راهنمای جدید برای خرید هوشمندانه دوچرخه!

0

هنگامی که قصد خرید یک دوچرخه را داشته و به فروشگاه دوچرخه سر می‌زنید، ممکن است از دیدن تنوع دوچرخه‌ها با انواع کاربردهای مختلف کمی سردرگم شده و انتخاب یک دوچرخه مناسب برایتان دشوار شود. در این زمان به یک راهنمای جالب برای انتخاب دوچرخه نیاز خواهید داشت تا بهترین تصمیم را بگیرید. این مقاله به نقل از “صورتی ها” به شما کمک خواهد کرد تا دوچرخه مناسب خود را پیدا کنید.

برای داشتن یک انتخاب خوب در هر وسیله‌ای قدم اول شناخت معیارها و فاکتورهای آن مسئله، بررسی و تحلیل آن‌ها می‌باشد. با شناخت فاکتورهای خرید دوچرخه می‌توانید به راحتی بهترین آن‌ها را برای خودتان انتخاب کنید.

قیمت دوچرخه فروشگاه دوچرخه

نوع دوچرخه و دسته بندی آن

مهم‌ترین سوالی که باید در انتخاب یک دوچرخه از خود بپرسید این است که دوچرخه را برای چه منظوری می‌خواهید؟

اگر قصد دوچرخه‌سواری در جاده‌های آسفالت را دارید، یک دوچرخه جاده‌ای بخرید. چرا که این دوچرخه‌ها با این هدف طراحی شده‌اند و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش برای دوچرخه سواری در خیابان‌ها و جاده‌های آسفالت گزینه‌ی مناسبی هستند. این نوع دوچرخه‌ها دارای بدنه‌ی سبک‌تر و لاستیک‌های باریکتر هستند. دوچرخه‌ی جاده‌ای با تکیه‌گاه محکمی که دارد،  گزینه خوبی برای دوچرخه سواران هستند.

هچنین برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوهستانی دوچرخه کوهستان را می‌تواند انتخاب درستی تلقی کرد. دوچرخه‌های کوهستانی بر خلاف جاده‌ای‌ها دارای تایرهای پهن‌تری بوده و سیستم ضد تعلیق آن باعث می‌شود بتوان به راحتی از آن در مسیرهای سنگلاخی استفاده کرد. لاستیک‌های دوچرخه‌ی کوهستان به نحوی ساخته شده‌اند که باعث می‌شود هنگام پیمون مسیرهای بالایی به راحتی به جلو حرکت کنند.

نوع دیگری از دوچرخه وجود دارد که ترکیبی از این نوع دو می‌باشند. اگر برای دوچرخه‌سواری هم از مسیرهای کوهستانی و هم از مسیرهای جاده‌ای و آسفالت استفاده می‌کنید، بهتر است دوچرخه‌ی هیبریدی یا ترکیبی انتخاب شما باشد. قاب و بدنه‌ی این دوچرخه به نحوی هستند که برای هر دو منظور مناسب بوده و دوچرخه‌سوار بر روی آن در یک موقعیت عمودی قرار گرفته و احساس راحتی داشته باشد.

علاوه‌بر این سه نوع دوچرخه معمول، دوچرخه‌هایی وجود دارند که برای یک منظور خاص طراحی شده‌اند. پس اگر برای دوچرخه‌سواری نیاز خاصی دارید به دنبال دوچرخه‌های خاص باشید. دوچرخه‌های توریستی، دوچرخه‌های Time Trial و دوچرخه‌‌های کورسی و … از جمله دوچرخه‌هایی می‌باشند که برای نیازهای خاص طراحی شده‌اند. پس قبل از هر چیز باید نوع دوچرخه‌ای که می‌خواهید داشته باشید را انتخاب کنید.

توجه به ویژگی‌ها

در هنگام تصمیم‌گیری در مورد دوچرخه‌ی انتخابی به ویژگ‌های دوچرخه توجه کنید و انتخاب کنید که کدام ویژگی‌ها و کاربردها برای شما مهم هستند. در مورد تصمیم گیری در مورد این ویژگی‌ها در قدم اول باید به نیازهای شخصی و ورزشی‌تان توجه داشته باشید؛ چرا که بسته به نیاز شما تعیین می‌شوند.

برای مثال ممکن است دوچرخه‌ای را بخواهید که دارای سرعت و دنده‌های زیاد بوده و یا دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که بدون میله عرضی باشد. توجه داشته باشید که دنده به شما این امکان را می‌دهد که بسته به نوع مسیر دوچرخه‌سواری بتوانید سبک یا سنگین پدال بزنید. سوار شدن بر دوچرخه‌ای بدون میله عرضی آسانتر است. در حالیکه همین مسئله باعث کاهش استحکام بدنه دوچرخه می‌شود. پس اینکه دوچرخه باید کدام ویژگی‌ها را داشته باشد به خود شما برمی‌گردد.

توجه به سایز و فریم

انتخاب سایز دوچرخه یک امر مهم برای انتخاب و خرید است چرا که با خرید سایز اشتباه ، رکاب زدن و استفاده از دوچرخه را برای خود سخت می کنید.  فرمول ها و جداول مختلفی برای انتخاب سایز دوچرخه در اینترنت منتشر شده است. هنگام انتخاب دوچرخه به اندازه‌ی فریم آن نیز باید توجه داشته باشید. پس قد خود را اندازه بگیرید تا اندازه فریم را مشخص کنید. اندازه مناسب بدنه برای دوچرخه با اندازه بدن شما تعیین می‌شود. اندازه‌ی چارچوب‌ها بین XS – XL می‌باشند که علائمی استاندارد بین همه‌ی برندها است.

بودجه

حدود قیمت و بودجه دیگر معیار برای انتخاب یک دوچرخه مناسب است که می‌تواند تعیین کننده نیز باشد. اگر کمبود بودجه دارید می‌توانید یک دوچرخه دست دوم بخرید. سعی کنید یک فروشگاه دوچرخه مقرون به صرفه پیدا کنید. دوچرخه‌های دست دوم معمولا از لحاظ قیمت مناسب‌تر هستند. بسته به مقدار و میزان بودجه‌ی خودتان می‌توانید گزینه‌های انتخاب را محدود کنید.

سایر موارد

علاوه بر مواردی که بالا تر ذکر کردیم انتخاب نوع جنس تنه دوچرخه که بهتر است سبک و مقاوم باشند که عموما آلومنیومی هستند، سیتم ترمزها و عملکرد آن‌ها که باز بهتر است از نوع دیسکی باشند. دوشاخ و جنس و مقاومت‌ها، انتخاب کمک و یا بدون کمک بودن و در نهایت ظاهر دوچرخه از مهم‌ترین نکات برای انتخاب دوچرخه هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ