“سیمان خاش” و افزایش سرمایه و کاهش هزینه ها در سال ۹۳

0
شرکت سیمان خاش سود هر سهم خود برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۳ را بدون تغییر محسوسی نسبت به سال ۹۲ مبلغ ۱۷۰۱ ریال اعلام کرده است.

مدیر مالی شرکت سیمان خاش در گفتگو با  بورس نیوز عنوان کرد: شرکت وضعیت تولید و فروش مناسبی را در حال حاضر دارد و پیش بینی شرکت سیمان خاش تولید در محدوده مشابه سال ۹۲ می باشد ولی مبلغ فروش برای سال آتی با ۲۰ درصد افزایش محاسبه گردیده است که در صورت افزایش حامل های انرژی می تواند پوشش هزینه ای برای شرکت داشته باشد.

طالبی در خصوص برنامه ها و طرح های توسعه ای شرکت ابراز داشت: در حال حاضر شرکت برنامه توسعه ای جهت گاز رسانی به کارخانه و بارگیرخانه را به همراه چند طرح جزیی دیگر در دست اجرا دارد که جهت تأمین مالی پروژه های ذکر شده شرکت برای سال ۹۳ برنامه افزایش سرمایه به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال از محل سود انباشته و مطالبات سهامداران را در دستورکار خود قرار داده است که انجام پروژه های مذکور تأثیر بسزایی به روند سودآوری شرکت و کاهش هزینه ها خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت سیمان خاش مازوت سوز می باشد و توانسته با پیگیری های صورت گرفته برای دریافت مازوت به نرخ برابر گاز را برای سال ۹۳ هم داشته باشد بنابراین مشکلی در خصوص تأمین سوخت مورد مصرف کارخانه وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول پیرامون وضعیت صادراتی “سخاش” نیز اظهار داشت: سیمان خاش بزرگترین تولیدکننده سیمان پوزولانی در کشور می باشد. به دلیل شرایط جغرافیایی معادن شرکت بالاترین کیفیت را از جهت گیرایی و رنگ دارا می باشد که در کشور منحصر به فرد می باشد. به گونه ای که از این محصول شرکت سیمان خاش در پروژه های بزرگی همچون مصلی تهران و پروژه پل صدر استفاده شده است.

طالبی افزود: در حال حاضر محصولات تولیدی سیمان خاش به کشورهای افغانستان و پاکستان و همین طور شمال آفریقا صادر می شود که با توجه به نزدیکی به مرز کشور پاکستان و کاهش هزینه حمل و نقل و صادرات به این کشور تقریباً در این کشور بی رقیب می باشد.

افزایش صادرات در سال ۹۳

مدیر مالی “سخاش” از برنامه شرکت برای بالا بردن ظرفیت صادراتی شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد از محصولات به فروش صادراتی اختصاص دارد که بسته به سیاست گذاری های دولت در پروژه های عمرانی داخل کشور شرکت تصمیم دارد برای افزایش مقداری حجم صادرات برنامه ریزی کند.

مهدی طالبی با اشاره به نداشتن بدهی ارزی خاطر نشان کرد: شرکت سیمان خاش هیچگونه بدهی ارزی ندارد لذا با این مشکل که بسیاری از شرکت های سیمانی برای بازپرداخت وام های ارزی خود دارند رو به رو نمی باشد و همین طور شرکت بدهی ریالی بابت تسهیلات بسیار ناچیزی دارد که نشان از وضعیت نقدینگی مناسب شرکت می باشد.

مدیر مالی سیمان خاش ضمن محتمل دانستن تعدیل مثبت بودجه برآوردی شرکت در گزارش های سال آینده ابراز داشت: با توجه به رویه سال های گذشته شرکت های سیمانی در فصل تابستان و پاییز از وضعیت مناسب تری به لحاظ تقاضا و فروش رو به رو می شوند که می توانند در بودجه آنها تأثیرگذار باشد و اینکه نداشتن بدهی ارزی و روند سودآوری شرکت سیمان خاش در سال های گذشته از مزایای این شرکت می باشد.

این مقام مسئول در خصوص گزارش پیش بینی ۹۳ ارایه شده شرکت به سازمان بورس هم ابراز داشت: در این گزارش سعی شده هزینه های شرکت به صورت کامل و واقع بینانه در نظر گرفته شود تا به سهامداران چشم انداز درستی ارایه گردد.

وی پیرامون دلیل افزایش هزینه های مالی عمومی برای سال آینده عنوان کرد: عمده ترین دلایل افزایش این هزینه ها یکی مربوط به بحث برنامه صادراتی شرکت برای صادرات از بندر چابهار به شمال آفریقا و همین طور بحث هدفمندی یارانه ها می باشد که در بودجه لحاظ گردیده است.

طالبی در خصوص کاهش ۶۵ درصدی خالص درآمدهای متفرقه شرکت هم گفت: سال ۹۲ شرکت درآمدهایی از طریق فروش اموال و دارایی های مازاد و همینطور سود سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری ها را داشته که این موارد با گذشت چند ماه از ابتدای سال آینده مشخص خواهند شد سپس می توان در خصوص شناسایی درآمد حاصل از آنها تصمیم گیری وتغییر ایجاد نمود.

در خاتمه این مقام مسئول با اشاره به بودجه برآوردی منصفانه شرکت برای سال آینده افزود: امیدواریم سال آینده سال خوبی از جهت توسعه عملکردی برای شرکت و صنعت باشد و پیش بینی می کنیم که با توجه به نقدینگی مناسب شرکت سیمان خاش و موقعیت بسیار مناسب این شرکت برای صادرات سال آینده بتوانیم در جهت افزایش روند سودآوری حرکت های مناسبی صورت دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ