بیوگرافی آرین غلامی (شطرنج باز) +عکس

0

آرین غلامی aryan gholami متولد ۱۳۷۹ قائم‌شهر جوان‌ترین استاد فیده شطرنج ایران است که در سال ۱۳۸۹ به این مقام دست یافته‌است.

دیدار آرین غلامی با سردار قاسم سلیمانی. ابتدا کسی خبر نداشت تا این که خود آرین در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام نوشت که به دیدار سردار رفته و برای دقایقی با او هم‌کلام شده است.

نابغه ایرانی حمایت از مردم فلسطین حامیان فلسطین بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی آرین غلامی اسامی ورزشکاران ایرانی aryan gholami

آرین غلامی همان شطرنج‌بازی است که علی‌رغم توانایی برای کسب جایزه چند هزار دلاری و قهرمانی در جهان، حاضر نشد با شطرنج‌باز اسرائیلی روبه‌رو شود. رفتار او حسابی در جهان سر و صدا کرد. این اتفاق در حالی افتاد که آرین چند ماه بعد دوباره خبرساز شد. این بار به دلیل دعوت نشدن به تیم ملی. او با این که در مسابقات انتخابی تیم ملی مقام چهارم را کسب کرده بود، اما به تیم ملی دعوت نشد و به جای او نفر نهم فهرست را به تیم ملی بردند. حاشیه‌ها آنقدر ادامه داشت و از خود آرین گرفته تا پدرش و سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون همه در این باره حرف زدند تا در نهایت چهارشنبه‌شب بود که خبر رسید او مجددا به تیم ملی دعوت شده است. با آرین تماس گرفتیم تا خودش درباره این دعوت و همچنین ملاقات با سردار قاسم سلیمانی حرف بزند.

دوباره به تیم ملی دعوت شدی. چه اتفاقی افتاد؟

من همان زمان هم گفتم که اصلا دلیلی برای خط خوردنم وجود نداشت. خب من نفر چهارم فهرست بودم و اصلا نمی‌دانستم ملاک دعوت نفرات چیست. اگر کمیته فنی بوده، پس چرا دیگر انتخابی تیم ملی برگزار کردند. الان هم دعوت کرده‌اند و آقای پهلوان‌زاده در این باره حرف‌های لازم را زده‌اند.

یعنی قرار است تیم ملی با ۶ شطرنج‌باز راهی مسابقات قهرمانی جهان شود؟

آقای پهلوان‌زاده گفته‌اند که سعی می‌کنند این اتفاق بیفتد و اعزام با شش ملی‌پوش باشد. راستش نمی‌خواهم در این باره زیاد حرف بزنم. واقعا دوست ندارم حاشیه داشته باشم. می‌خواهم تمام تمرکزم را روی مسابقات بگذارم.

نابغه ایرانی حمایت از مردم فلسطین حامیان فلسطین بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی آرین غلامی اسامی ورزشکاران ایرانی aryan gholami

عکسی در اینستاگرام منتشر کردی که نشان می‌داد با سردار قاسم سلیمانی دیدار کرده‌ای.

بله. خب انتظار چنین ملاقاتی را نداشتم. اصلا فکرش را هم نمی‌کردم، اما یک روز خبر رسید قرار است این اتفاق بیفتد. خوشحال شدم و پس از دیدار حالا حس بهتری دارم.

کجا ملاقات کردید؟

در بابل. سردار آمده بودند اینجا و هماهنگی‌های لازم انجام شد و به ملاقات ایشان رفتم.

در اینستاگرامت از این دیدار نوشته‌ای، اما می‌خواهیم خودت بگویی. در این دیدار چه اتفاقی افتاد؟‌

می‌دانید که سردار آدم بزرگی است. حرف‌هایی که می‌زدند آدم را آرام می‌کرد. یک قاطعیتی در حرف زدن‌هایشان وجود داشت. من مهربانی ایشان را از نزدیک حس کردم.

سردار حرف خاصی زد که در یادت مانده باشند؟

دیدار ما چند دقیقه بیشتر نبود، اما مفید. همین که ایشان گفتند کار من در ذهن شان مانده است کافی است. صورتم را بوسیدند و تشکر ویژه‌ای کردند. بعد از دیدار شنیدم که ایشان گفته‌اند من هم سربازی هستم مثل بقیه رزمنده‌هایی که از جبهه مقاومت هستند. واقعا خوشحال شدم.

نابغه ایرانی حمایت از مردم فلسطین حامیان فلسطین بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی آرین غلامی اسامی ورزشکاران ایرانی aryan gholami

هدیه خوبی هم گرفتی.

اصلا توقع نداشتم. در پایان دیدار دیدم انگشترشان را در دست من گذاشتند. واقعا زیباست و بیش از خیلی از مدال‌هایی که گرفتم ارزش دارد. بهتر از این نمی‌توانستم هدیه‌ای دریافت کنم.

منبع:روزنامه جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ