وام قرض الحسنه ضروری ۳۱۲ میلیون تومانی برای عضو هیئت مدیره بانک رفاه +سند

0

اوایل دی ماه ۹۵ و با هدف جبران تلاش برای خدشه دار شدن اعتماد مردم به نظام در جریان حقوق‌ های نجومی و برخورد با این حقوق‌ های «نامشروع» و «غیرمنصفانه» در کشور، ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس رسید و دولت مکلف شد ظرف یک سال پس از ابلاغ این قانون یعنی تا پایان سال ۹۶، نسبت به راه‌ اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند.

در عین حال، حساسیت های موجود درباره برخی مجموعه های نزدیک به دولت بخصوص بیمه ها و بانک ها و میزان پرداختی آنها به مدیرانشان نیز مورد توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار داشت و پس از ان نیز مقوله قابل تاملی به نام وام های نجومی و صدها میلیونی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

اگرچه در بسیاری از موارد اعلام شده، اقدام غیرقانونی صورت نگرفته، اما این موضوع با دغدغه ها و مشکلات عامه مردم که برای گرفتن یک وام ۵ میلیون تومانی با گرفتاری و بوروکراسی فراوان مواجه هستند، تفاوت محسوسی داشت و عملا از عدالت اجتماعی و اقتصادی دور بود.

طی هفته های گذشته، گزارشات مالی مربوط به بانک رفاه کارگران در سال ۹۶، میزان پرداختی به مدیران ارشد آنرا تشریح کرد که طبق آن، اعضای موظف هیئت مدیره و مدیرعامل (جمعا به تعداد ۳ نفر)، در سال گذشته به میزان ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال حقوق و مزایای ناخالص دریافت کرده اند.

بانک رفاه در پاسخ به این اسناد اعلام کرد که تمامی پرداختی ها وفق مصوبات دولت بوده و مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفته است لذا شبهه و خدشه ای به قانونی بودن آن وارد نیست.

وام های نجومی وام میلیاردی بدون سند وام قرض الحسنه فوری وام بدون سود وام بدون سپرده 98 نحوه دریافت وام سریع مدیران بانک ها دست های پشت پرده حقوق هیات مدیره ثروت اصلاح طلبان پشت پرده چه خبر پشت پرده اقتصاد افشای پشت پرده افشاگری اعضای هیات مدیره بانک رفاه اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار وام اخبار سازمان تامین اجتماعی اخبار بانکی اخبار بانک رفاه

این سند مربوط به صورت های مالی سال ۹۵ است و در سال ۹۶، مانده تسهیلات کاهش یافته و نام محقق نیا از لیست خارج شده است.

اما صبحانه در ادامه بررسی های خود از این صورت های مالی سال ۹۶، سراغ تسهیلات پرداختی به مدیران ارشد این بانک رفته که در این بخش، نام ۲ عضو هیئت مدیره بانک رفاه یعنی فرشید فرخ نژاد و حسین رحمتی به چشم می خورد که در سالهای قبل، اقدام به دریافت چند نوع تسهیلات از این بانک کرده اند.

طبق این اسناد، فرشید فرخ نژاد طی سالهای قبل منتهی به پایان ۹۶، ۵ نوع تسهیلات شامل مشارکت، جعاله تعمیرات، قرض الحسنه، جعاله مسکن و فروش اقساطی دریافت کرده که مبلغ مربوط به قرض الحسنه ضروری، ۳۱۲ میلیون تومان بوده است.

مدت زمان بازپرداخت وام ۳۰۰ میلیونی مذکور، ۱۸۰ ماه یعنی ۱۵ سال و سود ان نیز ۳ درصد اعلام شده سایر وام ها نیز کارمزدهایی چون ۱ درصد، ۱۲ درصد و در یک مورد۲۱ درصد است .

حسین رحمتی دیگر عضو هیئت مدیره بانک رفاه کارگران نیز بر اساس صورت های مالی این بانک، ۷ تسهیلات دریافت کرده که بیشترین آن، ۱۵۴ میلیون تومان و نوع آن قرض الحسنه ضروری است. سود این وام قرض الحسنه نیز ۳ درصد است.

در صورت های مالی سال ۹۵ نیز بیان شده محمد جواد محقق نیا که در دوره ای عضو هیئت مدیره این بانک بوده، جمعا ۶ نوع وام دریافت کرده که ۳۱۲ میلیون تومان آن وام قرض الحسنه ضروری است اما نرخ سود آن بیان نشده.

با توجه به نام با مسمای بانک رفاه کارگران، بهتر است مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی با بررسی دقیق تر این موارد و امثالهم، به این سوال پاسخ دهند که آیا پرداخت چنین وام هایی با وجود قرار گرفتن در چارچوب مقررات و قوانین، با رسالت ها و سیاست های اصلی تاسیس و اداره بانک همخوانی دارد یا خیر.

منبع : صبحانه آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ