آمار فروش شرکت خودروسازی پورشه در سال ۲۰۱۸

0

سال ۲۰۱۸ پرفروش‌ترین سال در تاریخ شرکت پورشه بود. محصولات کلاس شاسی‌بلند و بازار چین، بیشترین سودآوری را برای پورشه داشتند.

سال گذشته میلادی، پورشه بیشترین فروش تاریخ خود را تجربه کرد؛ این برند واقع در اشتوتگارت، ۲۵۶ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودرو در سطح جهان عرضه کرده است. رشد فروش ۴ درصدی پورشه در مقایسه با سال ۲۰۱۷، با وجود کاهش فروش محصولات در سه‌ماهه آخر سال به‌دلیل قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت WLTP اروپا ممکن شده است. قوانین جدید، بر تولید تمام خودروهای اروپایی تأثیر گذاشت و پورشه نیز مجبور شد، عرضه‌ی مدل‌های دیزل را کاملاً متوقف کند.

همان‌طور که بسیاری از کارشناس‌های دنیای خودرو انتظار داشتند، سهم بالایی از فروش محصولات پورشه متوجه مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور است.

نام انواع ماشین های دنیا محبوب ترین خودروهای جهان کمپانی خودروسازی لوکس کراس اوورهای موجود در ایران قیمت پورشه ماکان فروش خودروهای لوکس شرکت پورشه خودروهای لوکس خودروساز آلمانی پورشه کاین شاسی پورشه شاسی بلند پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین شاسی بلند پرفروش ترین خودرو بهشت پورشه بهترین شاسی بلند بهترین خودروهای لوکس دنیا بزرگترین خودروسازان جهان اسم ماشین های مدل بالا اخبار صنعت خودروسازی اتومبیل های لوکس آمار فروش خودروهای پورشه آمار فروش خودرو در جهان آمار فروش خودرو

پرفروش‌ترین خودروی پورشه در سال ۲۰۱۸ با ۸۶ هزار و ۳۱ دستگاه، کراس‌اور ماکان (Macan) بوده است؛ در مقام بعدی با ۷۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه، پورشه کاین (Cayenne) قرار دارد. از طرفی، بیشترین رشد فروش مربوط‌ به سدان پانامرا (Panamera) با ۳۸ درصد است؛ این مدل همچنان رشد تقاضا دارد و در سال گذشته میلادی، ۳۸ هزار و ۴۴۳ دستگاه فروخته است.

رشد فروش دیگر مدل‌های پورشه در مقایسه با سال ۲۰۱۷ شامل نسل سوم کاین و ۹۱۱، به‌ترتیب ۱۲ و ۱۰ درصد بوده است. جالب این است که سال ۲۰۱۸ عرضه‌ی نسل جدید ۹۱۱ تأیید شده بود، اما با این‌وجود، ۳۵ هزار و ۵۷۳ دستگاه از این مدل اصیل به‌فروش رفته است. با اینکه مانند سال ۲۰۱۷، کراس‌اور ماکان پرفروش‌ترین محصول پورشه بوده است، اما به‌دلیل عرضه‌ی مدل جدید و فیس‌لیفت آن در اواخر سال ۲۰۱۸، فروش آن ۱۱ درصد کاهش (در مقایسه با سال ۲۰۱۷) نشان می‌دهد. آخرین مدل‌ در سبد محصولات این برند لوکس و اسپرت، ۷۱۸  در دو نسخه کیمن (کوپه) و باکستر (کروک)، با یک درصد کاهش فروش در مقایسه با سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۸ به فروش ۲۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه رسیده است.

با ۸۰ هزار و ۱۰۸ دستگاه خودرو، بازار چین بزرگ‌ترین مشتری پورشه در سال ۲۰۱۸ شمرده می‌شود که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. دومین بازار مهم برای پورشه، ایالات متحده با خرید ۵۷ هزار و ۲۰۲ دستگاه و ۳ درصد افزایش فروش بوده است. آلمانی‌ها با خرید ۲۸ هزار و ۳۱۷ دستگاه پورشه، سومین متقاضی مهم محصولات این شرکت بوده‌اند. درمجموع، بیشترین کاهش فروش پورشه با ۴ درصد در اروپا بوده است؛ همان‌طور که ذکر شد، این مورد به‌دلیل توقف تولید کامل مدل‌های دیزل و اخلال در روند تولید مدل‌های بنزینی برای چندهفته به‌منظور سازگاری با قوانین جدید WLTP بوده است.

خلاصه‌ی فروش محصولات پورشه در نقاط مختلف جهان در سال ۲۰۱۸ به‌شرح زیر است.

  • فروش جهانی: ۲۵۶ هزار و ۲۵۵ دستگاه؛ افزایش ۴ درصدی
  • فروش در اروپا: ۷۷ هزار و ۲۱۶ دستگاه؛ کاهش ۴ درصدی
  • فروش در آلمان: ۲۷ هزار و ۵۴۱ دستگاه؛ کاهش ۳ درصدی
  • فروش در آمریکا: ۵۷ هزار و ۲۰۲ دستگاه؛ افزایش ۳ درصدی
  • فروش در آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و خاورمیانه: ۱۰۸ هزار و ۵۷۸ دستگاه؛ افزایش ۱۰ درصدی
  • فروش در چین: ۸۰ هزار و ۱۰۸ دستگاه؛ افزایش ۱۲ درصدی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ