قیمت خودرو کاهش نیابد چاره‌ای جز استیضاح وزیر صنعت نداریم

0

امیر خجسته؛ عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود در خصوص آینده بازار خودرو در سال ۹۸ با بیان اینکه بازار خودرو در دست وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، بازار را مدیریت می کنند افزود: بازار خودرو باید توسط وزارت صنعت کنترل شود نه اینکه فضا برای حضور هر بیشتر دلالان فراهم شود.

وی تاکید کرد: ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار که توسط وزارت صمت ابلاغ شده است کارساز نیست و باید قیمت خودرو نهایتا ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد.

خجسته افزود: قیمت گذاری  دلالان آسیب بیشتری به بخش خودرو وارد کرده زیرا دلال ها بازار را در دست دارند و هر روز قیمت جدیدی را ارائه می دهند.

قیمت خودرو باید ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد نه ۵ درصد زیر قیمت بازار

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: وزارت صنعت نباید شانه خالی کند و هر چه سریعتر به موضوع گرانی خودرو ورود کند. خودروسازان باید پیشنهاد نمایندگان را قبول کنند و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده محصولات خود را بفروشند که بدین وسیله قدرت رقابت نیز ایجاد می شود.

افزایش قیمت خودرو بازار آزاد را خود دلالان اداره می کنند

وی با تاکید بر اینکه بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می کنند، افزود: طبق صحبتهایی که در جلسات اخیر وزیر صنعت با کمیسیون داشتیم، مقرر شد که ایشان باید اقداماتی انجام دهند و انتظار ما از وزیر این است که هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند وگرنه مجلس ورود کرده و چاره‌ای جز استیضاح نخواهیم داشت.

خجسته بیان کرد: جلسه بعدی کمیسیون اصل نود مجلس با وزیر صنعت طی این روزها برگزار می‌شود که تصمیم نهایی وزیر در آن مشخص می شود و باید  به توافقی برسیم تا قیمت خودرو کاهش یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ