رئیس شورای شهر تهران: دستفروشان باید اجناس‌شان را روی دست بفروشند

1

در جریان بررسی جزئیات طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران پیشنهاد حضور یک نماینده از کمیسیون شهرسازی و معماری را در کمیته برنامه‌ریزی مشاغل سیار و بی‌کانون داد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران بعد از پیشنهاد نژادبهرام، گفت: شاید دست‌فروشان بخواهند گود ایجاد کنند.

نژادبهرام خطاب به هاشمی گفت: مسلماً آنها این کار را انجام نمی‌دهند.

بهاره آروین عضو شورای شهر تهران به عنوان موافق این پیشنهاد، گفت: حضور نماینده کمیسیون ضروری است اینکه دو نماینده دیگر از کمیته امداد و بهزیستی نیز حضور داشته باشند درست است و می‌توان از بُعدهای مختلف به آن توجه کرد.

آروین گفت: اگر بخواهیم این افراد را شناسنامه‌دار کنیم باید نهادهای مختلف حضور داشته باشند. برخی از این دست‌فروشان مافیا و برخی هم برای گذراندن زندگی‌شان دست به این کار می‌زنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد حضور کمیته امداد و بهزیستی مهم است این نهادها محور نیستند چرا که ۱۲ عضو نیز حضور دارند و اگر دو نفر از این نهادها حضور یابند کامل‌تر می‌شود.

به گفته آروین، نباید نگران افراط و تفریط باشیم. برای اینکه راه‌حل بهینه داشته باشیم بهتر است این سازمان‌ها حضور یابند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: اصلاً نمی‌دانم آیا نهادهای دیگر می‌توانند در این کمیته‌ها باشند مثلاً ما به نیروی انتظامی بگوییم بیاید آن هم بگوید نمی‌آیم.

هاشمی به خنده گفت: اعضا رأی دهید، آقای رئیس جمهور هم گفته از این به بعد فقط با رأی حرف بزنید.

هاشمی خندید و گفت: شلوغ کردن فایده ندارد.

وی ادامه داد: این را هم در نظر بگیرید دست‌فروشان نمی‌توانند جنس‌شان را روی زمین بگذارند باید روی دست بفروشند. طرف نمی‌تواند سفره پهن کند و یک کارت‌خوان هم بگذارد.

در نهایت پیشنهاد حضور نماینده کمیسیون شهرسازی در کمیته برنامه‌ریزی مشاغل سیار و بی‌کانون با ۸ رأی مخالف به تصویب نرسید.

منبع : خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. فردین می گوید

    سلام شهرداری به عنوان یک ارگان نظم دهنده شهر نباید افراد هیکلی و خشن را استخدام کند اکثر کارکنان گشتی شهرداریها افراد قد بلن و قلدر هستند و دستفروشان را میزنند و اجناسشان را غارت میکنند شهرداری نمونه یک سازمان ظلم و زورگویی به ضعفا شناخته میشود و من شخصا هر کدام را گیرم بیاد میکشمش لعنت خدا به زورگویان مستخدم شهرداری