امیرحسین آزاد کیست؟ +عکس

0

علی محمد آزاد (متولد ایلام) استاندار پیشین استان سیستان و بلوچستان و استاندار پیشین استان همدان در دولت دهم و استاندار پیشین استان ایلام در دولت نهم بود. همچنین در شهرستان‌های مهران و دره‌شهر فرماندار بوده‌است.

وی رئیس ستاد بسیج اقتصادی استان ایلام، رئیس ستاد بازسازی مناطق جنگی استان ایلام و معاونت عمرانی استانداری را هم در کارنامه خود ثبت کرده‌است.

وضعیت موسسه اعتباری ولیعصر رباط کریم موسسه اعتباری آرمان موسسه آرمان ورشکستگی کله گنده های ایران فساد آقازاده ها فریدون همتی کیست علی محمد آزاد کیست عکس آقازاده های ایران شغل آقازاده ها داماد های سیاسی داماد فریدون همتی ثروت آقازاده ها پشت پرده چه خبر پشت پرده اقتصاد امیرحسین آزاد کیست افشای پشت پرده افراد پرنفوذ استانداران چه کسانی هستند اسامی استانداران اخبار تعاونی البرز ایرانیان اخبار ایلام آقازاده های مشهور

فرزند استاندار سابق

فرزند وی، امیرحسین آزاد، در اسفند ۱۳۹۷ و تنها در سن ۲۲ سالگی برای پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر که در مجموع ۱۴۰۰ میلیارد تومان اختلاس و با ۹۱۰۰۰ نفر شاکی (۶۰۳۶ پرونده شکایت ثبت شده) با عنوان اتهامی اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در دادگاه حاضر شده‌است.

امیر حسین آزاد قبل از فعالیت در تعاونی البرز ایرانیان شرکت سخت افزاری داشته و بعد در تهران در شرکتی مشغول به کار می‌شود و حسب اظهارات خود بعد از گذشت زمانی، وارد تعاونی البرز ایرانیان شده است.

داماد استاندار فعلی

امیر حسین آزاد، داماد «فریدون همتی» نماینده پیشین مجلس و استاندار فعلی هرمزگان است.

فریدون همتی (متولد ۱۳۳۹ در ایلام) سیاستمدار ایرانی و استاندار هرمزگان در دولت دوازدهم ایران است.  وی پیش از این استاندار قزوین (از آبان ۱٣٩۴ تا شهریور ۱۳۹۶) در دولت یازدهم بود .وی دارای مدرک تحصیلی دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی است. او همچنین مشاور ارشد وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی است. وی سابقه مدیرکلی صداوسیمای مرکز ایلام و آذربایجان غربی را در کارنامه دارد.

فریدون همتی نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

موسسه آرمان البرز ایرانیان هیچ ارتباطی به بنده ندارد

فریدون همتی در پاسخ به سوالی درخصوص فضاسازی جمعی از سپرده گذاران موسسه آرمان البرز ایرانیان افزود: موسسه آرمان (البرز ایرانیان) هیچ ارتباطی به بنده ندارد و من جز یک شغل دولتی از ابتدای شروع خدمت تاکنون در هیچ جا نه عضو هیات مدیره بوده ام و نه سهام داشته ام و حتی در بورس کشور نیز سهامی ندارم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در جریان تجمع برخی از سپرده گذاران این مجموعه که با ورود و تحریک برخی افراد با اغراض شخصی و سیاسی صورت گرفته است به دلیل وجود رابطه فامیلی (سببی) یکی از مدیران این مجموعه با بنده برای ایجاد فشار با توجه به موقعیت اینجانب و به منظور تخریب، عده ای دست به تهمت و افترا می زنند.

***

دادگاه موسسه تعاونی البرز ایرانیان

مؤسسه البرز ایرانیان در سال ۷۸ و به عنوان مؤسسه امیرالمونین با سرمایه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ازسوی ثبت اسناد و املاک اشرفیه و تعاونی ولیعصر در سال ۸۸ با سرمایه اولیه ۶ میلیون ریال تأسیس شده‌اند.

نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست متهمان پرونده تعاونی البرز ایرانیان به اعمال نفوذ متهمین در برخی استان‌ها اشاره و اظهار کرد: متهمین که در برخی استان‌ها مثل کرمانشاه، ایلام و همدان شعباتی از موسسه را افتتاح کرده بودند با فشار به مراجع انتظامی استان‌ها مثل ایلام از پلمب شعب جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: قریانی در رابطه با اعمال نفوذ خود در راستای ادامه فعالیت‌های موسسه گفته است که ما می‌دانستیم اگر در استان‌هایی مثل تهران شعبه افتتاح کنیم قطعاً مدیران استانی جلوی ما را خواهند گرفت بنابراین در استان‌هایی که اعمال نفوذ داشتیم ادامه فعالیت دادیم.

نماینده دادستان تهران در ادامه به اقدامات غیر قانونی متهمین در جهت راه‌اندازی موسسات پرداخت و گفت: در تاریخ اول اردیبهشت ۱۳۹۰ قراردادی با موضوع فروش بخشی از سهام البرز ایرانیان از طرف آقای علی ابراهیم بایی سلامی پیشنهاد می‌شود. پس از آن در تاریخ اول مهرماه ۱۳۹۰ مجددا همین قرارداد منعقد می‌گردد با این تفاوت که فروش تمام سهام موسسه از سوی علی ابراهیم بایی سلامی به آقای آزاد پیشنهاد می‌گردد.

وی افزود: حسن قربانی در این باره در اظهارات خود گفته است بنده در انعقاد قرارداد اول مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان را با آقای بایی سلامی پرداخت کردم، اما این فرد هر بار طمع می‌کرد و مبلغ بیشتری را می‌خواست که نهایتا در اواخر سال ۹۰ قراردادی به ارزش یک میلیارد تومان توسط آقای آزاد با اقای علی ابراهیم بایی سلامی منعقد شد و قرارداد قبلی من با این فرد فسخ گردید.

نماینده دادستان افزود: نکته مهم این است که پس ازاین قرارداد نامه‌ای از سوی آقای رحمانی زاده مدیر عامل تعاونی البرز ایرانیان به قائم مقام بانک مرکزی زده می‌شود تا مجوز‌های لازم را اخذ کنند و بعدا معلوم می‌شود که امضای آقای رحمانی زاده توسط متهمین جعل شده است.

وضعیت موسسه اعتباری ولیعصر رباط کریم موسسه اعتباری آرمان موسسه آرمان ورشکستگی کله گنده های ایران فساد آقازاده ها فریدون همتی کیست علی محمد آزاد کیست عکس آقازاده های ایران شغل آقازاده ها داماد های سیاسی داماد فریدون همتی ثروت آقازاده ها پشت پرده چه خبر پشت پرده اقتصاد امیرحسین آزاد کیست افشای پشت پرده افراد پرنفوذ استانداران چه کسانی هستند اسامی استانداران اخبار تعاونی البرز ایرانیان اخبار ایلام آقازاده های مشهور

نماینده دادستان توضیح داد: متهمان با دور زدن قانون و با استفاده از حساب‌های شرکت البرز ایرانیان مبالغ را به حساب خود واریز میکردند. از قریانی پرسیدیم چرا بعد از دستور قضایی اقدامات خود را متوقف نکردید که گفته ما مشاورین درستی نداشتیم. با اولین دستور قضایی برای توقف جذب سرمایه میترسیدیم سپرده گذاران هجوم بیاورند.

وی افزود: قریانی در تحقیقات گفته در سال ۹۲ ابلاغ به ما رسید، اما به علت فعالیت بقیه موسسات به کار ادامه دادیم. متهمین سعی داشتند اطاله دادرسی ایجاد کنند و با استفاده از رانت و نفوذ در دولت تقاضای صدور مجوز فعالیت بانکی را از شخصی مطرح داشتند که موفق به دریافت آن می‌شوند. تعاونی ولیعصر در سال ۸۸ تاسیس شده و قدیانی از بدو تاسیس با این تعاونی آشنا شده و به همراه امیرحسین آزاد در راستای جذب سرمایه از البرز ایرانیان توفیق بیشتری داشته است. برحسب تحقیقات، روش کار قدیانی به این صورت بوده است که افراد معتبر را به کار می‌گرفت و آن‌ها کارمندان حقوق بگیر او بودند بدون اینکه از ماهیت کار‌های آن‌ها اطلاع پیدا کنند.

نماینده دادستان گفت: حسن قدیانی منافع بسیاری از طرق جذب سپرده مردم به دست آورده و بعد از خاتمه فعالیت در البرز ایرانیان، مبادرت به اقدامات مجرمانه در تعاونی ولیعصر کرده و اطلاعات نشان می‌دهد وی وجوه را از موسسه البرز ایرانیان خارج و به تعاونی ولیعصر می‌برده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم ، ایرنا و میزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ