فرد بازداشت شده جدید در پرونده بانک سرمایه کیست؟

0

فردی که به تازگی بازداشت شده، «محمدرضا خانی» نام دارد؛ کسی که دوم مهر سال ۹۵ به عنوان مدیرعامل بانک سرمایه منصوب و در کمتر از ۷ ماه مسئولیت پر حاشیه خود در این بانک، ۲۸ فروردین ۹۶ برکنار شد.

۱۸ اردیبهشت سال ۹۶، مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره علت برکناری خانی گفته بود: گزارشاتی از تخلفات در دوره خانی به نهادهای نظارتی رسیده بود که نمونه بارز آن مصاحبه آقای اژه‌ای بود و به دلیل اینکه هیئت مدیره ما هنوز نتوانسته بود، مستقر شود با هیئت مدیره قبلی جلسه گذاشتیم و توافق شد مدیرعامل جدید جایگزین آقای خانی شود زیرا حضور و ادامه فعالیت وی در بانک سرمایه به صلاح نبود.

نیکدل توضیح داده بود: برخلاف آنچه گفته شده بدهکاران فشار آوردند، اصلاً درست نبود بلکه فشار از سوی برخی نمایندگان مجلس بود که به وزیر گفتند اگر خانی را بردارید شما را استیضاح می‌کنیم. آقای دانش از آن تعداد نمایندگان خواست که در نامه‌ای مکتوب بنویسند و امضا کنند اما نمایندگان قبول نکردند و پس از آن گفتند ما با این تغییر می‌خواهیم در روند تحقیق و تفحص اختلال ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این اظهارات در حالی مطرح شد که هیات تحقیق و تفحص در زمان خانی اصلاً در بانک مستقر نبود و با ورود مدیرعامل جدید، در بانک مستقر شدند.

وی در ادامه اعلام کرد که دو سوم وام‌هایی که از بانک سرمایه گرفته شده و پس داده نشده، مربوط به دولت قبل و یک سوم مربوط به دولت فعلی است.

پرونده بانک سرمایه ۳۲ متهم دارد که تا سه تن از متهمان آن شامل علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک، پرویز کاظمی رئیس هیئت مدیره بانک، عضو سابق حقوقی بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی محاکمه شدند اما هنوز حکم‌شان صادر نشده است.

متهمان مزبور با تودیع وثیقه ۱۰ میلیاردی آزاد هستند.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ