آیا خبر معاملات یک روز در هفته برای نمادهای بازار پایه صحت دارد؟

0

شاپور محمدی که در حاشیه برگزاری مسابقات الگوریتمی سخن می گفت درباره شایعه اعمال محدودیت برای نمادهای حاضر در بازار پایه ب و ج توضیح داد : ما در حال بررسی ساز و کار جدیدی برای این بازار هستیم و مذاکره و بررسی در این زمینه تا حدودی پیش رفته و امیدواریم که به زودی به نتایج قابل قبولی برسیم.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این که آیا این شایعه که قرار است هفته ای یک بار در بازار پایه معامله انجام شود؟درست است ، گفت: خیر! اصلا مشخص نیست ؛ این موضوع شامل جزئیاتی است که به موقع اطلاع رسانی می شود.در نهایت هر تغییری در این بازار انجام شود به نفع سهامداران خواهد بود.

چه شد پس تجمیع نمادها؟

این مقام عالی رتبه نظارتی در خصوص سرنوشت تجمیع نماد بورس ها به دلیل تفاوت نرخ بسیار زیاد نمادهای مختلف این شرکت ها نیز به بورس۲۴ گفت: در حال حاضر طبق آخرین مذاکرات، نماد بورس ها با روال قبل بازگشایی شد تا اگر روزی قیمت نماد ها به هم نزدیک شد، در مورد تجمیع آن ها تصمیم گیری گردد.

او با اشاره به توقف چند ماهه این نماد ها و قفل شدن نقدینگی سهامداران در این شرکت ها به بهانه ادغام هم گفت: به هر حال در همه جای دنیا، نماد ها متوقف می شوند، اما برای حفظ منافع سهامداران باید تصمیماتی اتخاذ شود.این نکته حائز اهمیت است که با وجود توقف نماد ها ، سود نقدی این نماد ها در جریان است و با توقف و بازگشایی، خللی در سود و زیان این نمادها ایجاد نشده است!

چرابازاریابی را محدود کردیم؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص موضوع مربوط به قوانین محدود کننده صندوق ها و ممنوع شدن بازاریابی اینترنتی برای این نهادهای مالی هم به بورس۲۴ گفت: موضوع اصلی از نظر ما بازاریابی نیست بلکه مساله اصلی ایجاد بازار است ، به نظر ما عملیات ابطال و صدور باید توسط خود صندوق‌ها انجام شود و یا معاملات صندوق ها در یکی از بورس ها انجام شود.

وی گفت: بعضاً اقدامات خیلی خوبی درحوزه بازاریابی اینترنتی اتفاق افتاده است،اما صدور و ابطال مرکزیتی پیدا می کند که بازاریابی را به سمت بازار شدن، سوق می دهد. از نظر ما بازاریابی نباید با ایجاد بازار جابجا شود، به همین دلیل در حال بررسی هستیم تا راهکاری برای اصلاح پیدا کنیم ، به طوری که با انجام بازاریابی الکترونیکی، مواردی که از نظر سازمان بورس اهمیت دارد ، رعایت شود.

گفتنی است ، شرایط استفاده از پایگاه اینترنتی یا سایر فناوری های مالی صندوق های سرمایه گذاری به منظور اخذ درخواست های صدور و ابطال الکترونیکی واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها بر اساس آخرین تصمیمات هیات مدیره این سازمان در ۵ دی ماه رسما اعلام شده است.

این مصوبه که برای ۱۷۶ صندوق سرمایه گذاری قابل اجرا است، محدودیت هایی را برای بازاریابی اینترنتی و فعالیت آن ها ایجاد کرده است. این در حالی مطرح می شود که مدیران بالادستی سازمان معتقدند، صدور و ابطال در صندوق ها مرکزیتی پیدا می کند که بازاریابی را به سمت بازار شدن، سوق می دهد و بازار یابی نباید به سمت بازار شدن پیش برود.اما مدیران بورس به این سوال اساسی پاسخ نداده اند که دلیل محدود کردن جریان ورود نقدینگی به «فیکس اینکام» ها به عنوان درگاه ورودی مردم به بازار سرمایه چیست!؟

 

منبع:بورس۲۴

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ