نقش موتورهای جست و جوی گردشگری در گسترش خرید بلیط هواپیما

0

به گزارش تسنیم در دهه های اخیر سفر ابعاد مختلفی در زندگی مردم امروزی پیدا کرده است که می توان به بعد سلامت جسمی و روانی، تفریح و گردشگری و گسترش کسب و کار اشاره کرد. بهبود کیفیت و گسترش وسایل حمل و نقل و آسانی خرید بلیط هواپیما اینترتی ، بلیط قطار و سایر وسایل را می توان دلیل عمده گسترش سفر دانست. به کارگیری و پیدایش موتورهای جست و جوی سفر نیز نقش به سزایی در گسترش این صنعت ایفا کرده است. در ادامه به بررسی نقش و امکانات آنها می پردازیم.

بلیط هواپیما بلیط قطار

کاهش زمان خرید و جلوگیری از اتلاف وقت

این موتورهای جست و جو نه تنها باعث کاهش زمان رزرو بلیط هواپیما یا خرید بلیط قطار و هتل  شده اند بلکه امکان مقایسه قیمت و امکانات ارایه شده به مسافران را قبل از رزرو فراهم کرده اند. مثلا تسریع در خرید بلیط هواپیما در عموم سفرهای هوایی که روزانه به منظور توسعه کسب و کار و بیزینس اتفاق می افتد بسیار حائز اهمیت می باشد و یا انتخاب محل اقامت مناسب و قیمت آن برای عموم خانواده ها که به قصد تفریح سفر می کنند بسیار مهم است.

بلیط هواپیما بلیط قطار

تنوع در انتخاب

موتورهای جست و جو مانند سایت و یا اپلیکیشن safarme علاوه بر ایجاد حق انتخاب بیشتر در خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل خدماتی مانند امکان خرید بلیط هواپیما به قیمت دلخواه نیز برای مسافران فراهم کرده اند که مسافران می توانند بازه قیمت مورد نظر خود را برای مسیرهای پروازی خود انتخاب کرده و به محض رسیدن قیمت بلیط هواپیما به آن قیمت، به آنها اطلاع رسانی شود.

پشتیبانی از خرید

از دیگر خدمات ارایه شده توسط سایت های معتبری همچون سفرمی پشتیبانی در هنگام و پس از خرید می باشد. رفع موانع خرید و تعامل با مسافر در هنگام رزرو و پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته از دیگر خدمات ارایه شده به خریداران اینترنتی در صنعت گردشگری می باشد.

امکان کنسلی آنلاین

کنسلی بلیط هواپیما چارتر از دیگر خدماتی است که توسط سایت و اپلیکیشن سفرمی انجام می شود. عموم مسافران هواپیما از شرایط بلیط هواپیما چارتری و عدم کنسلی آنها باخبرند. اما سفرمی تنها سامانه رزرو بلیط است که در آن می توان بلیط هواپیما چارتر را نیز کنسل کرد.

صدور آنی بلیط هواپیما

صدور آنی وچر هتل و بلیط هواپیما و یا کنسلی آنلاین پرواز از دیگر مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما و هتل است که در سایت سفرمی به خوبی پوشش داده می شود.

تاثیر گوگل در خرید بلیط هواپیماGoogle Flights  

گوگل موتور جست و جویی که به زندگی همه افراد گره خورده است. از سرچ در مورد مسایل مختلف گرفته تا بررسی ترافیک خیابان های شهر در گوگل می توان دید. گوگل با طراحی الگوریتمی بنام google flights اقدام به پیش بینی میزان تاخیر پروازها را کرده است و مدعیست که پیش بینی هایش بیش از ۸۰ درصد درست می باشد. اگر از جمله افرادی هستید که با هواپیما زیاد سفر می کنید احتمالا عبارت بلیط هواپیمای گوگل به گوشتان رسیده است. گوگل فلایت ( google flights ) ابزار تخصصی رزرو بلیط هواپیماست که ارزانترین بلیط هواپیما را به کاربران خود اطلاع رسانی می کند. تغییر قیمت بلیط به وسیله نوتیفیکیشن به کاربران اطلاع رسانی می شود و حتی امکان بررسی تغییرات قیمت نیز فراهم شده است.

بلیط هواپیما بلیط قطار

دلیل تفاوت قیمت بلیط چارتر در سایت ها و آژانس های مختلف

خرید بلیط هواپیما شهرهایی مانند اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز و یا شهرهای جنوبی کشور مانند اهواز یا بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند بسیار پرفروش می باشند. به همین دلیل بحث بلیط های چارتری نیز عموما در مورد این مسیرها به کار گرفته می شود. بلیط هواپیما چارتر که بین مردم به عنوان بلیط های ارزان قیمت تر معروف است درواقع همان بلیط هواپیما پیش خرید شده توسط آژانس های هواپیمایی می باشد. بعضی از آژانس های هواپیمایی قسمتی و یا تمام بلیط های یک هواپیما را پیش خرید کرده و با قیمت گذاری در اختیار مسافران قرار می دهند. تفاوت قیمت در بلیط هواپیما چارتری که از سوی سایت های مختلف اعلام می گردد باعث سردرگمی مسافران می شود. با وجود موتورهای جست و جوی گردشگری به راحتی امکان پیدا کردن ارزانترین بلیط هواپیما پدید آمده است و مسافران با بررسی چند سایت می توانند با بهترین قیمت، بلیط هواپیما و یا هتل خود را خریداری می کنند. سفرمی از جمله موتورهای جست و جو می باشد که گارانتی ارزانترین نرخ بلیط هواپیما چارتری را دارد.

موتور جست و جوی  skyscanner

سایت skyscanner   در واقع موتور جست و جوی یافتن بلیط هواپیما، رزرو هتل و یا اجاره ماشین است که از سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرد. این سایت امکان یافتن بهترین قیمت بلیط هواپیما را به کاربران خود می دهد.

نحوه خرید بلیط هواپیما skyscanner بسیار آسان است. تنها کافیست مبدا، مقصد و زمان سفر را در آن تعیین کرد. لیستی از پروازها برای شما به نمایش درآورده می شود که می توانید از میان آنها انتخاب کنید. برای رزرو هتل هم امکان انتخاب booking.com و hotels.com را به شما می دهد. با انتخاب شهر و زمان سفرتان لیستی از هتل ها برای شما به نمایش درآورده می شود. برای پرداخت هم می توانید از مسترکارت یا ویزا کارت استفاده کنید.

بلیط هواپیما بلیط قطار

نحوه کار سایت سفرمی

وبسایت سفرمی یک موتور جست و جوی خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، بلیط قطار و تور است که مسافران با انتخاب مبدا، مقصد و زمان سفر لیستی از پروازها برای آنها نمایش داده می شود و می توانند به راحتی بلیط هواپیما سفرمی خود را رزرو کنند. برای بلیط قطار مسیری مشابه بلیط هواپیما وجود دارد. در مورد هتل نیز تنها کافیست مبدا و زمان سفر تعیین شود تا لیستی از هتل های آن شهر نمایش داده شود.

 

در آخر نکته حائز اهمیت، خرید از سایتی معتبر است که مورد تایید شرکت های هواپیمایی و ریلی کشور و طرف قرارداد بسیاری از هتل های داخلی و خارجی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ