قوانین جدید و عجیب و غریب برای بازار پایه فرابورس

0

فرابورس ایران در روز جاری میزبان خبرنگاران برای برگزاری یک نشست خبری با موضوع تغییرات مقررات بازار پایه بود. در جریان این نشست محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس خبر داد:

دستورالعمل جدید بازار پایه از خرداد ماه سال آینده اجرا خواهد شد. در بازار جدید بازار پایه “الف” به طور کامل حذف می‌شود، بازار “ب” تبدیل به بازار زرد، بازار “ج” تبدیل به بازار نارنجی و شرکت‌های درحال انحلال به بازار قرمز منتقل خواهند شد.

در تابلو بازار زرد ۲ روز درهفته بدون نوسان، در تابلو نارنجی یک روز در هفته بدون دامنه نوسان و در بازار قرمز یک‌بار درماه و سایر روزها با قیمت پایانی به اضافه یک ریال معامله انجام می‌شود.

در بازار پایه پیش‌گشایش ۸:۳۰ تا ۹ را نخواهیم داشت، در روزهایی که دامنه نوسان شرکت باز است از ساعت ۹تا ۱۱:۳۰ دامنه نوسانی ۱ریالی و از ۱۱:۳۰ الی ۱۲ هیچ معامله ای انجام نخواهد شد از ۱۲ الی ۱۲:۳۰ دامنه نوسان برداشته می‌شود.

قیمتهای نمادها دیگر نشان داده نخواهد شد و به صورت hidden خواهند بود به نوعی شبیه بازار عرضه‌های اولیه بوک بیلدینگ معامله انجام می‌گیرد و سهامدار براساس تحلیل خود خرید و فروش خواهد کرد.

از کسانی که قصد حضور در این بازار را داشته باشند آزمون گرفته می‌شود، برگزاری آزمون در مقاطع زمانی معین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ