بررسی نقش سوئدی‌ها در دیجی‌کالا و شیپور توسط دادستانی و پلیس فتا

1

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفتگوی امروز خود با رادیو تهران در رابطه با ارز بیت کوین اظهار کرد: ما در این رابطه نگرانی داریم و تلگرام هم می‌خواست به این سمت برود.

وی افزود:، چون این ارز‌ها قابل شناسایی در داخل کشور نیست، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند و هنوز پرونده‌ای در این خصوص در دادسرا تشکیل نشده است.

دادستان تهران در رابطه با اغتشاشات در زندان قرچک گفت: عده‌ای از زندانیان این زندان را تحریک کرده بودند که شامل عفو نمی‌شوند، در صورتی که تازه بخش نامه عفو صادر شده بود.

وی گفت: تا امروز ۳۱۰۰ زندانی در تهران مشمول آزادی شدند.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: تا امروز ۲۲۰۰ نفر از زندانیان استان تهران با عفو از زندان آزاد شدند و ۹۰۰ نفر نیز تخفیف مجازات گرفتند که بخشی از آن‌ها خانم‌ها بودند.

دادستان تهران گفت: در این بخشنامه در رابطه با زندانیان زن تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و در حال حاضر زندان زنان وضعیت عادی دارد.

بابک زنجانی در صورت پرداخت بدهی‌اش، عفو می‌شود

جعفری دولت آبادی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: در حکم بابک زنجانی آمده که اگر بدهی خود را پرداخت کند، مشمول عفو می‌شود. در ابتدا که پرونده بابک زنجانی تشکیل شد، برای باز پس دادن اموال دولتی بود.

وی گفت: بابک زنجانی باید بدهی خود را را پرداخت کند و ماه گذشته با دستگاه مختلف در این رابطه جلسه داشتیم و قرار شد فرصت مجدد داده شود.

دادستان تهران تصریح کرد: امروز نجات جان زنجانی در دستان خودش است تا بدهی خود را به دولت پرداخت کند و در این صورت مشمول عفو می‌شود.

جعفری دولت آبادی در رابطه با فعالیت سایت‌هایی مانند دیجی کالا و شیپور توسط سرمایه گذاران سوئدی گفت: اخباری در این خصوص شنیده ایم، اما هنوز گزارش تکمیلی به دست ما نرسیده است و منتظر هستیم که پلیس فتا در این بخش به ما گزارش دهد.

وی افزود: مخالف فعالیت کسب و کار در فضای مجازی نیستیم.

دادستان تهران گفت: آنچه که دادستانی با آن مخالفت دارد، ورود استارت آپ‌ها به فعالیت‌هایی است که می‌تواند مجرمانه تلقی شود مانند اموالی که فروخته می‌شود که این اموال مالکان واقعی ندارند.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: مدیران سایت‌ها باید توجه داشته باشند که اگر اجازه می‌دهند مالی یا آگهی به فروش برسد، باید حتماً پاسخگو باشند.

وجود ۴ هزار شاکی در پرونده فروشگاه طلای شادی

وی درباره پرونده فروشگاه طلای شادی گفت: پرونده فروشگاه طلای شادی پرونده سنگینی است.

دادستان تهران تصریح کرد: فروشگاه طلای شادی سال‌های سال کار کرده و این اواخر دچار مشکل شده و ۴ هزار شاکی دارد.

جعفری دولت آبادی گفت: این فروشگاه ابتدا در کار فروش طلا بود و به مرور که اقبال مردم را دید به کار‌های مضاربه‌ای وارد شد و سود پرداخت کرده است.

وی افزود: به مردم توصیه می‌کنیم در کار‌های سرمایه‌گذاری و اعتباری پولشان را در اختیار مراکزی قرار دهند که مجوز داشته باشند.

دادستان تهران گفت: مدیر این فروشگاه در تاریخ ۹۷/۰۶/۲۲ متواری می‌شود که دستگیر شده و در دادسرای ناحیه ۴ به اتهام دریافت وجوه کلان برایش پرونده تشکیل شده است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: در این پرونده حدود ۱۰۰ میلیارد از اموال کشف شده، اما تعداد شکات زیاد است.

وی با بیان اینکه اموالی شناسایی شده است، اما این اموال کفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد، افزود: تاکنون ۳۸۰۰ نفر در رابطه با این پرونده شکایت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تعداد شاکیان به ۴ هزار نفر هم برسد.

دادستان تهران گفت: ۲۰ ملک و مقداری وجوه نقد توقیف کردیم که ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، اما بدهی آن‌ها ۲۵۰ میلیارد تومان است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: تا زمانی که دادگاه تشکیل نشود، نمی‌توانیم پولی به مردم پرداخت کنیم؛ به همین دلیل به قاضی پرونده تأکید کردیم هر چه سریع‌تر به پرونده رسیدگی کند.

وی افزود: این پرونده هم مانند پرونده ثامن الحجج است، شاکی زیاد دارد و اموال شناسایی شده کم است.

دادستان تهران تصریح کرد: ما به دادگاه تأکید کردیم که پرونده طلای شادی تا پایان سال بررسی شود.

جعفری دولت آبادی گفت: در حال حاضر پرونده در دست کارشناسی است، زیرا این پرونده ۴ هزار شاکی دارد و اگر دادگاه بخواهد حکم دهد، باید به رد مال حکم دهد تا میزان آن مشخص شود.

گوشت به میزان نیاز به کشور وارد می‌شود

وی درباره کشف ۲۰۰ تن گوشت احتکار شده که با ارز دولتی وارد کشور شده بود، گفت: ما به تیم‌های بازرسی تأکید کردیم هر جا که گوشت احتکار شده کشف شد، در همان محل بین مردم توزیع شود، چرا که فاسد می‌شود.

دادستان تهران تصریح کرد: برخی مسائل از دست قوه قضاییه خارج است؛ به عنوان مثال گفته می‌شود که گوشت‌ها به کشور وارد شده و در گمرک است.

جعفری دولت آبادی گفت: گزارش این موضوع به دست ما رسیده که لازم است دولت حرکتی جهادی کند.

وی افزود: بیشتر گره‌ها به دست دولت باز می‌شود.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: بنده در خصوص توقف توزیع گوشت‌های یخی از وزیر جهاد کشاورزی سوال کردم که می‌گوید قصد دارند گوشت‌های وارداتی با ارز دولتی را به دست مصرف کننده واقعی برسانند.

دادستان تهران گفت: اگر اینگونه باشد، مانعی ندارد و امیدواریم که زودتر این کار انجام شود و نظارت ما بر روی توزیع است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: گوشت به میزان نیاز به کشور وارد می‌شود؛ اما توزیع مشکل دارد.

وضعیت اقتصادی باعث افزایش سرقت شده است

وی درباره راه‌اندازی دادسرای ویژه سرقت در شرق تهران گفت: به خاطر اینکه دسترسی مردم در مناطق تسریع و رسیدگی‌ها تخصصی شود، این دادسرا را تشکیل دادیم.

دادستان تهران تصریح کرد: با پلیس هم در این رابطه مذاکره کردیم که با استقبال آن‌ها رو به رو شد.

جعفری دولت آبادی گفت: برای کاهش سرقت بخشی از کار برعهده قوه قضاییه و بخشی هم بر عهده دیگر دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که سرقت قابل پیشگیری است، افزود: اگر بانک‌ها و خیابان‌ها مجهز به دوربین باشند و خودرو‌ها ایمن شوند، سرقت کم می‌شود.

دادستان تهران با بیان اینکه در همه جای دنیا هم روی بحث پیشگیری تأکید دارند، تصریح کرد: ما هم تلاش داریم در رابطه با سرقت به دنبال پیشگیری باشیم.

جعفری دولت آبادی گفت: باید قبول کنیم که وضعیت اقتصادی باعث افزایش سرقت شده است.

وی درباره مقابله و برخورد دادستانی با آگهی‌های فروش فلزیاب و افزایش سرقت از منازل گفت: دادسرا در همه مسائل ورود پیدا نمی‌کند و این موضوع بیشتر بر عهده پلیس است.

دادستان تهران با بیان اینکه مردم نباید پول نقد در منازل نگهداری کنند، تصریح کرد: اخیرا از یک منزل مسکونی در شمال تهران ۲۵ میلیارد تومان به سرقت رفته که پلیس بلافاصله سارق را دستگیر کرد.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه بانک‌ها برای چه تأسیس شده‌اند؟، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که اموال، سکه و طلای خود را به بانک‌ها بسپارند؛ زیرا شناسایی این اموال بعد از سرقت مشکل است.

دادستان تهران درباره پرونده شاندیز تصریح کرد: این پرونده در حوزه قضایی مشهد مطرح است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. رحمان محمدی اصل می گوید

    ۶ هزار نفر در سکه ثامن ۴ هزار نفر در سکه طلای شادی و ۱۳۰ هزار نفر در پدیدۀ شاندیز مالباخته شدند ولی دولت هیچ اقدامی نمی کند؟ آیا مالباختگان ایرانی نیستند یا دولت منتخب مردم نیست؟ دولتی که در ۵ سال گذشته همواره با جوّ سازی و شعار دروغین حمایت از مال مردم زمینه سازی و سپس بیت المال را غارت و به وابستگان خود رانت داده، به عنوان نمونه در سال۹۲ با پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد از بیت المال بی صاحب مسلمین صندوق های قرض الحسنه کل کشور را بطور مفت به تصرف بانک … ر… درآورد و سپس با پرداخت ۳۰ هزار میلیارد دیگر تعاونی اعتبارها را به طور مفت به تصرف موسسۀ … ک… درآورد، پس چرا پول مالباختگان سکه ثامن و طلای شادی و پدیدۀ شاندیز را از بیت المال پرداخت نمی کند تا آنها را نیز به یک مفت خور دیگر رانت دهد ؟ علی الخصوص که قوه قضائیه و مجلس در این رانت ها با تمام توان از دولت حمایت می کنند! آیا خزانۀ بیت المال بی صاحب مسلمین خالی شده و یا اطرافیان دولت سیر شدند؟ یا اموال بجا مانده از سکه ثامن و طلای شادی و پدیدۀ شاندیز به حدّی نیست که نظر رانت خواران وابسته به دولت را جلب کند؟.