شکست سنگین روسیه از ایران / پشت روسیه هم مثل آمریکا خاک شد

0

تیم ملی کشتی آزاد ایران با شایستگی بر روسیه نیز فائق آمد تا با قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ لس آنجلس ، به مردم ایران در آستانه سال جدید عیدی داده باشد .

  کشتی گیران شایسته و غیرتمند ایران در فینال جام جهانی روس ها را نیز به دنبال امریکایی ها شکست دادند تا با یک پیروزی بزرگ و ارزشمند دیگر ، پرچم پر افتحار کشورمان را در سالن لافروم شهر لس آنجلس به اهتزاز در آورند. در این مبارزه روس ها که البته با ترکیبی از جوانان و نفرات با تجربه خود گام به میدان گذاشته بودند ، نتوانستند در مقابل اراده پیروزی تیم ایران مقاومت کنند و به شکستی سنگین با نتیجه ۶-۲ تن دادند .

نتایج کشتی آزاد ایران کشتی آزاد ایران آمریکا کشتی آزاد ایران جدول کشتی آزاد ایران بیوگرافی مسعود اسماعیل پور بیوگرافی حسن رحیمی

هر چند البته این مسابقه با پیروزی روس ها همراه گشت و ویکتور لبدوف دارنده دو مدال طلای جهان موفق شد حسن رحیمی را در لحظات پایانی کشتی وزن ۵۷ کیلو ۴-۳ شکست دهد ٰ اما مسعود اسماعیل پور در وزن ۶۱ کیلوگرم این شکست را با میارزه ای جانانه و فنی جبران کرد و با برتری ۱۲-۶ مقابل بوگو مایف حریف تند و تیز خود،امید قهرمانی را به تیم ایران بازگرداند . سید احمد محمدی در ۶۵ کیلو این امید را بارورتر ساخت تا او که بواسطه وزن زیاد به ۶۱ کیلوگرم نرسیده بود، در یک وزن بالاتر حریف روس خود را ۱۰ بر صفر شکست داده و کام رسول خادم و تماشاگران ایرانی حاضر در سالن رقابت ها را شیرین سازد.

مصطفی حسین خانی در وزن ۷۰ کیلو نیز بدون آنکه کوچکترین تزلزلی در برابر حریف روس خود نشان دهد تسوبولف را ۹ بر صفر شکست داد تا روس ها حسابی دستگیرشان شود که حریف تیم ایران نیستند . هر چند با پیروزی ماگمدوف در ۷۶ کیلو بر عزت اله اکبری،روس ها کمی امیدوار شدند ، اما احسان لشگری با پیروزی بر اوریشف با نتیجه ۲-۱ در ۸۶ کیلو روس ها را به شکست نزدیک کرد تا با پیروزی قابل توجه رضا یزدانی بر یوری بلونوفسکی در وزن ۹۷ کیلو ، روس ها تسلیم و خلع سلاح شوند . کمیل قاسمی در ۱۲۵ کیلو نیز پیروزی ایران را با غلبه ۳ بر صفر بر کشتی گیر دست و پا بلند روس تکمیل کرد تا ایران با شایستگی و اقتدار تمام بر سکوی قهرمانی جای گیرد .

نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی – ویکتور لبدف –برنده ( ۳ بر ۴)
۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور- برنده – الکساندر بوگومایف(۱۲ بر۶)
۶۵ کیلوگرم: سید احمد محمدی – برنده- علی بک حاجی ایمایف( ۱۰ بر صفر)
۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی – برنده- ختاگ تسابولوف( ۹ بر صفر)
۷۴ کیلوگرم: عزت اله اکبری – احمد حاجی ماگمدوف –برنده ( صفر بر ۱۰)
۸۶ کیلوگرم: احسان لشکری -برنده – آنزور اوریشف( ۲ بر یک)
۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی – برنده– یوری بلونوفسکی(۱۲ بر ۲)
۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی- برنده- آنزور خزریف (۳ بر صفر)

گفتنی است تیم امریکا در دیدار رده بندی با پیروزی ۷-۱ بر اوکراین به مقام سوم جام جهانی لس آنجلس در سال ۲۰۱۴ رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ