همه چیز در مورد سفر با هواپیما

0

یکی از لذت بخش ترین سفرهای که می توانید برای شما اتفاق بیوفتد استفاده از هواپیما برای سفرهای هوایی می باشد. راه های زیادی برای سفر با هواپیما وجود دارد و یکی از این راه ها خرید بلیط و رزرو بلیط هواپیما می باشد که باید برای آن برنامه ریزی های لازم را داشته باشید.

یکی از روش های عمده و پرطرفدار برای مسافرت استفاده از هواپیما و خطوط هوایی است. بسیاری از افراد که برای اولین بار است میخواهند از این روش مسافرتی استفاده کنند نکات مربوط به سفر از طریق هواپیما را نمیدانند. ما میخواهیم در این مقاله شما را با مهم ترین نکات سفر با هواپیما مطلع کنیم.

نوروز سفر چارتر بلیط

نکاتی که در پرواز با هواپیما وجود دارند در دسته های خرید و یا رزرو صندلی هواپیما، اقدام برای دریافت بلیط هواپیما و سوار شدن و رعایت قوانین داخل هواپیما و… است. به طور مختصر این موارد را توضیح خواهیم داد. در ادامه در وب سایت جذاب ۹۸ با ما همراه باشید.

خرید و یا رزرو صندلی هواپیما

اولین اقدام برای سفر با هواپیما تهیه بلیط مربوطه از دفاتر فروش بلیط هواپیما است. برای دریافت بلیط خود باید کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشید. از بلیط هواپیمای خود مواظبت کرده و در صورت مفقود شدن آن به دفاتر پرواز اطلاع دهید و نسبت به تهیه ی بلیط  دیگری اقدام کنید.

اطلاعات پرواز و سوار شدن به هواپیما

برای سوار شدن به هواپیما باید یک ساعت زودتر از زمان پرواز خود را به فرودگاه برسانید زیرا هیچ هواپیمایی به دلیل تاخیر مسافر پرواز را به تاخیر نمی اندازد. لذا سعی کنید اطلاعات روی بلیط را به خاطر بسپارید.

اشیا قابل حمل

یکی از مهم ترین مورادی که باید در مورد آن حساسیت لازم را داشته باشید در نظر گرفتن اشیایی است که قصد دارد همراه خود با هواپیما حل کنید و در کنار اینکه در مورد اجسامی که قصد همراه بردن آنها را دارید وجود دارد این است که بدانید وزن تقریبی این اشیا چه میزان می باشد.

وسایل اندکی را میتوانید با خود به داخل هواپیما و در قسمت مسافربری ببرید از جمله صندلی چرخدار بیمار، گهواره کوچک و پالتو و شال و این قبیل موارد. هم چنین برچسب بار الحاق شده به بلیط را تا پایان پرواز نزد خود نگهدارید هم چنین از قبول وسایل دیگر مسافران اجتناب کنید زیرا این بار به عنوان وسایل شما شناخته میشود و در صورت بروز مشکل مسئولیت آن به عهده شما خواهد بود.

نوروز سفر چارتر بلیط

انصراف از پرواز

برای انصراف از پرواز باید طبق قوانین مندرج در بلیط چارتر و ساعت تعیین شده قبل از پرواز هواپیما نسبت به این امر اقدام کنید.

راهنمای پزشکی برای مسافران بیمار

برخی از بیماران هستند که برای درمان خود اقدام به سفر از طریق هواپیما میکنند این دسته از بیماران مسافرانی هستند که اغلب در طول سفر نمیتوانند از خود مراقبت کنند لذا برای انجام این سفر نیاز به مجوز از طرف واحد پزشکی فرودگاه دارند. نظر دکتر معالج برای این واحد به عنوان توصیه پزشکی در نظر گرفته میشود و نظر قطعی را تیم پزشکی پرواز صادر میکند. افرادی که باید این مجوز را دریافت کنند شامل بیماران زیر هستند:

نوروز سفر چارتر بلیط

  • افراد مبتلا به هر نوع بیماری عفونی
    • افرادی که شرایط فیزیکی یا رفتاری آنان ممکن است موجبات آزار سایر مسافرین را فراهم کند
    • بیمارانی که نوع بیماری آنها ممکن است باعث اختلال در ایمنی یا تأخیر در پرواز شود
    • افرادی که به تنهایی قادر به مراقبت از خود نبوده و نیاز به همراه دارند
    • افرادی که شرایط پزشکی آنها ممکن است تحت تأثیر پرواز تشدید یا وخیم شود

خانم های باردار

مواردی زیادی وجود دارد که در زمان سفر خود با هواپیما در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید تا با مشکل خاصی رو به رو نشوید به همین خاطر باید در مورد افرادی که دارای کسالت یا موضوع جسمی خاصی هستند در مورد سفر با هواپیما اطلاعات لازم را داشته باشید.

بانوان باردار در سفر با هواپیما با توجه به تعداد فرزندانی که باردار است شرایط متفاوتی را دارا هستند. کسانی که تک قلو باردار هستند  تا پایان هفته ۳۶ نیازی به مجوز پزشکی ندارند اما باید مدارک معتبر پزشکی خود را همراه داشته باشند. خانم هایی که دو قلو و یا بیشتر باردار هستند تا پایان هفته ۳۲ نیاز به مجوز پزشکی ندارند اما باید مدارک معتبر پزشکی خود را به همراه داشته باشند. در ارتباط با بانوانی که دارای بارداری پر خطری هستند نیاز به مجوز پزشکی الزامی است.

نوروز سفر چارتر بلیط

بسیاری از افراد در سفرهای طولانی هوایی به دلیل خستگی ناشی از پرواز تمایل زیادی به سفر با هواپیما از خود نشان نمیدهند. نکاتی چند در این مورد میتواند این سفر را برای شما دلنشین کند. شما میتوانید همانطور که روی صندلی نشسته اید حرکاتی را انجام دهید تا باعث افزایش گردش خون شما شده و خستگی را از تن شما دربیاورد. باحرکت دادن پاشنه و پنجه پاها، بالا آوردن زانو تا سینه و پایین بردن آن، تکان دادن شانه ها، خم کردن سر به جلو و عقب از جمله راه هایی است که میتواند خستگی شما را در طول پرواز با هواپیما کاهش دهد.

هم چنین فرد در پرواز شامل قوانین مربوط به خود است که نادیده گرفتن آن ها تخلف شرکت هواپیمایی محسوب خواهد شد لذا با آگاهی از این قوانین سفر را برای خودتان لذتبخش گردانید. همچنین می توانید برای خرید بلیط هواپیما از وب سایت مستر بلیط استفاده نمایید.

منبع: http://jazab98.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ