سایپا آذین برای هر سهم زیان ۱۹۹ ریالی شناسایی کرد

0

صنعت خودروسازی و گروه‌های وابسته به این صنعت تحت شرایط تحریمی و تورمی وارد شرایط رکودی شده و این موضوع موجب کاهش درآمد این گروه‌ها شده است. اما در اواخر سال ۹۷ شاهد تغییر روند قیمت‌گذاری محصولات خودرویی بوده‌ایم که امید این می‌رفت، صنعت خودرو رو به بهبود باشد اما عملا این اتفاق روی نداد و شاهد شوک‌های قیمتی در بازار خودرو بوده‌ایم. قطعه‌سازان یکی از طلبکاران اصلی گروه‌های خودرویی می‌باشد و رکود در بخش خودرویی موجب شده است طلب شرکت‌های قطعه‌ساز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. از طرفی رونق قطعه‌سازان به رونق شرکت‌های خودرویی وابسته می‌باشد. بنابراین رکود خودرویی در نهایت منجر به رکود در بخش قطعه‌ساز خواهد شد.

خاذین زیان خالص ۲۶ میلیارد تومانی شناسایی کرد

شرکت سایپا آذین در سال ۹۷ مبلغ ۳۳۳ میلیارد تومان درآمد داشته و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت ۳۴۸ میلیارد تومان بوده که این موضوع باعث شده است شرکت زیان عملیاتی ۱۵ میلیارد تومانی شناسایی کرده است. افزایش ۲۲ درصدی هزینه‌های فروش، اداری و عمومی خاذین و رسیدن این هزینه به سطح ۱۳ میلیارد تومان و هزینه مالی ۴.۵ میلیارد تومانی موجب شده است شرکت زیان خالص ۲۶ میلیارد تومانی شناسایی کند. زیان انباشته ابتدای دروه خاذین ۳۱ میلیارد تومان می‌باشد که در نهایت منجر زیان انباشته پایان دوره خاذین به ۶۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسید. این امر موجب شده است به ازای هر سهم زیان ۱۹۹ ریالی در نظر بگیرید.

درآمد خاذین شش درصد کاهش یافت

درآمد خاذین از ۳۵۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ با کاهش شش درصدی به ۳۳۳ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسید. همچنین سود خالص چهار میلیارد تومانی خاذین با کاهش هفت برابری به زیان خالص ۲۶ میلیارد تومانی رسیده است. بنابراین سود خالص هر سهم خاذین از ۳۲ ریال به زیان ۱۹۹ ریال به ازای هر سهم رسید.

پیش بینی درآمد ۵۰۶ میلیاردی برای سال ۹۸

شرکت برای سال ۹۸ فروش ۶۸۲ هزار دست کالا را مد نظر قرار داده است، در حالی که فروش ۹۷ شرکت ۳۳۷ هزار دست بوده است. بنابراین شرکت برای سال ۹۸ مقدار فروش دو برابری را در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد با توجه به شرایط نامناسب خودرویی‌ها در سال ۹۷ و ادامه این روند در سال ۹۸، افزایش دو برابری مقدار فروش کمی دشوار بوده که در صورت عملی کردن این موضوع با توجه به نرخ‌های سال ۹۷ شرکت می‌تواند درآمد ۵۰۶ میلیارد تومانی را محقق نماید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ