علت بازداشت سرمایه گذار روزنامه اصلاح طلب چیست؟

0

اسفند ماه ۱۳۹۶ بود که خبر بازداشت «دومان سهند» سرمایه‌گذار دو روزنامه‌ی «وقایع اتفاقیه» و «آسمان آبی» انتشار در توییتر یکی از این روزنامه‌ها منتشر شد؛ اما چه اطلاعات بیشتری درباره‌ی این سرمایه گذار شنیده‌اید؟

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۴ نفر از متهمان شرکت دومان توکان به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به اخلالگران و مفسدین اقتصادی به صورت علنی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی گفت: اولین جلسه محاکمه متهمان شرکت دومان توکان در شعبه چهار دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اخلالگران اقتصادی با حضور مستشاران، وکلای مدافع، شکات و نماینده دادستان به صورت علنی آغاز می‌شود.

وی گفت: این پرونده دارای ۶۰ جلد بوده و ۱۸۶ شاکی و ۵ متهم دارد که متهم ردیف پنجم آن خانم ندا مختار زاده فرزند رئوف مشاور ارشد در جذب سرمایه بوده و بالغ بر ۲ میلیارد تومان پورسانت دریافت کرده، به خارج از کشور گریخته است.

***

انصاف نیوز در اسفند ۱۳۹۶ نوشت بود: با جستجو نام او با شرکت سرمایه‌گذاری دومان رو به رو می‌شوید که به گفته‌ی خودشان «نام یک شرکت نیست، بلکه نام برندی است که چندین شرکت ثبت شده که با فعالیت در حیطه‌ی کسب‌وکار و کارخانه‌های تولیدی، در زمینه‌های گوناگون، تحت عنوان این مجموعه و این نام مشغول به فعالیت هستند».

این شرکت که در خیابان ملاصدرا واقع شده است از پنج بخش؛ شرکت سرمایه {جذب سرمایه از مشتریان و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سودآور}، شرکت عدالت پیشرو {نظارت و پیگیری امور قانونی زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری}، شرکت فن‌آوری پیشرو {برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مختلف}، شرکت اریکه فارس ایرانیان {فعالیت در زمینه گردشگری؛ «رزرو هتل، بلیت هواپیما، تورهای گردشگری و فعالیت‌های مشابه»} و شرکت تمدن برتر مطبوعاتی تشکیل شده است؛ بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم، از زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری دومان نفع مالی می‌برند.

در حال حاضر علاوه بر روزنامه‌ی آسمان آبی و وقایع اتفاقیه؛ ماهنامه‌ی آینده روشن و ماهنامه‌ی اکسیر نوین، از زیرمجموعه‌های بخش تمدن برتر مطبوعاتی این شرکت محسوب می‌شوند؛ این شرکت علت سرمایه گذاری خود در فضای مطبوعات و نشریات را «ارتقای سطح فرهنگ و دانش عمومی جامعه» عنوان کرده است.

سفره‌خانه‌ی سنتی شمس‌العماره، کافه رستوران دنیز، فست‌فود آرکا، هتل ستاره کیش، هتل بلور تهران، رستوران ایتالیایی- فرانسوی کاوانی از دیگر زیر مجموعه‌های این شرکت هستند؛ این شرکت قصد دارد در زمینه‌های دیگری چون صنعت خودرو و فرش و صنایع دستی و شکلات نیز وارد عمل شود.

در اطلاعیه‌ی روزنامه‌ی آسمان آبی در این باره نیز آمده بود:

«همراهان گرامی روزنامه‌های «آسمان آبی» متاسفانه به‌دلایل ناخواسته، انتشار نسخه‌ی کاغذی «آسمان آبی» با مشکلاتی روبه‌رو شده است؛ از این رو، انتشار این روزنامه تا رفع این مشکلات به‌صورت آنلاین خواهد بود.

سبب این امر بازداشت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار این روزنامه، جناب آقای «دومان سهند»، است که متاسفانه به‌دلایلی که تاکنون برای ما نامشخص مانده بازداشت شده‌اند. این موضوع مشکلات موقت مالی (دسترسی‌نداشتن به حساب‌های بانکی)، برای روزنامه‌ی «آسمان آبی» به وجود آورده است. به‌رغم این مشکلات، تحریریه و همکاران دیگر بخش‌های این روزنامه، با توجه به تعهد حرفه‌ای‌شان به مخاطبان، با امیدواری به خردمندی نهادهای ذی‌ربط پرونده، به ادامه‌ی کار به‌صورت آنلاین تصمیم گرفته‌اند.

روزنامه وقایع اتفاقیه (۱۳۹۴) به مدیر مسئولی سید محمد صادق خرازی و صاحب امتیازی مصطفی خان زادی در تاریخ ۱۳۹۴/۰۹/۰۳ منتشر شد.

این روزنامه به سردبیری شهاب الدین طباطبایی، به چاپ می‌رسید. اما پس از مدتی تیم این روزنامه تغییر کرد و علی دهقان سردبیر این روزنامه شد. اما در شهریور ماه ۱۳۹۶ تحریریه این روزنامه به صورت کامل تغییر کرد و این بار با تحریریه جدید، با مدیریتسرگه بارسقیان و حمید متقی در ۴ دی روی دکه‌ها آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ