آمار فروش مرسدس بنز و بی ام و در سال ۲۰۱۸

0

باتوجه به آمار منتشرشده فروش سال ۲۰۱۸، مرسدس‌ بنز باز هم از بی‌ام‌و جلوتر قرار می‌گیرد.

مقامات بی‌ام‌و در اولین روزهای کاری سال ۲۰۱۹، فروش جهانی این گروه خودروسازی پرطرفدار را اعلام کردند. گروه خودروسازی بی‌ام‌و شامل برندهای زیر مجموعه‌ی مینی و رولز رویس، سال ۲۰۱۸ در سطح جهان، ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار دستگاه فروش داشته است. فروش گروه بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۷ معادل ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه بود؛ فروش محصولات بی‌ام‌و بدون درنظر گرفتن مینی و رولز رویس مشخص نیست.

اگر فروش کلی گروه بی‌ام‌و را در برابر مرسدس‌ بنز درنظر بگیریم، خودروساز باواریا مانند سال ۲۰۱۷، بالاتر از مرسدس بنز به عنوان زیرمجموعه‌ی گروه دایملر قرار می‌گیرد. اما در مقایسه‌ی مستقیم خودروهای بی‌ام‌و و مرسدس بنز، اشتوتگارتی‌ها برای سومین سال متوالی، بهترین عملکرد را داشته‌اند. در حقیقت با نگاه به آمار فروش جهانی مرسدس بنز، این شرکت پرفروش‌ترین برند خودروهای لوکس دنیا در سال ۲۰۱۸ است. مرسدس بنز در سال گذشته میلادی، ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۸۵ دستگاه خودرو در سطح جهانی فروخته است. البته در مقایسه با سال ۲۰۱۷، افزایش فروش مرسدس حدود ۰.۹ درصد خواهد بود که در طول ۱۰ سال گذشته، کمترین میزان افزایش است. نکته‌ی مهم دیگر، فروش بالای محصولات مرسدس بنز در چین است؛ چینی‌ها ۶۵۲ هزار و ۹۹۶ دستگاه مدل مرسدس بنز خریداری کرده‌اند تا افزایش ۱۱.۱ درصد فروش در این کشور مشاهده شود.

در واقع چین، بزرگ‌ترین بازار مرسدس بنز نه‌تنها در منطقه آسیا – اقیانوسیه، بلکه در جهان است. البته در مجموع با فروش ۹۴۳ هزار و ۴۷۳ دستگاه، مرسدس بنز در ژاپن، هندوستان، تایلند، مالزی، ویتنام و کره‌جنوبی افزایش فروش (۷.۸ درصد) تجربه کرده است. مشتری‌های مرسدس بنز در دو بازار بزرگ دیگر، اروپا و آمریکا، کاهش پیدا کرده‌اند. اروپایی‌ها در سال گذشته، ۹۳۳ هزار و ۶۹۷ دستگاه از محصولات مرسدس را خریداری کرده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، حدود ۲.۳ درصد کاهش یافته است. ب

راساس آمار، فروش مدل‌های شاسی‌بلند، S کلاس و A کلاس جدید در اروپا بیشتر شده است. اما در ایالات متحده با کاهش ۶.۳ درصد فروش، مرسدس بنز ۳۱۵ هزار و ۹۵۹ دستگاه خودرو تحویل مشتری‌ها داده است. با این وجود، مرسدس بنز برای سومین سال متوالی همچنان پرفروش‌ترین برند خودروهای لوکس آمریکا محسوب می‌شود. با درنظر گرفتن خریداران کانادایی، در مجموع ۳۷۸ هزار و ۱۳ دستگاه خودروی مرسدس بنز در کشورهای عضو پیمان نفتا (NAFTA، آمریکای شمالی، کانادا و مکزیک) در سال ۲۰۱۸ به‌ فروش رفته است.

در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، با تنظیم قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت WLTP اروپا، فروش محصولات دایملر کاهش نشان داد؛ کاهش فروش در مناطق دیگر، متوجه جنگ تجاری آمریکا و چین است.

پرفروش‌ترین محصول مرسدس بنز با تحویل ۳۹۷ هزار دستگاه در جهان، C کلاس است. بخش زیادی از آمار فروش کلی این شرکت هم متوجه تقاضای ۸۲۰ هزار و ۷۲۱ دستگاه (رشد ۱.۹ درصد در مقایسه با سلا ۲۰۱۷) انواع شاسی‌بلند و کراس‌اور و در صدر قرار گرفتن مدل‌های GLC و GLA شمرده می‌شود. مدل‌های کامپکت مرسدس بنز شامل A کلاس، B کلاس، CLA استاندارد، CLA شوتینگ بریک و GLA در کشورهای مختلف ۶۰۹ هزار مشتری داشته‌اند.

عنوان بیشترین رشد فروش در محصولات مرسدس با ۱۲.۲ درصد (فروش ۷۷ هزار و ۹۲۷ دستگاه)، در اختیار پرچم‌دار این شرکت، سدان لوکس و گران‎قیمت S کلاس قرار می‌گیرد. در مقابل محصولات AMG با کاهش فروش ۱۰.۴ درصد، ۱۱۸ هزار خریدار داشته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ