.

۱۲ آذرماه امسال، سید جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از دستور محمدرضا عارف، رئیس این کمیسیون برای بررسی مجدد گزارش تدوین شده درباره تخلف تحصیلی حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور در این کمیسیون خبر داده بود.

با این‌حال، عارف از اظهارنظر رسمی در این‌باره خودداری می‌کرد تا اینکه به تازگی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پی اصرار خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سکوت خود را درباره پرونده تخلف تحصیلی برادر رئیس جمهور شکست و در اظهارنظری کوتاه گفت: “آخر مگر این موضوع، موضوع اصلی کشور است که الان مطرح می‌کنید؟”.

منبع : خبرگزاری تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ