بدن انسان به چه روغن هایی برای رشد بافت ها نیاز دارد؟

0

کالبد بدن انسان همانند سایر جانداران از اجزای داخلی و اجزای بیرونی تشکیل شده است و انسان نیاز به مراقبت از آنها دارد تا بتواند زندگی سالم تری داشته باشد. بافت بیرونی بدن انسان که به پوست بدن معروف است معمولا در مجاورت با آب و هوا و آلایندگی های محیطی قرار میگیرد که موجب ایجاد بیماری های پوستی و به دنبال آن بیماری های غدد داخلی در بدن میگردد. استفاده از روغن های مخصوص پوست و ماساژ دادن پوست بدن با این روغن ها کمک میکند بدن انسان کمی در برابر آلودگی ها مقاوم تر باشد.

روغن های مختلفی با کاربردهای گوناگونی برای بدن انسان از دیر باز تولید شده است، روغن هایی مانند روغن خراطین گرچه برای استفاده بیرونی و بر روی پوست است اما تاثیرگذاری آن بر روی لایه های درونی و غضروف ها هم مشاهده شده است. از خراطین برای حجم دهی به بافت های بدن که کوچک مانده اند استفاده میکنند و علاوه بر آن برای درمان اکثر بیماری ها و یا ساخت داروها بسیار کاربرد دارد. روغن خراطین از نوعی کرم خاکی تهیه میشود که در خاک های مرطوب رشد و نمو میکنند، از این کرم علاوه بر خراط برای کاربردهای متفاوت کشاورزی یا سایر محصولات آرایشی هم استفاده میگردد.

یکی دیگر روغن هایی که بدن انسان به آن نیاز دارد روغن های نرم کننده پوست است. این روغن ها میتوانند خشکی پوست را از بین ببرند و همچنین روزنه های پوستی را باز کرده تا سلولها راحتتر به اکسیژن دست یابند.

معمولا روغن های نرم کننده پوست حاوی عصاره های مختلفی هستند که از آن قبیل میتوان به زیتون، بادام، شترمرغ، جینسینگ و اشاره کرد. هرکدام از این روغن ها ویژگی های منحصر به فردی بر روی پوست دارند. اینگونه روغن ها گیاهی استند و با نفوذ به منافذ پوستی کار جوان سازی پوست و یا بازسازی قسمت های آسیب دیده را انجام می دهند.

معرفی برخی روغن ها:

  • روغن گیاهی برگ چای: این روغن از عصاره برگ چای تهیه میشود و دارای رنگی زرد روشن بوده از خواص آن میتوان به ضدعفونی و ضد باکتری بودن اشاره کرد. یکی دیگر از کاربردهای روغن برگ چای از بین بردن جوشها و جای جوش صورت است.
  • روغن گیاه شمعدانی: این روغن از گل های شمعدانی تهیه شده و کار جوان سازی پوست و همچنین رفع چروک های پوستی را انجام می دهد. یکی از مزیت های مهم این روغن این است که هرنوع پوست حساس چرب و یا غیر چرب هم میتوانند از آن استفاده کنند. با استفاده از روغن شمعدانی درخشندگی پوست و گردش خون در پوست را خواهید داشت.
  • روغن چوب صندل: این روغن ضد قارچ بوده و برای عفونت های پوستی یا آکنه استفاده میشود، همچنین استرس و افسردگی را رفع کرده برای برونشیت مناسب است. از این روغن به صورت استعمال خارجی مانند خراطین استفاده میشود.
  • روغن مرطوب سنبل هندی: این روغن با رایحه ای دل نشین یک مرطوب کننده عالی بوده و از کاربردهای آن میتوان پاک کننده سموم و زائدات پوستی اشاره کرد در نتیجه پوست را سف کرده و پیری زودرس را کاهش میدهد.
  • روغن کرم خراط، این روغن که به روغن خراطین هم معروف است از موجودی زنده به اسم کرم قرمز تهیه و تولید میشود، برای تهیه آن ابتدا کرم را به پودر تبدیل کرده و سپس با افزودن روغن های دیگر مانند زیتون آن را به روغن خراطین تبدیل میکنند. از این محصول برای حجم دهندگی به قسمت های مختلف در آقایان و خانم ها استفاده میشود. با اینکه این روغن از یک حیوان یا حشره تولید میگردد ولی به خاطر ترکیب آن با روغن های گیاهی به روغن گیاهی مشهور شده است.

قیمت روغن خراطین روغن خوراکی روغن خراطین افزایش قد

روغن هایی که به آنها اشاره شد، تنها برخی از روغن های مفید برای بدن انسان هستند. جالب است بدانید در سالهای اخیر استفاده مردم در سرتاسر جهان از این روغن ها افزایش داشته است به نحویکه یکی از بخش های مهم صنایع آرایشی بهداشتی به تولید این روغن ها در کشورهای مختلف می پردازند.

یکی از روغن هایی که معرفی شد روغن خراط بود، از این روغن علاوه بر خانم ها و آقایان ورزشکاران و بدن سازان به وفور برای حجم دادن به عضله های قسمت های بدن خود مانند بازو ها و… استفاده میکنند و میتوانید بهترین برندهای آن را از تهران تخفیف تهیه کنید.

از خصوصیات این روغن این بوده که با مالش در هر قسمتی از بدن که مد نظر شما است( قسمت های عضلانی) باعث افزایش خون رسانی به سلولهای آن قسمت شده و پس از مدتی حجم یا قطر آن را چندبرابر خواهد کرد.

کرم های قرمز که بیس اصلی روغن خراطین است دارای خواص منحصر به فردی در درمان اکثر بیماری ها هستند، البته این کرم ها با زالو تفاوت دارند و حتی روغن زالو از خود زالو به صورت جداگانه تهیه میشود که خواص آن مشابه روغن خراطین بوده ولی به اندازه آن مشهور نیست.

قیمت روغن خراطین روغن خوراکی روغن خراطین افزایش قد

روغن های خوراکی:

روغن های خوراکی متفاوت از روغن های درمانی پوستی و یا غضروفی هستند، این روغن ها که به شکل مایع و جامد در اکثر فروشگاها وجود دارند برای پخت و پز استفاده میشوند. جالب است بدانید روغن های پالم که به عنوان روغن گیاهی فروخته میشود بر روی فیزیولوژی بدن انسان مانند تغیراتی در افراد در سن بلوغ دارد. مثلا جلوی افزایش قد آنها را گرفته و قد آنها به اندازه طبیعی رشد نخواهد کرد. افرادیکه از کوتاهی قد خود رنج می برند میتوانند از روش های مختلفی برای افزایش قد خود بهره ببرند که ما ساده ترین و کم هزینه ترین آن را با عنوان ژل افزایش قد به آنها پیشنهاد میدهیم. این ژل ها درون کفش قرار میگیرند و قد افراد را تا چند سانتیمتر بلندتر نشان میدهند.

با مصرف روغن های مناسب تهیه شده از دانه های گیاهی بدن و اندام ها به طور طبیعی رشد میکنند و در بزرگسالی نیازی به مواردی مانند خراطین نخواهید داشت.

برخی روغن های خوراکی از مواد گیاهی مانند ذرت، آفتابگردان، زیتون و… تهیه میشود و برخی دیگر از چربی های حیوانات تولید شده اند.

نام روغن پالم را شنیده اید، این روغن از درخت نخل تهیه میشود و با اینکه گیاهی است اما با بدن سازگار نبوده و سبب سکته و گرفتگی های عروق خواهد شد. جالب است بدانید از این روغن حتی در سوخت خودرو هم استفاده میشود و در برخی شکلات ها هم وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ