بررسی عملکرد و میزان درآمد شرکت صنعت روی زنگان

0

بررسی روند فروش و بهای تمام شده محصولات شرکت روی زنگان نشان می‌دهد عملکرد شرکت مثبت ارزیابی می‌شود، اگرچه رشد فروش شرکت نسبت به سال‌های قبل از ۹۶ قابل مقایسه نمی‌باشد، اما با توجه به کاهش در تعداد فروش و افزایش در نرخ فروش محصولات، مبلغ فروش شرکت مثبت ارزیابی می‌شود. سبد فروش شرکت را محصولاتی چون فروش روی پودری، آهک هیدراته، حقل العملکاری و هوی مدیا شکل می‌دهند. که فروش پودروی روی حجم بیشتری در مبلغ فروش شرکت دارد. اما دیگر محصولات شرکت با توجه به برنامه‌ها و سیاست‎های شرکت می‌توانند به رشد درآمدی شرکت منجر شوند.

افزایش تولید آهک هیدراته از ۱۱۰ تن در روز به ۱۴۰ تن در روز که جهت فروش برای کارخانجان استان تولید می‌شود. صنعت روی زنگان در بازار داخلی فعال می‌باشد و به دلایل شرایط تحریمی اثر مستقیمی از این موضوع نمی‌گیرد حتی در بعضی موارد می‌تواند اثر مثبتی از شرایط بازار بپذیرد. در شرایط تحریمی شرکت‌های تولید کننده شمش روی با توجه به نوسانات LME و نرخ ارز که به احتمال قوی موجب روی آوردن تولیدکنندگان شمش روی به معادن داخلی خواهد شد، سبب افزایش تولید خط هوی مدیای شرکت در بخش حق العملکاری خواهد شد که ضمن تکمیل ظرفیت خط تولید هوی مدیا، موجب افزایش درآمد شرکت بخش حق العمل کاری نیز خواهد شد. بنابراین در بازه زمانی کوتاه می‌تواند شاهد یک ثبات در بحث فروش شرکت باشیم و در بلند مدت با توجه به ماهیت و بازار فعالیت شرکت می‌تواند ظرفیت‌های شاهد رشد و افزایش درآمد شرکت باشیم.

عملکرد شرکتها شرکت های کوچک و متوسط سود سهام شرکت صنعت روی زنگان تحلیل صنعت روی زنگان بورس نیوز بهترین سایت تحلیل بورس بهترین تحلیل سهام بهترین تحلیل بنیادی اخبار مهم بورس اخبار شرکت صنعت روی زنگان اخبار سرب و روی

بررسی صورت سود وزیان

بررسی درآمد عملیاتی شرکت طی دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ نشان می‌دهد شرکت توانسته ۲۰هزار میلیون تومان درآمد عملیاتی بسازد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است. دلیل اصلی این رشد افزایش نرخ فروش روی پودری می‌باشد اگرچه در بحث میزان فروش شرکت، با کاهش میران فروش روبرو بوده است، اما با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات و افزایش نرخ دلار توانسته است در بخش افزایش مبلغ فروش رشد داشته باشد. همچنین همسو با افزایش درآمد عملیاتی شرکت، به دلیل افزایش نرخ ارز، شاهد افزایش بهاش تمام شده محصولات تولیدی شرکت بوده‌ایم چرا که افزایش نرخ ارز موجب بالا رفتن سطح عمومی قیمت‌ها شده و این امر شرایط را برای افزایش بهای تمام شده محصولات افزایش فراهم کرده است. بنابراین نتیجه افزایش در درآمد عملیاتی و بهای تمام شده شرکت، افزایش سودآوری شرکت بوده است. به طوری که سود خالص شرکت در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴ برابری داشته است که در واقع به طور کلی به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات در بازار داخل و افزایش نرخ فروش روی پودری می‌باشد چرا که نرخ فروش این محصول به نرخ LME می‌باشد.

عملکرد شرکتها شرکت های کوچک و متوسط سود سهام شرکت صنعت روی زنگان تحلیل صنعت روی زنگان بورس نیوز بهترین سایت تحلیل بورس بهترین تحلیل سهام بهترین تحلیل بنیادی اخبار مهم بورس اخبار شرکت صنعت روی زنگان اخبار سرب و روی

برآورد عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت شرکت

با توجه به افزایش قیمت دلار و ثابت بودن در کانال افزایش یافته، و ثبات در بخش فروش محصول برای دوره کوتاه مدت، فروش برآوردی شرکت که نزدیک به ۴ میلیارد تومان می‌باشد، به نظر قابلیت عملیاتی دارد و در دوره زمانی کوتاه ذکر شده شاهد افزایش چشمگیری در بهای تمام شده محصولات نخواهیم بود و در صورت افزایش افزایش بهای تولید شده و افزایش نرخ مواد اولیه محصولات(که نرخ مواد اولیه (ماده معدنی روی) متأثر از نرخ جهانی LME و نرخ ارز بوده که مرجع تعیین نرخ ماده معدنی روی می‌باشد) نرخ فروش محصولات تعدیل می‌شود. بنابراین با چنین شرایطی در فروش و درآمد شرکت شاهد یک ثبات نسبی می‌باشیم. اما در بازاره رمانی بلند مدت به دلیل نوسانات نرخ مواد اولیه و نرخ فروش محصولات چه در بازار داخل و چه در نرخ‌های LME شاهد تغییرات در فروش شرکت می‌باشیم اما آنچه که تعیین کننده در بحث فروش و درآمد شرکت می‌باشد، توانایی شرکت در بحث تعداد فروش و افزایش پروژه‌ها جهت کسب درآمد می‌باشد که همانطور در بحث فروش ذکر کرده‌ایم به دلیل برنامه‌ها و استراتژی‌های فروش ذکر و شرایط مصون شرکت از تحریم به دلیل ماهیت و بازار فعالیت شرکت، می‌توان شاهد رشد درامدی و سودآوری شرکت باشیم.

منبع : با اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ